Uludağ Ekonomi Zirvesi’nin sırrı

CAPİTAL ve Ekonomist dergilerinin düzenlediği ‘Uludağ Ekonomi Zirvesi’ için Uludağ’dayız.

Haberin Devamı

İş dünyası ve ekonomi basınından bu kadar çok ismi daha önce bir arada gördüm dersem yalan söylerim. Bu yıl ikincisi yapılan zirveye ilgi o kadar fazla ki... Capital Dergisi yöneticilerinin verdiği bilgiye göre son dakika zirveye katılma arzusuyla kendilerini arayan bir bu kadar kişiyi üzülerek reddetmek zorunda kalmışlar. Üzülerek diyorum çünkü hem otellerin hem de zirvenin yapıldığı salonun kapasitesi nedeniyle katılımcı sayısını sınırlı tutmak zorunda kalmışlar. Eğer bu zirve ile Uludağ markası yan yana yola devam edecekse ki edecek, o zaman buraya özellikle toplantının yapılacağı çok ciddi kapasitede bir konferans salonu inşa etmek gerekecek. Bursa Valisi’nin verdiği bilgiye göre önümüzdeki günlerde bu konuda önemli gelişmeler olacak. Böylece Uludağ sadece kış aylarında kayak ve bu zirveyle değil yaz aylarında da önemli kongre ve etkinliklere ev sahipliği yapabilecek.
Peki bu kadar çok ismi bir araya getiren sır ne? Daha iki yaşında olmasına rağmen ‘Uludağ Ekonomi Zirvesi’ neden bu kadar çok ilgi görüyor? Çoğunluğun Davos özentisi diyeceğini duyar gibiyim. Hemen söyleyeyim aynı fikirde değilim.
Öncelikle iş dünyasının böylesine bir etkinliğe ihtiyacı olduğu kesin. Ama bu zirve örneğin İstanbul’da olsa bu kadar çok ilgi görmezdi. Katılım bildiren pek çok isim trafik, iş yoğunluğu veya başka nedenlerle son anda gelmekten vazgeçerdi. Katılanların ise bir gözü saatte olurdu. Üst üste iki üç gün bu kadar ismi bir araya getirmek mümkün olmazdı.
Oysa Uludağ için aylar öncesinden belirlenen bir takvim var. Konuşmacılar titizlikle kendi alanlarının en seçkin isimlerlerinden oluşturulmuş. Bu kadro davetlilere ‘katılmazsam çok şey kaybederim’ hissi veriyor. Hepsinden önemlisi Uludağ’a bu zirve için geldiyseniz kaçışınız yok. Mecburen olaya fokuslanıyorsunuz.
Önceki gün resepsiyon sonrası otelin lobisini şöyle bir turladım. İş insanlarının büyük bölümü ikili üçlü oluşturmuş tamamen iş konuşuyorlardı. Örneğin Mudo’nun patronu Mustafa Tavioğlu bir masada Ramsey İcra Kurulu Başkanı ve Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan ile sohbette. Konu; yurtdışına çıkmak isteyen Türk markaları toplu hareket edip Alışveriş merkezleri ile toplu pazarlık yapabilir mi?
Bir başka masada TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi iş dünyasından pek çok isimle konuşuyor. Kısacası dostlar alışverişte görsün değil tam tersine zirvenin amacına uygun bir hava var.
Bu haftasonu Uludağ’dan ekonomimizi ve iş dünyamızı ilgilendirecek işbirlikleri, projeler ve fikirler çıkacağına eminim. Başta Rauf Ateş olmak üzere Capital ve Ekonomist ekibinin ellerine sağlık...

 


 

Yazarın Tüm Yazıları