Paylaş
Nitelik; bir şeyin nasıl olduğunu belirten, onu başka şeylerden ayıran özellik, vasıf, keyfiyet.
Veya, bir şeyin iyi ya da kötü
olma özelliği.
…
Türk Dil Kurumu böyle söylüyor ancak kalitede konu iş hayatına
geldiğinde, konu bir anda
değişiveriyor.
Not: Ben yine de TDK’ya sadık kalma taraftarıyım.
…
İş hayatında hepimiz kalite bekliyoruz. Ve elbette beklenti düzeyimiz farklı etkenlerle değişmiş, çeşitlenmiş,
hatta sınırsızlaşmış durumda.
Aldığın hizmetten, sipariş ettiğin üründen, yöneticinin yönetselliğinden,
ekibin iletişiminden ya da takımdaşlığından,
çalışanın iş sonuçlarından,
değerlendirmelerin nesnelliğinden,
kurumun genel atmosferinden
ve daha birçoklarından…
Açık bir ifade ile kalite bekliyor, kalite umuyor, kalite talep ediyoruz.
…
Peki, hangi değişen tanımlamalar içerisinde sizin kalite tanımınız hangi düzeyde ?
…
Merhaba TDK…
TDK verdiği üç karşılıktan bu mecraya bence en uygununda diyor ki; bir nesnenin, bir kimsenin başka nesnelere göre veya kimselere göre olan değer ve yücelik derecesi, seviye.
…
Hangi derecede kalite bekliyor ya da sunuyoruz ? Bence bu soru üzerine her yönden düşünmek çok önemli.
…
Kendimize yakıştırdığımız ?
Karşılığını aldığımız?
Yetkinliklerimizin karşılayabildiği ?
Umursadığımız ?
Gelecek gördüğümüz?
Hayat seviyemizi besleyen ?
Maddi karşılığını yeterli gördüğümüz?
Ufkumuzun, görgümüzün, bilgimizin ya da deneyimimizin yettiği ?
…
Ben yine TDK’ya tutunup değer’in kişi ile bağını ön plana çıkarmayı tercih ederim
ama yine de,
düşünmek lazım!
Özellikle aldığımız hizmetler çoğu örnekte pek böyle değil sanki.
Paylaş