Tur mağduru olmayın

KURBAN Bayramı öncesinde yurtdışı turlarına yoğun ilgi var. Ama tur şirketi mağduru olmamak için çok dikkat edin.

Hayalini kurduğunuz tatile çıkamamanın sinir bozukluğu yanında, hem vize hem paranızı geri alamama tehlikesi var. O yüzden yasal seyahat acentalarından birini seçin, mutlaka sözleşme yapın ve bir örneğini alın.

Şanslı olmayabilirsiniz

Çankaya’da oturan ve bir kamu kuruluşunda çalışan Nursen Turan’ın başına bakın ne geldi:
Turan, 4-8 Eylül tarihleri arasında Prag, Viyana ve Budapeşte’yi kapsayan dört günlük seyahat için tura yazıldı. 400 avro ücret ödedi. Turan’la birlikte yedi kişi daha aynı turla bu geziye katılmak için başvurdu ve para yatırdı. Ancak, vizeleri alınmadı ve geziye gidemediler. Turan’a ve diğer tur mağduru sekiz kişiye önce paraları iade edilmedi. Şirketin Ankara bürosu son derece ilgisiz davrandı. Şikayet haklarını kullandılar. İstanbul merkezleri devreye girip, “istediklere yere tatile gönderme” sözü verince en azından Turan ve o turun mağdurları için konu tatlıya bağlandı. Ancak, siz Nursen Turan kadar şanslı olmayabilirsiniz.

Uyarılara dikkat

Tur mağduru olmamak için şu uyarılara da dikkat:
Tatil için yasal seyahat acentelerini tercih edin.
Mutlaka Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanuna göre sözleşmne düzenlenmesini isteyin. Bir örneğini alın.
Gezi öncesinde firmanın vaat ettiği hizmetleri ve özellikleri sözleşmeye yazdırın.
Seyahat esnasında oluşan aksaklıklar tarih, saat ve yer belirtilerek not alın.
İleride oluşabilecek hukuki sürece katkı sağlanması açısında oluşan ayıbın kamera veya fotoğraf çekimi yapın.
Mümkünse yanınızda bulunan kişilerle birlikte olumsuzlukları tutanak altına alın.
Oluşan olumsuzlukların hangi yetkili ile paylaştığınızı ve neticesinin ne olduğunu da mutlaka not alın.

Tüketici Hakem Heyeti’ne şikayet yolu

Bütün dikkatinize rağmen tur mağduru olursanız hakkınızı mutlaka arayın. Ödediğiniz para 938 TL sınırı altındaysa, Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmanız gerekiyor. Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 1 Ocak 2010’dan itibaren 938,75 TL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılıyor) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvuru zorunlu. Hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcı.

Tüketici Mahkemesi’ne dava açma kriteri

Bu rakamın üstündeki şikayetler için Tüketici Mahkemelerinde dava açmak gerekiyor. Bir not daha hakem heyetine başvuru ücretsiz. Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç üç ay içinde karara bağlanıyor. Ayrıca TÜRSAB’a şikayet yolu da açık. TÜRSAB, üye seyahat acentaları ile ilgili yapılan şikayet inceleyip sonuca bağlıyor.
Haberiniz olsun.

Büyükşehir: Önce altyapı, sonra asfalt

CEPA alışveriş merkezinin arkasında, Mustafa Kemal Mahallesi’ndeki onlarca site ve apartmanda oturan yapılmayan yollar yüzünden yazın toz, kışın çamur çilesi çeken okurlarım haklı olarak tepki gösteriyor. Büyükşehir Belediyesi ile konuştum; okurlarıma bir iyi bir kötü haberim var. İyi haber Büyükşehir o bölgedeki yolları yapmak için harekete geçti ve çalışmalar başladı. Önce çevredeki kamu kurumlarının altyapı çalışmalarının tamamlanması gerekiyor. Kod ve altyapı çalışmaları tamamlandıktan sonra asfaltlamaya geçilecek. Yolla ilgili bu çalışmalar tamamlanmadığı için asfaltın dökülmesi konusunda ise takvim veremediler. Biraz zaman alacak gibi görünüyor. Bu da kötü haber.
Yazarın Tüm Yazıları