Dünya evine girerken

GÜünümüzde, düğünler masallardaki gibi 40 gün 40 gece sürmüyor ama ekonomiye katkıları daha fazla oluyor.

Haberin Devamı

Dünyada 30’a yakın sektörle birlikte çalışan, 200 milyar dolara yaklaşan bir iş hacmine sahip olduğu bilinen, düğün ve balayı endüstrisinde, ülkemiz de tercih edilen destinasyonlar arasında yer almaya başladı.
Bu gelişmeleri köy düğünleri, kır düğünleri gibi özellikler katarak değerlendiren organizasyon kuruluşları yıldönümü ve kurumsal kutlamaları da aynı kategoride başarı ile yapıyorlar. Son beş yılda çok hızlı bir gelişme gösteren “Düğün Turizmi” kendini yaratıcı etkinliklerle aşmaya çalışan, giderek kaliteyi ön plana çıkaran turizm sektörümüz için de gelecek vaat ediyor.

DÜĞÜNLER TÜM YILA YAYILDI

Yakın zamanlara kadar temmuz ve ağustos aylarında yoğunlaşan düğünler, tüm yıla yayılırken; düşünülen bütçeye göre beklentilerin en verimlisini sunmaya çalışan organizasyon kuruluşları da, dünya evine girmeyi düşünenler tarafından daha çok tercih edilmeye başladı.
Mevsimsel olmaktan çıkan büyük çaplı düğün organizasyonları, işletmelere törenler yanında konaklama talebi sağladıkları için ayrıca doluluk artırıcı ve mevsim uzatıcı bir karakter kazanmaya devam ediyor. Turizm işletmelerimiz de, bu talepleri fark yaratan ve değer katan bir anlayışla değerlendiriyor.
İnsanlar, yaşamlarının bu gününü, unutulmayacak anılarla yaşatmaya çalıştıkları için düğünlerini farklı kılacak tekliflere de olumlu bakıyorlar. Ülkemizin Las Vegas’tan (106.000) sonra en çok düğünün yapıldığı İstanbul (90.000) başta olmak üzere, her yerde bu organizasyonların yapılabileceğini gösteren hazırlıklarla, uluslararası pazara açılması zamanının geldiğini düşünüyorum.

Haberin Devamı

ANKARA’NIN ÖZEL BİR YERİ VAR

Kentlerimizde oluşan özel mağazalar ve Ankara’daki Siteler gibi mobilya merkezleri de kişiye ve konuya özel bir faaliyet alanı olarak tanımlanan, düğün turizminin parçası olmaya başladılar.
Gelecek yıl Ankara Alışveriş Festivali’nin özel temasının, bir uluslararası fuarla da desteklenebilecek şekilde, düğün turizmi olabileceğini düşünüyorum. Her durumda, Türkiye’nin tanıtım politikalarında yer almaya başlaması, bu amaçla Türkiye’de yapılan fuarlara ve uluslararası fuarlara katılacaklara destek verilmesi, gerekli ve yeni bir çalışma alanı olarak görünüyor.
Düğün ve balayı, birbirini tamamlayan kavramlar ve gelişmeler. Ortalama bir balayı tatilinin 4 bin dolar civarında olduğu dikkate alınırsa; düğün dışında da bir büyük pazarın oluştuğu görülebilecektir. Bu haliyle, düğün ve balayı turizmini organizatörler açısından düğünden önce başlayan, ilk yıldönümü kutlamalarından itibaren de 25, 30 ve 50 yıla varan bir dostluğun başlangıcı olarak görmek mümkün olabilecek.

Yazarın Tüm Yazıları