Blogger-fenomen saltanatı sona mı eriyor?

Kendilerine gösterilen teveccühe yine kendileri de şaşırmış olmalı. Bir anda davetlerin VIP yolcuları, reklam ve tanıtımların yüksek bütçeli starları oldular. Peki bu durum sonsuza dek böyle gider mi dersiniz?

Haberin Devamı

Bir moda halinde çok şımartıldılar. Köklü gazeteler, dergiler dururken tanıtım bütçeleri onlara harcandı.
Daha dün blog tutmaya başlamış stil fenomeni, yılların stil yazarının önüne oturtuldu defilede.
Yurtdışında fuar mı var? Tecrübeli teknoloji yazarı dururken, fenomenliği kendinden menkul kişiler davet edildi.
Türkiye’de durum daha da vahimdi çünkü kolay yoldan her işin çakallığını bulan bir halk olarak, takipçi satın alma marifetiyle bir gecede değme dünya starlarından daha çok takipçili fenomenler çıktı ortaya.

***

Sonra canları yanmaya başladı tabii markaların. Çoğundan istedikleri sonuçları alamadılar çünkü takipçi hesapları şişirmeydi.
Fenomen ve influencer’ların gazeteciler gibi 5N1K yahut “basın etiği” gibi kaygıları yoktu.
Parayı bastırınca markanın vermek istediği her mesajı hiçbir süzgece tabi tutmadan duyuruyorlardı.
Ama ertesi yıl rakip firmayla çalışınca da bunu yapıyorlardı.
Bu yıl A votkasıyla çalışan fenomen, seneye B votkasıyla anlaşınca, “Dün gece A votkası içtim, başım kazan gibi ağrıyor” yazabiliyordu.
Şimdi bu saltanatın sonuna gelinmiş gibi görünüyor. En azından işini/işlevini düzgün görmeyenler için.

Haberin Devamı

En yeni araştırma: İnandırıcılıklarını kaybediyorlar

Nielsen, The Brand Age için bir yeni bir araştırma yaptı: “Influencer mı basın mı?” Sonuçlar tam beni doğrular cinsten...
◊ Influencer’lar inandırıcılıklarını günden güne kaybediyor: Önüne gelen her markayla anlaşmak, kısa vadede onlara büyük gelir sağlasa da, uzun vadede inandırıcılıklarını kaybetmelerine neden oluyor.
◊ Yüksek fiyatlı ürünlerde basının görüşü dikkate alınıyor: Basın, influencer’lara nazaran tanıtılan ürünün içeriğine, mesleği gereği daha çok hakim. Tüketici, bir ürünü alırken sırf influencer bahsediyor diye değil, ürün hakkında olumlu ve olumsuz yanlarıyla bilgi sahibi olmak istiyor.
◊ Tüketiciler, yüzde 42’lik bir oranla basın mensuplarının sözlerini inandırıcı buluyor: Yüzde 46’sı, ürünle ilgili basında yer alan bilgilerin kendilerini satın almaya ikna edebildiğini söylüyor. Influencer’larda bu oran yüzde 32.

Haberin Devamı

Akıllı olanlar kendilerini dönüştürüyor

Bütün bu gelişmeler olurken fenomen dünyası da olduğu yerde saymıyor tabii. İçlerinden yeteneği olanlar, popülaritelerini kendilerini dönüştürmekte kullanıyor. Mesela Kerimcan Durmaz sahnelerin aranan bir DJ’i, tek günü boş geçmiyor. Kimi Cem Gelinoğlu (Ali Kundilli) gibi oyunculuğa geçiyor, film çekiyor. Kimi de Danla Biliç gibi kendi makyaj markasını kuruyor.

Yazarın Tüm Yazıları