Tanık olduğum yaşamlar “Siyah-beyaz”

Ortaya çıkardığı uzun soluklu belgesel projelerle Türkiye’de adını fotoğraf dünyasına yazdırmayı başaran kollektif ajans Mahzen Photos’un kurucularından Serkan Çolak, aldığı ödüller ve sergileri ile dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

Tanık olduğum yaşamlar “Siyah-beyaz”

Fotoğraf çekmeye 2004 yılında başladığını belirten Çolak, siyah-beyazı tercih etmesinin sebebini ise “Tanık olduğum yaşamlar, yaşadığımız bölge renkli değil. Bu yüzden fotoğraflar da siyah-beyaz” sözleriyle aktardı.

İYİ BİR FOTOĞRAF İZLEYİCİSİYİM

“Fotoğrafı bir ifade biçimi ve yaşanılan zamana tanıklık olarak algılıyorum” diyen Serkan Çolak, mesleki öyküsünü ve Mahzen Photos’u anlattı:
“Öncelikle çok iyi bir fotoğraf izleyicisim. Pek çok fotoğraf yayınını yakından izlerken 2004 yılında Gaziantep’te öğretmenlik yaptığım dönemde bir meslektaşım sayesinde fotoğrafla profesyonel olarak tanıştım. İyi bir izleyiciyken fotoğraf üreticisi oldum. Kendi çabalarımla öğrendim. Fotoğrafı öğrenirken belli kalıplar içinde kalmamak adına belki de doğru bir tercih kullandım. Daha özgür bir ifade biçimine kavuşmamı sağlamış olabilir. Ama sonrasında belgesel fotoğraf üzerine daha fazla düşünmeye başlayınca bu alanda Özcan Yurdalan ve Birol Üzmez’in atolyelerine katıldım.
Fotoğraflarım siyah-beyaz, kontrastı yüksek birazda kasvetli bir havaya sahip. Bu benim seçimim, siyah beyaz fotoğrafa daha dramatik bir etki katıyor. Hayata bakışımdan da kaynaklanıyor belki. Çünkü tanık olduğum yaşamların çok da renkli olduğunu düşünmüyorum. Etrafımızda, bölgemizde yaşanan sıkıntılar. Bugün kime sorarsanız, siyah-beyaz yaşıyoruz.

Haberin Devamı

BELGESEL KENTSEL DÖNÜŞÜMLE BAŞLADI

Belgesel fotoğraf ise 2010 yılında üniversiteden arkadaşım olan Sinan Kılıç’la hayatıma girdi. O yıl İzmir’de Kadife Kale’deki kentsel dönüşüm başlıyordu. Birlikte bir proje olarak başladık önce oradaki yaşamı tanıyalım, anlayalım ve anlatalım derken bugün bir çok üniversitenin ve kitabın yayınlarında bizim karelerimiz tercih edilmeye başladı. Uzun soluklu bir işti, belgesel fotoğraf anlamında da oldukça güçlü bir hikaye ile yola başladık.

MAHZEN 2013’TE DOĞDU

Belgesel fotoğraf üzerine kafa patlatan 5 arkadaş, Onur Gökkuş, Sinan Kılıç, Erdem Varol, Onur Korkmaz ve ben birlikte bir kollektif ajans kurmak istedik. Sonrasında geçtiğimiz yıl bir de Cennet Kuşça eklendi aramıza. Ticari bir ajans mantığından öte uzun sureli, derin hikayelerin peşinden koşan arkadaşlar olarak bu kollektifin çatısını oluşturduk. Adının Mahzen olması da daha derinlikli işler üretme çabamızdan geliyor. Mahzen’de herkes kendi hikayesinin peşinden koşuyor. Yayınevleri, dergiler, yayınlarında kullanmak isteyen akademisyenler, bize site üzerinden ulaşıyor, Ama ticari bir ajans gibi hareket etmiyoruz.

SERKAN ÇOLAK KİMDİR

Haberin Devamı

Fotoğrafla profesyonel olarak 2004 yılında ilgilenmeye başlayan Serkan Çolak, ulusal ve uluslararası alanlarda önemli organizasyon ve sergilere katıldı. 2010 yılından bu yana Sinan Kılıç’la birlikte Kadifekale ve Kentsel Dönüşüm, Reş, Aquadis ve Suriye’den Sonra adlı belgesel fotoğraf projelerini hazırladı. MahzenPhotos fotoğraf kolektifinin kurucuları arasında yer alan Çolak, son dönemde çocuklarla fotoğraf atölyeleri düzenliyor. Festival Internacional de la Imagen üçüncülük ödülü, Golden Camera Documentary ödülü, Sony World Photo Türkiye ödülü, Yılmaz Güney Kültür Sanat Festivali Fotoğraf Başarı Ödülü’nün de aralarında bulunduğu fotoğraf ödüllerine de imza atan Çolak, belgesel fotoğraf projelerini sürdürüyor.

Haberin Devamı

MAHZEN PHOTOS

Mahzen Photos, 2013 yılında, belgesel fotoğraf alanında ortak bir birliktelikle fotoğraf üretmek ve dayanışma fikri ile ortaya çıktı. Mahzen Photos fotoğrafçıları, kapalı bir grup olmaktan öte, iş üretebilecekleri, ortak hareket edebilecekleri yeni fotoğrafçılarla her zaman çalışmaya hazır şekilde kolektif çemberi genişletme düşüncesi ile hareket ediyor. www.mahzenphotos.com

Yazarın Tüm Yazıları