Türk Sineması’nda 2007’ye damgasını vuran isimleri sıralamaya kalksak liste eminim alır başını gider, baş etmek imkansız olur. Ben de çareyi kendime göre bir ilk beş yapmakta buldum.
İşte 2007’de beni en çok etkileyen yönetmen ve oyuncular:
Mahsun Kırmızıgül: İzleyenleri derinden etkileyen, gişesi 2 milyona doğru giderken 2007’nin en çok izlenen film unvanını alan "Beyaz Melek", Mahsun Kırmızıgül’ü 2007’ye damgasını vuran isim yaptı. Mahsun herkesi şaşırtarak önyargıların ne kadar yanlış ve yersiz olduğunu kanıtladı. Şimdi heyecan içinde bir sonraki projesini bekler olduk.
Sırrı Süreyya Önder: Onun güler yüzü, sıcaklığı, samimiyeti ilk filmine de yansıdı. "Beynelmilel" 2007’nin ödüllerle taçlandırılan ve en çok izlenen beş filminden biri oldu. "O.. Çocukları" adlı film senaryosunu başka bir yönetmene devrettiğini ve yeni bir proje üzerinde çalıştığını açıklayan Sırrı’nın yeni filmi en çok merak edilenler arasında.
Berkun Oya: Geçen hafta vizyona giren "İyi Seneler Londra"yı sevin ya da sevmeyin, burada önemli olan yönetmen Berkun Oya’nın sinema aşkıyla sıra dışı bir iş yapmış olması. Berkun, üçlemenin ilk ayağı olan "İyi Seneler Londra"yı banka kredisi alarak çekmiş ve tabii bir sürü borcun altına girmiş. Hayatlarındaki amaçlar için her türlü riski göze alan insanlara bayılıyorum. Bunun adı aşk değil de nedir söyler misiniz?
Kenan İmirzalıoğlu: "Kabadayı"daki final sahnesi bile onun değerini, oyunculuk gücünü anlamak için yeterli. Yılın ilk aylarında izlediğimiz "Son Osmanlı Yandım Ali" yılın en fazla izlenen ikinci filmi olmuştu. "Kabadayı" da 2007’nin sonuna yetişti ve gişeleri fethetti. Kenan, "Yazı Tura"daki performansıyla fazlasıyla hak ettiğini düşündüğüm ödülleri alamadı ama eminim bu yıl ödül açığını kapatacaktır.
Özgü Namal: Aynı yıl içinde birden fazla filmde rol aldı diye kıskananlar, eleştirenler çok oldu ama Özgü’nün hem "Beynelmilel" hem de "Mutluluk"taki oyunculuğu hepimizi etkiledi. Antalya Altın Portakal’da En İyi Kadın Oyuncu Ödülü’nü bileğinin hakkıyla aldı. O gün ödülü kaldırdıktan sonra "Ben henüz çok küçüğüm" demişti. Ama bence o Türk sinemasının büyükleri arasındaki yerini çoktan aldı bile.
Kenan’ı pişman eden film hangisi?
NTV’de yayınlanan "Haydi Gel Bizimle Ol"a katılan Kenan İmirzalıoğlu canlı yayında bir film teklifine hayır dediği için çok pişman olduğunu ama bunun hangi film olduğunu açıklamayacağını söyledi.
Gel de merak etme.
Ağızdan laf almaya yönelik ilk tahmin Müjde Ar’dan geldi.
O film Müjde Ar’ın başrolü oynadığı "Ağır Roman" mıydı acaba?
Kenan’dan ’hayır’ cevabı gelince tahmin sırası Çiğdem Anad’a geçti. "Babam ve Oğlum" dedi Çiğdem.
Kenan’dan gelen cevap "Bu konulara girmeyelim" şeklindeydi. Evet, o gece netleşmedi ama ben buradan açıklamış olayım; Kenan İmirzalıoğlu’nun "hayır" dediği film "Babam ve Oğlum".
Bugüne dek Osman Sınav, Uğur Yücel, Ömer Vargı gibi önemli isimlerle çalışan Kenan bir başka büyük isim Çağan Irmak’la çalışma fırsatını kaçırdığı için pişman olmakta son derece haklı.
Ama bu Kenan ve Çağan’ın yollarının kesişmeyeceği anlamına gelmiyor.
Türk sineması için çok şey vaad eden bu iki genç ve yetenekli isim ileride bir şekilde bir araya gelir, biz de o gün geldiğinde biletleri haftalar öncesinden ayırtır, heyecanla filmin başlama saatini bekleriz.
Babylon’da Fatih Akın çaldı
Babylon, sinema ve müziği birleştiren mekán olmaya devam ediyor. Mekánda DJ’lik yapan ilk yönetmen Çağan Irmak olmuştu. Geçtiğimiz cumartesi ise sahnede Fatih Akın vardı.
Onu dinlemeye gelenler arasında Mehmet Günsür, Rıza Sönmez, Eylem Yıldız, Önder Çakar, Fikret Kuşkan, Bahar Kerimoğlu, Çiğdem Anad, Muammer Brav, Murat Ertel ve Teoman’ı (Teoman’ın merakla beklediğim son albümü "Söz ve Müzik Teoman" 25 Ocak’ta çıkıyormuş bu arada) gördüm.
Geçen yıl Cannes’da Fatih Akın’ın DJ’lik yaptığı bir partiye katılmıştım. Orada ağırlıklı olarak Türkçe parçalar çalmıştı.
Babylon’da ise tek bir Türkçe parça bile çalmadı Fatih, gelenleri R&B, rap, pop ve rock’la coşturdu. 80’lerin müthiş hit’leri "Billy Jean" ve "Say Say Say"i dinlemeyeli çok olmuş. Sağ olasın Fatih dedik hep bir ağızdan.