Paylaş
Onlara ne diyeceğiz de okumalarını sağlayacağız?
- Küçük yaşlardan kitapla ilişki kurmak, görsel okumalar yapmak, okunan öyküleri birlikte canlandırmak çocuğu kitaba yakınlaştırır. Evde anne-babasını kitap, gazete okurken gören çocuk için bu alışkanlığı kazanmak daha kolaydır. Sorduğu soruların karşılıklarını kurmaca kitaplardan örneklerle anlatmak, matematik problemiyle romandaki bir sahne arasında bağ kurmak, doğada gezerken bir masal anlatmak kitaplara yönelmede etkili olabilir. Onlar artık sokaklarda değil, kurgusal oyun alanlarında, kurslarda, etkinliklerde sosyalleşiyor. Buralarda kitaplıklar olması, alışveriş merkezlerinde kitapçıya uğramak bir alışkanlık sağlayacaktır.
Kitapları nasıl çekici hale getirebiliriz?
- Çocuk kitabı yazmak çocuksu bir iş değildir. Büyüklere yazmaktan daha çok özen ve incelikli düşünce gerektirir. Çocuk gerçekliğinin sorumluluğunu duymak önemlidir. Bazı çocuklar macerayı, gerçeküstü romanları sever, bazısı da gerçek öyküleri... Kitabın dili hedeflenen yaşa göre olmalı. Yalın ve çok yönlü düşünmeyi sağlayan bir anlatım, eserin yazınsal değerini yükseltir. Kitabın kâğıdı, kapağı, iç resimleri, tasarımı ilk anda okuru çeker. ‘Kütüphane ve Okuma Kültürüne Katkı Ödülü’ aldınız. Sizi kutlarız...
- Behiç Ak ile eski aile evimizi okuma mekânına dönüştürdük. Adına ‘Ev Kütüphanesi’ dedik. Haftanın belli günleri çocuklara açıyoruz. Kitap tartışma gruplarımız var. Her ay bir kitabı enine boyuna deneyimli editörlerimiz önderliğinde tartışıyoruz. Anne-babalara yönelik kitaplarımız da bulunuyor. Onlar da bir köşede çocuk ya da yetişkin kitabı okuyorlar. Tümü ücretsiz etkinlikler... Böylesi bir oluşum ülkemizde ilk ve tekmiş. Ödül belki bu gerekçeyle verilmiştir. Başkaları da bu modeli örnek alıp yaygınlaştırırsa umudumuz çoğalacak.
Paylaş