KREDİ kartı kullananlara iyi bir haberim var. Banka kartlarına uygulanan yıllık ücretler geriye dönükte talep edilebilir. Bu görüşün sahibi Tüketici Hakları Derneği (THD) Genel Başkanı Turhan Çakar. Çakar, Yargıtay’ın tüketicilerin kart ücretlerini geri alabilmelerine olanak tanıyan 2 Mayıs tarihli kararına dayanarak, geriye dönük kart ücretlerinin de talep edilebileceğini savunuyor.
Çakar, tüketicilerin banka kartlarıyla ilgili "sözleşmelerin 12 punto yapılması" şartını içeren düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarih olan 2003’ten, 2008’e kadar olan 5 yıllık döneme ilişkin kart ücretlerini de hakem heyetlerine başvurarak, talep edebilecekleri söyledi. Çakar bakın ne dedi:
"Yargıtay kararı açık. 2003’te düzenleme yapıldı. Kart ücretleri de geçmişe dönük olarak beş yıllık kart ücretleri de talep edilebilir"
YARGITAY KARARI NEYE DAYANDI
Çakar, Yargıtay 13. Hukuk Dairesi’nin Zonguldak Tüketici Mahkemesi’nin tüketici aleyhine verdiği kararı bozmasında, kart ücretiyle ilgili düzenlemenin 12 punto koyu siyah harflerle yazılmamasıyla, yıllık ücret konusunun ayrıca tüketiciyle banka arasında müzakere edilerek üzerinde uzlaşma sağlanamamış olmasına dayandığına dikkat çekiyor. Çakar, Tüketici Yasası’nda kart ücretinin sadece bir defa alınabileceğine ilişkin hüküm bulunduğunu henüz yasalaşmadığı için tüketicilerin haklarını aramak için hukuki yollara başvurmaları gerektiğini söylüyor. Çakar, kart ücretlerinin iadesi için tüketicilere matbu form ve bilgi vererek yardımcı olduklarını da belirtiyor.
BİR AYDA 2 BİN TELEFON ALDIK
Çakar verdiği sayılarla da kart ücretleriyle ilgili yaşanan sıkıntıyı gözler önüne seriyor. Çakar, "Türkiye çapındaki 30 şubemize son bir ayda 2 bini aşkın telefon geldi. Bu konu bir an önce yasal düzenleme ile çözüme kavuşturulmalı" görüşünü savunup, şu uyarılarda bulunuyor:
"Tüketicileri kredi kartı konusunda bilinçlendirmeye çalıştıklarını da belirten Çakar, "Ben kredi kartı kullanmıyorum, herkese de aynı tavsiyede bulunuyorum. Kredi kartı kullananlar da akıllıca davranıp asgari ödeme tuzağına düşmesinler. Bankalar, taksitlerini zamanında ödeyen aylık olarak, kart borcunu kapatam müşteriyi sevmezler. Çünkü, diğerlerinden kazanıyorlar. Ama maalesef dar gelirliler bu tuzağa düşüyorlar. Kredi kartını hazır ve peşin para gibi kullanıyorlar" dedi.
İŞTE İZLEYECEĞİNİZ YOL
Çakar, tüketicilerin kart ücretlerine itiraz ederken, izlemeleri gereken yolu da şöyle anlattı:
Bizim şubelerimizden alacağınız formun boş bir örneğini çıkarın.Yanlış doldurabilirsiniz, başka kredi kartı için gerekebilir
Formu okunaklı şekilde doldurun. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi kararının fotokopisini ekleyin.
İadeli-tahahütlü olarak bu evrakı APS ile ilgili bankaya gönderin.
APS ile gönderdiğiniz dilekçe ihtarname niteliği taşır. 10-14 gün bankanın yanıtını bekleyin.
Bankadan gelen olumsuz yanıt ya da bu süreçte yanıt verilmediğini kanıtlayan APS alındı belgeleri, kart ücretinin çekildiğine ilişkin ekstreleri ile tüketici hakem heyetine başvurun.
Belgelerin kaybolma ihtimallerine karşı asıllarını mutlaka saklayın.
Tüketici Hakları Derneği Genel Merkezi’nin web adresi www.tuketicihaklari.org.tr tlf. ise şöyle: 312 417 93 34-425 15 29