Paylaş
Şimdiye kadar yapılmış en kapsamlı araştırma olduğunu söylüyorlar.
Araştırmanın konusu ise günün anlam ve önemine ‘cuk’:
Türkiye’deki gençlerin iyi olma hali raporu.
MEMNUN MUYUZ GENÇLER?
Habitat Derneği tarafından 18-29 yaş arası gençlerle yapılan araştırmaya göre...
◊ Yüzde 40’ı hayatından biraz memnun.
Çok memnun olduğunu söyleyenler yüzde 30’la kadınlar.
Erkeklerin oranı daha düşük: Yüzde 26.
Yaşamdan memnuniyet ve çalışma durumu arasındaki ilişki ise yüzde 66.
Yani gençler işleri varsa genel olarak yaşamdan memnun. İşleri yoksa pek değil.
SİNEMA, TİYATRO, KONSER: ONLAR DA NE?
◊ Gelelim esas moral bozucu kısma...
Gençlerin yüzde 42’si sinemaya hiç gitmiyor. Yüzde 46’sı ayda birkaç kez.
◊ Yüzde 55’i kitap satın almıyor.
◊ Müzik ya da film satın almak ise bayağı tarih olmuş.
Hiç almayanların oranı yüzde 65.
◊ Konserlere de geçmiş olsun. Yüzde 81’i gitmediğini belirtmiş.
◊ Tiyatroyu zaten unutalım. Ona gitmeyenlerin oranı da yüzde 80’lerde...
FACEBOOK, YOUTUBE VE INSTAGRAM POPÜLER
◊ Facebook, WhatsApp ve YouTube kullanımı ise neredeyse başa baş.
Hepsi yüzde 80 oranlarında. Bunları Instagram takip ediyor, yüzde 71’le.
Twitter tam aksine düşük, yüzde 45. Snapchat ise hayli butik kalmış: Yüzde 24.
ARAŞTIRMANIN BU KISMI MANASIZ
◊ Gelelim yaşam tarzı sonuçlarına. Bu kısım hayli komik.
Çünkü gençlere birtakım davranışlar sıralanmış.
Sıralanan davranışlar arasında meyve yemek ve kahvaltı etmek de var.
Allah aşkına meyve yemek ve kahvaltı etmek bir yaşam tarzı modeline örnek teşkil edebilir mi?
Gençler de bunları saçma bulmuş olacak ki, yüzde 92’yle meyve yemek kategorisi rekor kırmış. Tatlı tatlı dalga geçmişler bence!
DUYGUSAL DESTEK DERKEN?
◊ İlginç ve abartılı bir veri de ilişkiler kısmında.
Gençlerin neredeyse yüzde 90’ı ailesinden duygusal destek gördüğünü, onlarla sorunlarını konuşabildiğini belirtmiş. İnanalım mı?
BİRİNCİ VAZİFEN: DOLAŞMAK!
◊ Gençlerin arkadaşlarıyla en çok yaptığı aktivite yüzde 73’le dolaşmakmış. Amaçsızca gezmek yani!
◊ Yüzde 55’i ise kafeye gidiyormuş arkadaşlarıyla. Bakın buna inanırım.
Artık her şehirde irili ufaklı bir sürü kahveci açıldı, orada sosyalleşmeyi seviyorlar.
DÜNYADA BİR İLK: EV GENCİ!
◊ Araştırmada gençler şu kategorilere ayrılmış:
Öğrenci, iş arayan, çalışan ve EV GENCİ!
O nedir diye baktım, şöyle tanımlanmış:
Ne çalışan, ne okuyan ne de iş arayan...
Yani ailesiyle yaşayan, onların olanaklarını kullanmaya devam eden, evden çıkmayan.
Sayıları da hayli çok hani.
Karar verdim, bir daha dünyaya gelip de yine bu topraklara düşersem ev genci olacağım.
En temizi o!
Bana sorarsanız gençler en çok...
Benimki araştırma filan değil, sadece gözlem. Ve gözlemlerime dayanarak şunları söyleyebilirim naçizane: ◊ Gençler en çok oyuncu ve sosyal medya fenomeni olmak istiyor.◊ Bir an önce her şeye sahip olmak en büyük arzuları.◊ Hayatlarını tek bir meslekle uğraşarak ya da aynı şehirde yaşayarak geçirmek onlar için sıkıcı. Rota değiştirmekten kaçınmıyorlar.
Yarın...
◊ Şehirde en son ne oldu
◊ Popüler mekan Top 10
◊ Oto sanayiye tiyatro
◊ Hipnozla bayıltan adam
◊ Ve bir spor aplikasyonu
Paylaş