Askerlik biter, dostluklar baki kalır, öyle değil mi? Gerçek hayatta böyle olur. Filmler de gerçek hayatın yansımaları olduğuna göre, O Şimdi Asker’den sonra, asker arkadaşlarının biraraya geleceği bir devam filmi hiç de fena olmaz.
Abdullah Oğuz da aynen böyle düşünmüş ve Levent Kazak’tan devam filminin, yani O Şimdi Mahkum’un senaryosunu yazmasını istemiş. Oğuz filmin hem yapımcısı hem de yönetmeni. Elinde çok sıkı, temponun bir an bile düşmediği bir senaryo olduğunu söylüyor. O Şimdi Mahkum da ilki gibi bir komedi filmi olacak, ancak bu kez aksiyon da girecekmiş işin içine. Bu aksiyon komedide alt tema olarak bir de mafya hikayesi izleyecekmişiz.
Yeni projede O Şimdi Asker’den hatırladığımız askerlik arkadaşları Artiz Levent, Athena Gökhan ve Karlıdağ (Yavuz Bingöl) yeniden buluşuyorlar. Fakat bu sefer ordu karargahından çok zorlu bir yerde, hapishanede. Senaryoya gelince... Film Karlıdağ’ın kaçırdığı sevgilisi Suzan’ın kocasından kaçmaya çalışırken başlıyor. Silahlar patlayınca Karlıdağ da bir anda kendini adam yaralamaktan hapishanede buluyor. Bu sırada Levent, hapishanede geçen sit-com’u için askerden tanıdığı ünlü arkadaşı Gökhan’ın peşinde koşmakta. Hem kendisinin hem de onun başını binbir belaya sokunca, geçirdikleri trafik kazasının ardından onlar da suçlu bulunup hapse düşüyorlar. Hem de Karlıdağ’la aynı koğuşa. Hapishanede onları mafyanın da içinde bulunduğu bir macera bekliyor.
Oyuncu kadrosunda belli olan isimler şimdilik Levent Kazak, Athena Gökhan ve Yavuz Bingöl.Abdullah Oğuz, O Şimdi Mahkum’un kadrosunun da O Şimdi Asker kadar bol yıldızlı olacağını söylüyor. Birkaç haftaya kadar isimler kesinlik kazanacakmış. Farklı roller için Erkan Can, Mustafa Uğurlu ve Taner Birsel’le görüşmeler yapan Oğuz, önünde 4 sayfalık bir oyuncu listesi olduğunu söylüyor. Listede, şu sıralar televizyon dizisi reytinglerde hep önde yer alan ünlü bir oyuncumuz da var. İsmi şimdilik bende saklı kalsın, rol alması kesinleşirse haberini yine buradan veririm.
Çekimler yakında başlayacak ve yeni aksiyon komedimiz O Şimdi Mahkum, 15 Nisan’da vizyona merhaba diyecek.
Warner Bros. Fransız sinemacıları kızdırdı
Warner Bros. Pictures International’ın Fransızca epik draması Un Long Dimanche de Fiançailles (A Very Long Engagement), gösterime girer girmez müthiş bir gişe hasılatı yakaladı.
Nişanlısının savaşta öldüğüne inanmayan ve onu bulmak için yola koyulan bir genç kızın hikayesini anlatan filmin başarısının ardında tabii ki kesenin ağzının açılmış olması ve izlenen akıllı strateji yatıyor. Warner Bros.’un yönetmen koltuğuna getirdiği isim Amelie’den hatırlayacağınız Jean Pierre Jeunet. Filmin başrolünde de Avrupa’da çok sevilen ve gişesi garanti olan bir başka ünlü isim, Audrey Tatou var.
Fransız sinemacıların filme, Warner Bros.’a ve kendi hükümetlerine yönelik öfkesi ise dinmek bilmiyor. Onları ayağa kaldıran, yapımcı firmanın yabancı ortağı olduğu halde devletten yüksek miktarda para yardımı almış olması. Şirket ise alınan paranın Fransız sinemasına katkıda bulunduğunu söylüyor.
Sahil Güvenlik film oluyor
Artık belli aralıklarla bir dizinin sinemaya uyarlanacağı haberini vermezsem rahat edemiyorum. Alışkanlık yaptı anlayacağınız. Dallas, Miami Vice derken şimdi de sıra, bizde de 1990’ların başında zevkle izlenmiş olan Sahil Güvenlik’te (Baywatch). Kırmızı Speedo’ları ve mayolarıyla ekranda boy gösteren hoş cankurtaranları unutmamışsınızdır herhalde. Dizinin haklarını 1 milyon doların üzerinde para vererek satın alan Dreamworks sayesinde 2006 yazında tekrar onlarla buluşacağız. Filmde tabii gözlerimiz öncelikle David Hasselhoff’u, Pamela Anderson’ı, Yasmine Bleeth’i ve Carmen Electra’yı arayacak. Ama gelen haberler Dreamworks’un yaşı ilerlemiş bu oyuncuların yerine daha taze yüzleri (ve tabii ki vücutları) tercih edeceği yönünde. Doğrusu da bu zaten.
Bunu biliyor muydunuz?
TÜRSAK’ın 18-22 Kasım tarihleri arasında Ukrayna’nın başkenti Kiev’de düzenleyeceği Türk Filmleri Haftası’nda 7 Türk filmi Ukraynalı sinemaseverlerle buluşacak.
Beyaz perdeden inciler...
‘Şans kapını çalınca onu geri çeviremezsin.’ (Yeni Bir Ülkede-In America, Yön: Jim Sheridan, 2002)