PaylaÅŸ
İnsan doğasını bu kadar iyi perdeye taşıyan başka yönetmen yoktur sanırım.
Filmi birçok kiÅŸi ile farklı açılardan tartıştım.ÂAma bir arkadaÅŸ ortamında yaptığımız tartışmanın tadı damağımda kaldı. Özellikle güzel ve çirkin olmak üzerine olan.
GÃœZEL OLMAK VE ALDATMAK
Demirkubuz’un hemen hemen her filmde bir aldatma hikâyesi var. Bu filmde de vardı. Ve filmde aldatan kadın karakterin güzelliği film boyunca vurgulanıyordu.
Film ile ilgili irdelediğimiz bir konu, çok güzel olan Mükerrem karakterinin (Berrak Tüzünataç) neden eşini aldattığıyla ilgiliydi.
Bir grup arkadaşım güzel olmanın aldatmak ile ilgisi yoktur, dedi. İkinci grup şiddetle olduğunu savundu. İkinci grubun özellikle iki tezi çok ilginç. Aktarayım.
GÃœZEL KIZLAR VE Ä°LGÄ°
Bu teze göre güzel kızların karakterleri değişken ve kırılgan. Güzelliklerinden dolayı çevreden sürekli ilgi gördükleri için, karakterleri o ilgiyle bütünleşmiş.
Başka bir deyişle, kendilerine olan güvenleri o ilgi üzerine kurulu. Kendilerine olan bu güveni ayakta tutmaları için sürekli o ilgiye ihtiyaçları var. O ilgiyi talep eder durumdalar.
Filmde son derece güzel olan Mükerrem’in eşini aldatma sebebi bu ilgiye duyduğu ihtiyaç.
Eşinden görmediği bir ilgiyi başka erkekte bulmuş. Birlikte olduğu genç sevgilisinden gittikçe daha çok ilgi talep etmiş.
Tabii ki ilk grup hemen karşı çıktı: güzel ya da çirkin olsun, eşinden ilgi görmeyen herhangi bir kadının aldatma ihtimali vardır.
İkinci grup, Nergis Öztürk’ün oynadığı ve çirkinliği vurgulanan Seniha karakterinin bir erkekten böyle bir ilgi talep etmediğini ileri sürerek kendini savundu.
Belki de o da ilgiyi başka şekilde talep etti. Bu konu tartışıldı da tartışıldı.
GÃœZEL KIZLAR VE RENKLI KARAKTER
Tartışmada başka bir ilginç tez daha vardı.
Bu teze göre daha az güzel olan kızlar kabul görmek ve ilgi çekmek için daha renkli ve çekici bir karakter geliştirir. Daha karakteristik özellikleri vardır. Sıradan değildir.
Ama güzel kızlar zaten çevrelerinden sürekli ilgi gördükleri için, ilgi çekmek ya da kabul görmek için renkli ve çekici bir karakter oluşturmak zorunda değil. Çoğu koşulda zaten kabul görüyorlar. İnsanlar onlara daha hoşgörülü davranıyor.
Bunun için karakterleri daha az ilginç ve daha sıradan. Karakterleri tam işlenmemiş.
Filmde de okuyan, kendini geliştiren, daha karmaşık düşünen güzel olmayan karakterdir, der ikinci grup.
İlk grup, güzel olan ama güzelliği vurgulanmayan güçlü karakterli kızlar vardır, diyerek kendilerini savundu. İkinci grup da onlara hak verdi.
HERKESİN BİR SÖZÜ VAR
Güzel bir tartışma ortamında farklı bakış açıları, fikirler, teoriler havada uçuştu. Doğru ve yanlış yok. Sadece bakış açısı var. İki tanesini aktardım.
Güzellik hakkında herkesin bir sözü/görüşü var. Hayatın ta kendisi çünkü.
İnsan doğası bu kadar karmaşık. Sizin görüşünüz ne?
PaylaÅŸ