Paylaş
Bu sözlerin sahibi Koleksiyon Mobilya Yönetim Kurulu Başkanvekili Doruk Malhan. Dubai’nin en işlek caddelerinden Şeyh Zayed dünyaca ünlü markalara ev sahipliği yapıyor. Bu markalardan biri de artık Koleksiyon Mobilya. Kuruluşunun 50’nci yılını kutlayan Koleksiyon Mobilya, 20 yıla aşkın süredir Birleşik Arap Emirlikleri’nde inşaat tecrübesiyle tanınan MILO ile stratejik işbirliği yaptı. Bu kapsamda “lounge” olarak tanımladıkları bir Koleksiyon Mobilya deneyim mağazasını Dubai’de açan firma, Ortadoğu ve Afrika ülkelerine olan ihracatını artırmayı hedefliyor.
Koleksiyon Mobilya’nın ikinci nesil yöneticileri Koray Malhan ve Doruk Malhan, Dubai’deki önceliklerinin marka bilinirliğine yatırım yapmak olduğunu söyledi.
‘ÖĞREN KAZAN’ FORMÜLÜ
Koleksiyon Mobilya’nın davetlisi olarak gittiğimiz Dubai’de lounge açılışı öncesi sorularımızı yanıtlayan Doruk Malhan Dubai’yi “dünya ticaretinin akupunktur noktası” olarak tanımladı ve şunları söyledi:
“Küresel ticarette artık pek çok parametre değişti. İlk etapta Dubai’de açtığımız yere artık ‘showroom’ demiyoruz. Burada müşterilerimiz tasarımlara deneyimle karar veriyor. Artırılmış gerçeklik (VR) gözlükleri ile tasarımları sanki yerinde gibi izleyebiliyorlar. Burada ürünleri deneyebiliyorlar. Ama daha önemlisi burada iş yapış şekilleri başka. Stratejik ortaklık kurduğumuz MILO bizi farklı bir çevreye taşıyacak. Bundan sonra iş dünyası işbirlikleri ile büyüyecek. Türkiye’nin kaliteli üretim yapısını stratejik adımlarla pazarlamalıyız. Yabancılar buna ‘learn and earn’ diyor, yani öğren ve kazan.”
KİLO BAŞI 24 DOLAR
Türkiye ve BAE’nin stratejik düzeyde iş irliklerini arttırma kararının ihracata olumlu yansıyacağının altını çizen Doruk Malhan, “Dubai, dünyanın farklı bölgeleri arasında önemli bir geçiş noktasında yer alıyor. Asya, Afrika ve Avrupa arasında kritik köprü görevi gördüğü için uluslararası ticarette hızlı ve etkili çözümler sunan bir bölgede olmasıyla öne çıkıyor. Dubai ile iki ülke arasındaki işbirliğinin artmasıyla oluşacak ihtiyaçları karşılamaya talibiz. Şu an mobilya sektörü kilo başına 2.5 dolar değerinde bir ihracat gerçekleştirirken, Koleksiyon Mobilya’nın bazı ürünlerinin ihracat değeri kilo başına 24 dolara ulaşıyor. Dubai yatırımımız aracılığıyla gerçekleştireceğimiz katma değerli ihracat ile ülkemizin ekonomisine de değer katacağız. Beş yıl içinde ciromuzun içinde ihracatın payını yüzde 50’ye yükseltmeyi hedefliyoruz” dedi.
TEKİRDAĞ’DAN DÜNYAYA
KOLEKSİYON Mobilya’nın ikinci 50 yılında büyüme planlarına devam ettiklerini belirten Doruk Malhan, “Bizim üretim tesisimiz Tekirdağ’da. Buradaki üretimimizi kuvvetlendirip Türkiye markasına katkı sağlamak istiyoruz. Bunun için de Tekirdağ’daki fabrikamızda yatırım sürecine başladık. 189 milyon TL’lik bir yatırım gerçekleştireceğiz. Bunun 46.5 milyon TL’lik tutarını tamamladık bile. İlk aşamada, global büyüme stratejimize de katkı sağlaması amacıyla fabrikamızda kapasite arttırımına odaklandık. Ev grubunda da yepyeni ürünler gelecek” diye konuştu.
Koleksiyon Mobilya’nın Dubai’deki “lounge” açılışına Abu Dabi Büyükelçisi Tugay Tunçer, Dubai Başkonsolosu Onur Şaylan, Koleksiyon ailesine yeni katılan CEO Baran Engür ile Dubai mimarlık ve tasarım dünyasının önemli isimleri ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı.
İHRACATIN YARISI ORTADOĞU’YA
BÜYÜME stratejilerini global pazarlara çevirdiklerini söyleyen Koleksiyon Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Koray Malhan, “Dubai, Ortadoğu ve Afrika’nın en önemli ticari buluşma noktası ve yatırımcılar tarafından dünyaya açılan kapı olma misyonu taşıyor. Dubai Havalimanı, 2022’de 56 milyon kişiyi ağırlayarak, dünyanın en büyük havalimanlarından biri olarak öne çıktı. Güçlerimizi bu noktada birleştirip, global alanda daha büyük adımlar atabiliriz. Dünyanın tüm ülkelerinde Tekirdağ’daki fabrikamızdan çıkan ‘Made in Türkiye’ menşeli ürünlerimizle varız. Şu an ihracatımızın yüzde 50’sini Ortadoğu ülkelerine gerçekleştiriyoruz. Dubai yatırımımız aracılığıyla volümü artıracağız” şeklinde konuştu.
Paylaş