Paylaş
2000 yılında yeni bir anlayışla ele alınan ve dünyada örnek olmaya başlayan tanıtma faaliyetlerimiz, ülke içinde de yeni oluşumlara yol açmıştır. Bunlardan biri de turizm ve kültür değerlerimizi konu alan yayınların giderek artması yanında içeriklerinin de güncel ve kapsam açısından farklı özellikler kazanmasıdır.
GEZİ YAYINCILIĞI
Çalışanların, işletmelerin niteliği kadar, turizm yayınları da özellikle yurtdışında ülkemizle ilgili ilk izlenimlerin edinilmesi açısından özel bir önem taşımaktadır. Bu nedenle fuarlarda verilen her bilgi gibi turizm yayınlarının da tanıtımı destekleyen ve tamamlayan katkıları ile bütünün bir parçası olduğu düşüncesinden hareket edilerek, uluslararası turizm fuarlarında yapılan hizmetleri güçlendirecek şekilde hazırlanması gerekmektedir. İlgi çekebilecek pek çok konunun, ziyaretçilerin ilgisine sunulduğu bu tür yayınların önemli bir farkı da kalıcı olmaları; dolayısıyla dostlarınız ve ev halkı ile paylaşabileceğiniz, çoğaltan etkili bir özellik taşımalarıdır.
Bu bağlamda Doğan Medya Grubu tarafından yayınlanan Atlas dergisinin başlattığı ve sürdürdüğü gezi yayıncılığı, günlük gazetelerin seyahat ekleri haftalık olarak evlerimize girmeye devam ediyor. Aynı grup tarafından yayınlanan, sayıları kırka yaklaşan zengin ağ içerisinde yer alan TEMPO TRAVEL Dergisi, diğer seyahat dergileri ile beraber gezginlerin duyduğu ihtiyacın giderilmesi açısından önemli katkılar sağlamaktadır.
Tempo Travel Dergisi yurtiçi ve yurtdışında iki farklı formatta yayınlanıyor.
Türkiye çapında satışa sunulan Tempo Travel Mart-Haziran-Eylül ve Aralık’ta yayınlanmakta 3 ay boyunca piyasada kalmaktadır.
ITB VE MITT FUARLARINDA
Yurtdışı tanıtımında önemli bir katkı sağlayan TEMPO TRAVEL’in Yurtdışı fuarlar için yapılan özel sayılarının içeriği ise Türkiye’yi tanıtıcı içerikte olmaktadır. Özel sayılar geçtiğimiz yılda olduğu gibi bu yıl da Mart ayında Dünyanın en büyük turizm borsalarından olan ITB BERLİN Fuarı için Almanca ve MITT MOSKOVA Fuarı için de Rusça olarak yayınlanacaktır.
İçeriğinin zenginliği nedeniyle alanların uzun süre ellerinde tuttukları bu dergiler, taşıdıkları rehber niteliğindeki bilgiler nedeniyle kentlerimize değişik yönleriyle tanıtım açısından katkı da sağlamaktadır. Bu nedenle aynı sayılar fuarların bitiminde tekrar basılarak, Türkiye’de bir yıl boyunca özellikle havalimanları ve turizm yörelerinde satışa sunulmaktadır. Bu nedenle turizm işletmeleri yanında kent yönetimlerinin, ticari kurumların, sağlık, eğlence ve konuklara hizmet veren tüm işletmelerin ilgi göstermesi kendileri açısından yararlı olacaktır.
GÖRSEL TANITIM
Tanıtımda yazılı kaynaklar kadar onları destekleyen eylemlerin de etkili olduğunu bu hafta yeni açılan bir mağazanın semt halkına yönelik olarak yaptığı kampanyada gördük. Mağazanın bulunduğu semtte oturanlar Perşembe sabahı kapılarını açtıklarında şık bir karton çantada yine aynı özenle hazırlanmış bir kutu içinde yer alan hediyeleri ve müşteri kartları ile karşılaştılar. Günlerdir gazeteler ve reklam panolarında yer alan reklam sloganının da doğruluğu böylece kanıtlanmış oldu. Başarılı ve güzel bir iş ortamı diliyoruz.
Paylaş