Paylaş
Özellikle ajans toplantılarında bu tanım sıkça cümle içinde kullanılır, altı çizilir, göklere çıkarılır ama çoğu zaman da altı çizili bir şekilde havada, yani teoride bırakılır.
Oysa kişiselleştirilmiş deneyim noktasına doğru kendiliğinden geldik, geliyoruz.
En popüler misal:
3 milyon takipçili Şeyma Subaşı Instagram hesabında ücretli aboneliği ilk başlatanlardan biri oldu.
Aylık 84 liraya (sayfasında 60,99 lira yazıyor ama ücret almaya gelindiğinde 84 lira) Şeyma’nın abonelere özel sunduğu içeriklere ulaşabiliyorsunuz.
Dahası var. Şeyma’nın abonelere sunduğu özel sohbet odası, mesajlaşma olanağı, vesaire...
Zaten “kişiselleştirme” denilen şey burada başlıyor ya: Kendinizi özel, önemli hissetmek.
Lakin bu özel hissetmenin “tatmin” sınırı tartışmaya açık.
Şu anda zaten bu nokta tartışılıyor.
Şöyle ki: Herhangi bir içerikçiye aylık ücret ödeyen bir kullanıcı, aylar sonra pekâlâ şunu diyebilir, “Artık daha fazla detay istiyorum, genele sunmadığın şeyleri görmeliyim, yoksa abonelikten çıkacağım”.
Evet, daha fazla detay deyince akla gelen ilk şey erotik içerik oluyor.
Nitekim OnlyFans’in pandemiyle beraber yükselişine bakacak olursak, ev yapımı erotik içerik her zaman iş yapıyor.
Ama daha zeki olanlar da var.
Mesela geçtiğimiz günlerde YouTube’da rastladığım bir yabancı içerikçinin kendisinden beklenen özel hayat detayına dair bulduğu çözüm.
İçerikçi yatak odasına bir kamera yerleştirmiş.
Her gece uyurken kendisini kameraya çekiyor ve ertesi gün hızlandırılmış bir kurguyla 8 saatlik uykusunu yayınlıyor!
Uykusunun tamamını izlemek isteyenleri de ücretli aboneliğe davet ediyor, ki evet YouTube’da da ücretli abonelik olayı var.
Bir insanın her gün nasıl uyuduğunu, uykusunda bir sağa bir sola dönüp durmasını ya da uykusunda nasıl nefes aldığını merak eder misiniz?
Galiba mesele merak edip etmemek değil.
O kişinin tamamen kendine özel bir durumunu ücret ödeyenlere sunmuş olması.
Kişiselleştirilmiş deneyimin dip noktası yani...
LABORATUVAR DENEYİ GİBİ
Az önce bahsettiğim gibi, bu işi ilk başlatanlardan biri OnlyFans.
2023 istatistiklerine göre platformun şu anda 170 milyondan fazla kullanıcısı var.
1.5 milyondan fazla da içerik oluşturucusu.
OnlyFans’e en hızlı büyüyen sosyal medya platformu olarak bakılıyor.
Çünkü platform şu iki noktaya oynuyor:
∆ Ev yapımı erotizm.
∆ Ve bu içeriği oluşturan kişiyle sohbet etme olanağı.
Peki bir noktadan sonra Instagram da OnlyFans’leşir mi?
Her şey olabilir.
Çünkü dediğim gibi, kullanıcı asla tatmin olmayacak ve hep daha fazlasını isteyecek.
O noktada içerikçi ya bu talepleri duymazdan gelecek ya da “Tamam, bunu sen istedin” diyecek.
Dolayısıyla Şeyma ve abonelerinin kurduğu ilişki bu anlamda bir laboratuvar deneyi gibi.
Bakalım neler olacak...
Paylaş