HER ŞEY TAMAM TANITIM OLMAMIŞ

Afyonkarahisar’da ‘Hürriyet Ekonomi Zirvesi’ni gerçekleştirdik. 2 günlük ziyaretimde kısa gözlemler yapma fırsatım oldu.

Haberin Devamı

KENTLERİN kendine özgü markalar yaratması hiç kolay değil. Öncelikle gerçekten markalaşacak ürünleriniz bulunması gerekiyor.
*
Yani kalite ve özgünlük olmadan markalaşmak imkânsız. Tabii kalite ve özgünlük işin sadece başlangıç kısmı.
*
Çünkü koruyamadığınız, tanıtamadığınız hiçbir ürün markalaşamaz. Sadece doğduğu sınırlar içinde yaşar ve ölür.
*
Geçen hafta Afyonkarahisar’da Hürriyet Ekonomi Zirvesi’ni gerçekleştirdik. 2 günlük ziyaretimde kısa gözlemler yapma fırsatım oldu.
*
Zirvenin açılış konuşmasını hazırlarken net bir şekilde şunu anladım: “Markalaşma yolunda çok önemli adımlar atan, birden fazla ürünü ile Türkiye sınırlarını aşan hemen yanı başımızdaki bir kenti yeterince anlayamamış, yeterince tanıyamamışız.”
*
Aklımızda hep 15-20 yıl önceki Afyonkarahisar kalmış.
*
Ama Afyonkarahisar yerinde saymamış gelişmiş, yenilenmiş.
*
Sadece kaymağı, yoğurdu ile anılan bir kent olmaktan çıkıp bakış açısını değiştirmiş.
*
Dünyaca ünlü Afyon mermeri ihracat rekorları kırmış.
*
Daha da ötesi kendine özgü markalarını coğrafi işaret alarak tescillemiş.
*
Bu arada sağlık turizminin geliştirilmesi adına çok önemli adımlar atmış.
*
Şifalı sularını 3’üncü sınıf, derme çatma pansiyon odalarında değil 5 yıldızlı tesislerde konuklarına sunmaya başlamış. Öyle ki yatak kapasitesi 35 bine ulaşmış.
*
Peki, bu kadar gelişmeye karşın ne eksik kalmış derseniz? Tek kelimeyle ‘tanıtım’ derim.
*
Afyonkarahisar her şeyi doğru yaparken etkili tanıtımı unutmuş.
*
Bırakın Türkiye’yi, dünyayı yanı başındaki komşu kentlere bile kendini doğru anlatamamış.
*
Afyonkarahisar’ın kaymaktan ibaret olmadığını haykıramamış.
*
Antalya’daki dünyaca ünlü turizm tesisleriyle yarışacak bir vizyonu olduğunu gösterememiş.
*
Mesela Şuayp Demirel’in ürettiği yerli kaya taşıma kamyon bile satır arasında kalmış.
*
Bu demek oluyor ki Afyonkarahisar’ın bundan sonra yapacağı en önemli şey doğru ve etkili tanıtım.
*
Eğer bunu yapabilirsek Afyonkarahisar’ın adını sadece özel etkinliklerden sonra duymayız.
*
Mevcut kent yöneticilerinin bunu başarabilecek gücü ve vizyonu olduğuna yürekten inanıyorum.

2022 GÜNDEMİ GÜNEŞ OLACAK

Haberin Devamı

Zirvenin önemli konuklarından biri de Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Şeref Kalaycı’ydı. Konuşmasında mermer sektörü ile ilgili çok önemli tespitlerde bulundu. Zirve öncesi yaptığımız sohbette özellikle yenilenebilir enerjinin önemini anlattı ve sözü güneş enerjisi yatırımlarına getirdi. Bu konuyla ilgili birçok detay verdi sohbetimizde. Anladım ki Enerji Bakanlığı 2022 yılında özellikle güneş enerjisi ile ilgili çok önemli çalışmalar yapacak.

TATLIYA BİLE İSİM VERMİŞ

Haberin Devamı

Afyonkarahisar Valisi Gökmen Çiçek’le Ekonomi Zirvesi’nde tanıştım. Egolarından sıyrılmış, son derece pozitif bir insan. Sadece resmi meselelerle değil, futbolla, sanatla, turizmle, gastronomiyle de yakından ilgileniyor.
*
Afyon kaymağı ile yapılan özel bir tatlıya isim verebilecek kadar kentin içine girmiş. Esnaf da kendisini çok sevmiş. Uzun Çarşı’da yaptığım esnaf ziyaretlerinde sohbetin sonu hep Gökmen Bey’e geldi. Sorun çözen, pozitif tavrı esnafın kalbinde yer etmiş.
*
Bana göre böyle bir ‘vali profili’ markalaşma yolunda hızla ilerleyen bir kent için çok önemli. O yüzden Afyon’daki tanıtım sorununun Gökmen Çiçek’in vizyoner bakış açısıyla kısa sürede çözüleceğini düşünüyorum.

Yazarın Tüm Yazıları