Paylaş
Arşive dönüp o konser sonrası ne yazdığıma baktım, aynen şöyleymiş:
“Vodafone Park’a girip de coşkulu kalabalığı görünce kendi kendime mırıldandım:
İnsanlar eğlenmeyi çok ama çok özlemiş!
Bir de stadyum konserlerini tabii...
Çünkü stadyum konserinin enerjisi başkadır.
O kalabalık, o alkışlar, o ışıklar insanı başka bir havaya sokar.”
RÜYADAYIZ!
Aynı cümlelerin daha da fazlasını cumartesi gecesi aynı yerde, yani Vodafone Park Stadı’nda konser veren Mor ve Ötesi için de yazabilirim.
Yaklaşık 35 bin kişinin şarkıları hep bir ağızdan söylediği konserde herkesin ortak kelimesi şuydu: “Rüyadayız”.
Grubun solisti Harun Tekin de sık sık bunu vurguladı, “Rüyada gibiyiz”.
Uzun aradan sonra bu kalabalık enerjiyi hissetmek gerçekten nefis bir deneyimdi.
SES SORUNU VE HARUN’UN SİTEMİ
Ama bu rüya sırasında aksilikler de yaşanmadı değil.
Konserin ortalarına doğru tribündeki seyirciler “Ses gelmiyor” diyerek stadı inletti ve sonunda sahnedeki grup elemanları bu şikayeti duydu.
Harun Tekin ses sorununun farkında olduklarını, tüm teknik ekibin bunu düzeltmek için çalıştığını söyledi.
Ama tribünlerin şikayeti durmadı, hatta bir ara yuhalamalar duyulmaya başlandı.
Harun Tekin bunun üzerine “Lütfen sosyal medyadaki gibi linç etmeyelim” diye sitem etti.
Peki bu noktada seyirci mi haklı, yoksa Mor ve Ötesi mi?
Öncelikle grubun yuhalanmasını doğru bulmadım. Hoş bir davranış değildi.
Onların moralini bozmaktan başka bir işe yaramadı.
Ama seyirci ses konusunda da haklıydı.
Böyle bir konserde ses sistemine dair her şey çok önceden test edilmiş olmalıydı.
Sonuçta insanlar para verip üstüne İstanbul trafiğini çekip stada kadar gelmişler, güzel bir gece geçirmek istiyorlar.
Neyse ki sonradan sese dair bir ince ayar yapıldı.
Gördüğüm kadarıyla tribündekiler de sonradan gayet mutlu oldu.
SAHNE DAHA FAZLA KULLANILSAYDI...
Mor ve Ötesi konserindeki enerji her şeye rağmen muazzamdı, çünkü insanlar böyle bir etkinliğin içinde olmayı özlemişti.
Peki konserin eleştirilecek yanları var mıydı?
Benim takıldığım tek şey, hem sağ hem sol hem de ortaya doğru uzanan sahnenin grup elemanları tarafından çok az kullanılması oldu.
Grup sürekli ana sahnede sabit takılmayı tercih etti.
Sadece bir ara Harun Tekin ve Kerem Özyeğen öne doğru çıkıp tüm sahneyi dolaştı ama yeterli değildi.
Özellikle Harun Tekin daha fazla ön tarafları kullanabilir, enerjiyi yayabilirdi.
DANSLAR NASILDI?
Modern dans koreografileri bir rock konserinde alışık olunan bir şey değil.
Mor ve Ötesi ise bazı şarkılarında dans gösterisini ön plana çıkardı.
“İstiklal” şarkısındaki dans koreografisi güzeldi, cuk oturmuştu.
Ama kimi şarkılarda danslar fazla “lirik” kalıyordu. Daha radikal koreografiler denenebilirdi.
BİR DAHAKİNE UNUTMAYIN...
Sonuç olarak, saha içi biletlerin 400, sahne önü biletlerin ise 840 liradan satıldığı Mor ve Ötesi konserine olan ilgi şunu gösterdi:
Başka yerli grup ve solistler de pekala bir stat konseri düzenleyebilir.
Kısacası bu konserlerin devamı gelecek gibi.
Ama ne olur bir sonraki konserde stadın giriş kapılarına yönlendirme yapmayı unutmayın.
Görevliler, “Benim kapı nerede?” diye soranlara yanıt vermekten helak oldu çünkü.
Paylaş