Paylaş
Önce Cahide’de Selami Şahin’i, sonra Zihni’de Cihan Okan’ı ve nihayet Loop’ta Fettah Can’ı dinledim.
Üç farklı erkek vokali yani...
Peki oralarda neler oldu neler bitiyor?
İşte en canlısından izlenimlerle o geceler/katran karası geceler...
- BU GECE SENİN OLMAYA GELDİM!
Selami Şahin’in her salı sahne aldığı Cahide küçük bir gazino gibi. Her yer cafcaflı, ışıltılı, parlak...
Masalara kurulan kalabalık da öyle: Kadınlar beş dakika önce kuaförden çıkmış gibi. Saçlar yeni maşalanmış ya da fönlenmiş. Çoğunlukla sarı sarı.
Yanlarındaki erkekler ise onlara göre daha sönük. “Ağır ol molla desinler” takımından çoğu...
Selami Şahin sahneye çıkınca ise ortak bir payda alıp götürüyor herkesi: Efkar!
“Yıllar var ki hasretim o gül yüzüne, kararlıyım bu gece senin olmaya geldim” diye en nağmelisinden şöyle tok tok şakırken Selami Şahin, herkes o acayip efkara anında teslim.
Zaten belli, bunun için geliniyor.
Bir de şuna şaşırmak için: “Vay be! Bu bestede mi Selami Şahin’e aitmiş?”
Son olarak, Şahin kıl olabilir ama seyirci arasında saçının peruk olup olmadığı (hain) dedikodusu da konuşuluyor şarkı aralarında. Ne demişler, torba değil ki büzesin... Filan.
- YA O MUALLA’YI SANDALA ATIP
Cihan Okan’ın çarşambaları sahne aldığı Zihni Bar, havalı Nişantaşı mekanlarına inat yıllardır aynı ambiyansa, dekorasyona sahip bir yer. Tam bir klasik yani.
Yıllar önce bir dönem İzzet Çapa işletmesiyken de böyleydi burası. Şimdi de...
Çünkü Zihni’nin bulunduğu apartman Cumhuriyet’in ilk mimarlarından Vedad Tek tasarımı.
Ve o günden bugüne pek az değişikliğe maruz kalmış.
İşte böyle bir ortamda dinledim Cihan Okan ve orkestrasını.
Cihan’ı dinlemeye ağırlıklı olarak kadınlar gelmişti.
30’luk olanı da vardı içeride, 50’liği de...
Cihan’ın şarkıları ise çoğunlukla romantik baladlardı.
Sesine en çok o şarkılar yakışıyor zaten.
Yanı sıra eğlendiriyor da Cihan. Espri yapıyor aralarda, şarkıları peş peşe sıralayıp “hadi bana eyvallah” demiyor.
Zaten ortam biraz arkadaş evi/dost meclisi kıvamında.
Bu yüzden gelenler de rahat. Tanımayan bile rahatça Cihan Okan’la anında iletişime geçiyor, espri yapıyor.
Tek dert şu: Orkestra bazen öyle ön plana geçiyor ki, zaten mekan küçük, kulaklar bir hayli yoruluyor.
- GÖRMEYİ DENEDİM, GÖNÜL GÖZÜYLE
Açıkçası Loop diye bir mekanın varlığından habersizdim.
Meğer Gayrettepe’deymiş, bir ara Airport olan mekanın yerinde.
Dolayısıyla burası büyük bir mekan. İçeriyi doldurmak kolay değil. Ama Fettah Can doldurmuştu benim gittiğim çarşamba gecesi, bravo.
Üstelik sahnedeki orkestrası cayır cayır.
Bazı şarkılara arada rock ya da caz ayarı çekiyorlar, bildik pop çizgisinin dışına taşıp...
Gelen kitle ise hayli genç, 18’le 30 arası...
Ve Fettah’ın hem kendi seslendirdiği hem de başkalarına verdiği şarkıları anında şakıyorlar.
Eşlik edilen en popüler şarkı yine efkarlı olanı tabii: “Görmeyi denedim gönül gözüyle, yaşamadım bilmiyordum aşkmış hazine.”
- SONUÇ?Canlı müzik diyarında durum bu işte:
Şarkının durumuna göre hatırladığın bir doz kalp ağrısı, bolca iç sızısı, azıcık neşe, hep votka/viski, yasağı delen tek tük efkarlı sigara dumanı ve ertesi gün şarkılara eşlik etmekten kısılan sesler...
Paylaş