Paylaş
Her gittiğimiz mekanda en az beş-on dakika cep telefonuna gömüldüğümüzü görünce artık bu duruma alıştı ve şöyle söylenmeye başladı:
“Ah yine sizin cep telefonu!”
Doğru, had safhada sosyal medya bağımlısıyız.
Bir mekana gidin ve masadaki arkadaş gruplarına bakın.
Bir süre sonra sohbet kesiliyor ve eller cep telefonuna kayıyor. Instagram’a, Twitter’a bakılıyor ya da Foursquare’de check-in filan yapılıyor.
Sosyalleşmemiz sosyal medya esiri yani.
Peki sosyal medyada en çok paylaşılan mekanlar hangileri?
Pointro adlı sosyal medya ajansı üşenmemiş, bu konuda bir araştırma yapmış. Ellerindeki verileri benimle de paylaştılar. İşte Instagram’daki ilk 5 mekan:
1. Joker Bahçede / Bağdat Caddesi (2582 fotoğraf)
2. Starbucks / Bebek (2187 fotoğraf)
3. Anjelique / Ortaköy (2128 fotoğraf)
4. Mangerie / Bebek (2085 fotoğraf)
5. Lucca / Bebek (1876 fotoğraf)
Foursquare’deki ilk 5 ise şöyleymiş:
1. Kuruçeşme Kahvesi / Kuruçeşme (219.098)
2. Ceviz Ağacı / Kadıköy (154.427)
3. Happy Moon’s / Fenerbahçe (131.569)
4. Sütiş / Emirgan (123.240)
5. Starbucks / Şişli (121.407)
Bu iki farklı listede en çok şaşırdığım Mangerie oldu.
Ancak balkonundan görünen manzarayı düşününce fotoğraf paylaşımının yüksek olması gayet doğaldı. En çok merak ettiğim ise Joker Bahçede adlı mekan. Meğer bu mekandan bu kadar çok fotoğraf paylaşılmasının esas nedeni, çok fotoğraf paylaşanlara yaptığı indirimlermiş. İyi taktik doğrusu!
Pazar öğütleri ve süzmeler
Pazar günkü “öğütler” yazısıyla ilgiliyle geri dönüşler uçlarda geziniyordu:
Seven çok sevmiş sevmeyen ise hakaret edecek kadar (mesela bir tanesi “süzme malsın” diye mail atmış) nefret etmiş.
Demek ki bu tarz yazıların altına illa şu sıkıcı notu düşmek gerekiyor:
Bu yazı ironi içermektedir, bu yazı varolanı ti’ye almaktadır, dır, dır, dır...
İmza: Kendini süzme bal sanan yazar...
Hep aynı hep aynı
Ferzan Özpetek’in her röportajında ama her röportajında şu cümleyi yinelemesi:
“Bir filme başlarken bütün oyunculara aşık oluyorum.”
En son Hürriyet Pazar’dan Zeynep Miraç’a verdiği röportajda da aynı cümleyi kurmuş Özpetek.
Shakira’nın her klibinde poposunu savurmaktan vazgeçememesi. Ve son şarkısının klibinde bu kez Rihanna’yla popo düeti yapması (Can’t Remember To Forget You).
Lakin bu savurmaların verdiği şehvetin an itibariyle YouTube’da 62 milyon küsür tıklanmalara ulaşması...
Turist Julianne Moore’un aklından geçenler
Cool kadın Julianne Moore, neden bu güzelim (fakat her bir köşesi AVM ya da blok blok apartmanlara teslim) ülkenin tanıtım yüzü diye sormuştum.
Daha doğrusu herkes sormuştu sosyal medya kuyusunda onca sorunun/gündemin içinde...
Tanıtım işini üstlenen Emrah Yücel, Ayşe Arman’a verdiği röportajda duruma açıklık getirmiş:
“Çok büyük bir yanlış anlama var. Julianne Moore, Türkiye’nin yüzü değil, Türkiye’ye gelmesini istediğimiz turistin yüzü...
Biz burada Türkiye’de tecrübe yaşamış birinin, ülkesine dönerken yaşadığı duyguları uçakta hatırladığı bir reklam filmi çekiyoruz.”
Tamam, şimdi oldu, konu açıklığa kavuştu.
Reklam filminde doğal olarak Türkiye’ye dair güzel şeyler hatırlayacak zengin ve seçkin turist Julianne Moore.
Deniz güzeldi, hava nefisti, kaldığım otel pek şahaneydi, spa’sı hoştu, servis inanılmaz iyiydi... Gibi gibi.
Ama şunları es geçer mi dersiniz zengin ve seçkin turist Moore:
Keşke kıyılara bu kadar çok otel yapmasalarmış...
Keşke güzelim antik kent Phaselis’in dibine yapılacak otel projesine izin vermeselermiş...
Keşke...
Paylaş