Seçkin Türesay: Habercilikteki dürüstlüğün uzantıları

Seçkin TÜRESAY
Haberin Devamı

Hürriyet, 50 yıllık yayın hayatında habercilikteki dürüstlüğünü her zaman kanıtlamıştır.

Günün hızlı çarkı içinde gözden kaçanların bile özeleştirisini yapmaktan çekinmemiştir.

Çünkü Hürriyet her zaman okurlarına hesap veren gazetedir.

Bir gazetenin okurlarına hesap verebilmesi için, habercilikte dürüstlüğü ilke edinmesi şarttır.

Bunun doğal uzantısı olarak da, orada yayınlanan haberin ardında kurumun ve gazeteyi hazırlayanların kişisel çıkarlarının bulunmaması gerekir.

Çünkü menfaatin gölgesi gazetenin üzerine düşünce, o gazeteye okurların güveni kalmaz ve saygınlığını kaybeder.

Okurlar bu haber Hürriyet'te yayınlandı deyince, bu sözün ardında referans olmanın ağırlığı vardır.

Hürriyet'te okudum sözü, bu haber doğrudur ile eş anlamlıdır.

Gazetelerin inanılırlığı ile reklam arasındaki doğrudan bağı görmezlikten gelemeyiz.

Birincisi; okurda güven yaratan bir gazetede yer alan reklamın da inandırıcı niteliği vardır.

Çünkü yıllardan beri, Hürriyet okurunu yanıltacak, onu zarara uğratacak malların reklamını yapmamıştır.

Çünkü o her şeyi araştıran gazetedir.

İnandırıcılık bir bütündür, bu yüzden de Hürriyet ile reklam verenler arasındaki bağın sağlamlığının nedenini, sırrını arayanlar bunun cevabını doğru, çarpıtılmamış habercilikte bulmalıdırlar.

Hürriyet, gazeteciliğin tarafsız, bağımsız bir meslek olduğunu basın tarihinde yer alarak kanıtlamıştır.

Elli yıldır gene aynı yolda yürümektedir.

Sapmadan, saptırılmadan.

Mutlu haftalar dileğiyle.



Yazarın Tüm Yazıları