Paylaş
Almanya’da Faşing’in her yıl 11.11 saat 11.11’de başlatılması gibi alışkanlıklar süregelmekte ve ilgi ile beklenmektedir. Ülkemizde de bu anlamda 2006 yılında 06.06.06 anlatımı ile Ankara’nın ilk turizmcilerinin izlenimlerini anlattığı bir toplantı bu uygulamalar arasında sayılabilir.2010 yılında Bodrum’da yapılan FIJET Kongresi sırasında da 10.10.10 gününü kendi aramızda kutlamıştık.
Bunun ülkemizde sürekli bir alışkanlık haline gelmesi, sadece nikah salonlarında kalan bir anı olmaması için ATİD olarak yaptığımız teşebbüslerden sonuç alınamadı.
Geçen yıl Bilecik (11.11.11) gününü kutlayabilirdi. Bu yıl da Bingöl ilimizde Bin yıl da bir gelen etkinlik teklifimiz (12.12.12) günü için Kalkınma Bakanımız Sayın Cevdet Yılmaz’a iletilebilseydi; geleneği olan bir sonuç elde edilebilecekti. Arif Nihat Asya’nın Anadolu’yu anlatan şiirinde işlediği gibi “Dağım Binboğa, Kasabam Bingöl ve Bindallısıyla yavuklu Binnaz” bestesini değerli sanatçı İlham Gencer’den yerinde dinleyebilirdik. Dünyada tek olan Bingöl’deki yüzen adalarda yapılacak etkinlikler için iyi bir tanıtım fırsatı da olabilirdi.
12.12.12 MARKALAR BULUŞMASI
Günümüzün giderek ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları, uluslararası arenada yer almak isteyen şirketleri daha fazla katma değer ve daha fazla Pazar payı anlamına gelen markalar yaratmaya teşvik ediyor. Ankara Ticaret odası bu yıl ilk kez gerçekleştirilecek olan “2012 Markalar Buluşması” ile Ankara’yı ve Ankara Markalarını yakından değerlendiriyor. Ankara Ticaret Odası’nda 12.12.12 günü bir Marka Semineri yapılacak; belki o gün Ankara için kalıcı bir marka değeri, her yıl 12.12 günü saat 12.12. de gelecek yılın etkinliklerinin duyurulduğu, söz gelimi bir sonraki yılın Ankara Alış-Veriş Festivalinin programının açıklandığı, bir tarih olabilir.
Geçtiğimiz aylarda ilki gerçekleşen Ankara Alış-Veriş Festivali (Shopping Fest) ile marka farkındalığı yönünde önemli bir ivme yakaladık. 2012 Ankara Markalar Buluşması ile bu farkındalığın daha da güçlendirilmesi düşünülüyor. Bu seminer sırasında, Ankara’nın “tiftik” gibi yöreye özgü malzemeden üretilecek ürünlerle dünyanın devlet destekli markalaşma programı olan “TURQUALITY” kavramına da yeni boyutlar kazandırması hedefleniyor.
Türkiye ekonomisinde güçlü olarak yer alma yolunda hızla ilerleyen Ankara, ülke ekonomisine ve bilimine kazandırdığı değerlerin yanı sıra Üniversiteleri, gelişmiş bilişim sektörü, savunma ve havacılık sanayi başta olmak üzere sanayi sektörü ve sağlık alanlarında yaptığı atılımlarla da uluslararası standartlarda bir marka şehir olma yolunda da aynı kararlılığı sürdürüyor.
Paylaş