Paylaş
Çoğu şirkette çalışanlar mutlu değil. Verimlilik çok düşük.
Bunun işlerle mi ilgisi var, kişilerle mi yoksa yöneticilerle mi?
İş ne olursa olsun, çalışanların motivasyonunu ve verimliliğini artırabilir miyiz?
ARAŞTIRMA
Yıl 2008.
Pennsylvania Üniversitesi'nden Prof. Adam Grant, bu soruyu yanıtlamak için kolları sıvıyor.
Araştırma için de üniversitenin çağrı merkezini seçiyor.
Çünkü işten ayrılma oranı %400 (Yani, bir yılda tüm çalışan kadrosu dört kez değişiyor).
Çağrı merkezinde çalışan tele pazarlamacıların görevi üniversiteye bağış toplamak için mezunları aramak. Bu bağışlarla da, üniversite öğrencilerine burs veriliyor.
Prof. Grant çalışanlarla konuşunca fark ediyor ki; çalışanların çoğu işlerini sadece mekanik arama yapmak olarak görüyor. Vizyonun ve yarattıkları değerin farkında değiller.
VİZYON
Grant, yaptıkları işin değerini onlara göstermek için çok basit bir yol seçiyor. Onları, öğrencilerle buluşturuyor.
Bu buluşma ne kadar sürüyor biliyor musunuz? Sadece 10 dakika.
Bu 10 dakika içinde üniversiteden burs alan öğrenciler yaşadıkları zorlukları ve burs alamazlarsa okuyamayacaklarını anlatıyor.
Bu görüşmeden sonra pazarlamacıların yaptığı iş birden anlam kazanıyor.
Eğer pazarlamacılar mezunları aramazsa ve üniversiteye bağış toplayamazsa; üniversite, başarılı ama bursa ihtiyacı olan öğrencilere burs veremeyecek. Burs veremezse de bu öğrenciler okuyamayacak.
Bu farkındalıkla çalışanlar işlerinin başını dönüyor.
VİZYON VE VERİMLİLİK
Grant, bir ay sonra sonuçlara bakınca gözlerine inanamıyor. Çalışanlar tam %171 daha fazla bağış toplamış. Neden?
Çünkü çalışanlar öğreniyor ki onlar sadece arama yapmıyor. Kendilerinden yüce bir vizyona hizmet ediyor.
Aramak yaparak insanların hayatlarına dokunuyor.
Bu kişiler daha verimli olmakla kalmıyor, aynı zamanda işlerini de daha çok sevmeye başlıyor.
ÇÖPÇÜLER
Aynı şekilde New York Üniversitesi araştırmacılarından Amy Wrzesniewski, çöpçüler üzerinde araştırma yapıyor.
O da görüyor ki işini temizlik yapmak değil de, insanların sağlığına katkıda bulunmak olarak görenler çok daha verimli ve mutlu.
İşini müfredatı yetiştirme değil de, öğrenciyi yetiştirmek olarak gören öğretmenler daha mutlu ve verimli.
Hastalıkla değil de, hastayla ilgilenen doktorlar daha mutlu ve verimli.
VİZYON VE ÖNEMİ
Kısacası, vizyonu olmayan çalışan kişi mutsuz ve verimsiz çalışıyor.
Vizyon insanlara enerji veriyor ve verimliliklerini artırıyor.
Bir yöneticinin en büyük görevi de insanlara vizyon vermek.
Vizyon en iyi olmak ya da öncü olmak olamaz. Vizyonda her zaman başkalarının hayatına dokunmak vardır.
Şirketler işlerini bu bağlamda tekrar değerlendirdiği an hem memnuniyet hem de verimlilik otomatikman artacaktır.
www.instagram.com/ozgurbolat_tr
Paylaş