Yumurta ve piliçle büyüdü 400 milyon YTL’yi hedefliyor
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
KULUÇKA makinesiyle iş hayatına atılan Keskinoğlu Ailesi, yumurta ve piliç sektörüyle büyürken üçüncü kuşak yönetici Keskin Keskinoğlu, geçen yıl yakaladıkları yüzde 40’lık büyümeyi bu yıl da sürdürmeyi hedeflediklerini söyledi.
Bugün yumurta ve pilicin yanı sıra yumurta kabı, zeytinyağı, yem, doğal gübre ve kağıt bazlı sarf malzemeleri de üreten Keskinoğlu Grubu’nda hedef, yıl sonunda 400 milyon YTL ciroya ulaşmak.
KESKİNOĞLU Şirketler Grubu, 45 yıl önce bir kuluçka makinesiyle başlayan üretim macerasında, yumurta ve piliç alanında bugün 400 milyon YTL ciroya koşuyor. Keskinoğlu Ailesi’nin üçüncü kuşak yöneticisi Keskin Keskinoğlu, dedesi İsmail Keskinoğlu’nun hayali olan modern tesislere kavuştuklarını ve yatırımlarını devam ettireceklerini söylüyor. Manisa Akhisar’da yumurta, piliç, yumurta kabı, zeytinyağı, yem, doğal gübre ve kağıt bazlı sarf malzemeleri üreten Keskinoğlu Grubu’nun Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu, "2007’de bir önceki yıla göre yüzde 40 büyüyerek 293 milyon YTL ciro gerçekleştirdik. Bu yıl sonunda ise 400 milyon YTL hedefliyoruz" diyor.
Yumurta kabı üretimindeki deneyimini tek kullanımlık hastane ürünlerine de kaydıran Keskinoğlu, kağıt küver, sürgü ördek gibi sağlık gereçleri pazarında da büyümeyi hedefliyor. Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu ile grubun bugüne gelişini, yumurta ve piliç sektörünü ve yeni yatırımlarını konuştuk.
TÜTÜNDE İFLAS ETMİŞ
Keskinoğlu’nun kuruluş öyküsü nedir?
- Şirket, dedem İsmail Keskinoğlu tarafından 1963 yılında Manisa Akhisar’da kuruldu. Dedemin ana işi tütüncülükmüş, iflas etmiş. Marangozluğa başlamış. O dönemde Tarım İl Müdürlüğü’ne kuluçka makinesi gelmiş, çalıştıramayınca dedeme danışmışlar. Makinelere ilgisi olan dedem kuluçka makinesine gidip bakmış, eksiklerini görmüş. Daha sonra kendisi kuluçka makinesi yapmış. Önce makineye 400 yumurta koymuş, bir civciv çıkmış. Sonra birileri dedeme yumurtaları horozlu evlerden almasını söylemiş. 700 yumurtadan bu kez 400 civciv çıkmış. Sonra bu işe devam etmiş.
Son yaptığınız kesimhane yatırımınızın diğerlerinden farkı ne?
- İlk kesimhanemizi 1997’de kurduk. Bir ay önce devreye aldığımız ve 13 milyon YTL’lik yatırım yaptığımız yeni piliç tesisimizin kapasitesi ise, günde 300 bin adet. Şu anda 160 binini kullanıyoruz, yazın 180 bine çıkacağız. Önümüzdeki yıl hedefimiz günde 250 bin adet. Piliçler kesildikten sonra el değmeden iç organları çıkarılıyor, 4.5 kilometre havada dolaştırılarak soğutuluyor. Böylece içinde su kalmıyor. 0-4 derece arasında saklanması gereken ürünlerin raf ömrünü 11 güne çıkarıyor.
PİŞMİŞ ÜRÜNLERDE BÜYÜYECEĞİZ
Geçen yıl ne kadarlık yatırım yaptınız, yeni yatırımlar var mı?
- 2007’de toplam 21.7 milyon YTL’lik yatırım yaptık. 2008’de de bu kadar yatırım yaparız. Öncelikle pişmiş ürün hattımızın kapasitesini ve ürün çeşitliliğini artırmak istiyoruz. Kaplamalı ve pişmiş ürünlerde günlük kapasitemizi 30 tondan, 100 tona çıkarmayı düşünüyoruz. Ayrıca ambalajıyla mikrodalga fırına konabilecek, yemeğe ve sunuma hazır ürünlerimiz olacak. Piliç, yanında pilavı ve garnisiyle birlikte yemeye hazır hale gelecek.
Şu anda yumurta üretiminiz ne kadar?
- Günde 2 milyon adet yumurta üretimimiz var. Ambalajlı pazarda payımız yüzde 65. 250 bin tavuğumuz var. Yumurtalar hiç el değmeden toplanıyor, işletmelerimiz bilgisayar kontrollü. Buradan çıkan yumurtalarımızın hepsi otomatik tasnif ediliyor. Gizli zar çatlağı, kırığı, kirlisi olan ayrılıyor. Sonra üzerine markamızı yazıyor ve bir numara veriyoruz. Satın aldığınız yumurtayı hangi tavuk yumurtlamış, hangi veteriner kontrol etmiş internetten takip edebiliyorsunuz. Piliçlerimiz için de bunu yapabiliyorsunuz.
Tek kullanımlık kağıt küvet sürgü, ördek üretiyoruz
Kağıttan hijyenik ürünler üretme fikri nereden çıktı?
- Kağıt yumurta kabını (viol) uzun süredir kendimiz üretiyoruz. Violde yüzde 33 pazar payımız var. Bu deneyimi tek kullanımlık hastane ürünlerine taşıma kararı aldık. Sanikes markasıyla tek kullanımlık 8-24 saat sıvı ve kimyasal geçirgenliği olmayan kağıt böbrek, küvet ve ördek üretiyoruz. Bu ürünler Avrupa’da çok yaygın. Hastanelerde çocuk ölümlerinin artması, Sağlık Bakanlığı’nın yeni düzenlemelerinden sonra Türkiye’de de yaygınlaşıyor.
Ne kadarlık yatırım yaptınız? Satış hedefiniz nedir?
- 2007’de, 2 milyon dolarlık yeni sistem kurduk. Geçen yıl 2 milyon adet sattık, bu yıl hedefimiz 4 milyon adet. 2010’da, 50-60 milyon adet satış rakamına ulaşırız. Pazar hızlı büyüyor. Bu ürünlerin kullanıldıktan sonra imhası gerekiyor.Makineleri İnoksan’a ürettiriyoruz. Bu ürün hastanelerin işini kolaylaştırıyor.
İlkokulda pazarda yumurta satıp ticareti öğrendim
KESKİN Keskinoğlu, aktif olarak 2000 yılından beri işin içinde. Ama öncesinde de amcasının oğlu İsmail Keskinoğlu ile birlikte pazara çıkıp yumurta satmışlar. Pazara ilk çıktıklarında yumurtalar ellerinde kalmış. İkinci çıkışlarında ise hepsini satmışlar. Sonra da pazara götürdükleri yumurta sayısını artırmışlar yanına başka ürünler de eklemişler. Keskinoğlu’nun pazarcılık macerası iki yıl sürmüş. Keskinoğlu, "İlkokul yıllarında ticareti pazarda öğrendik" diye anlatıyor.
Tüketici bilinçlendi yüzde 40 büyüdük
Geçen yılı nasıl geçirdiniz, 2008 yılı beklentiniz nedir?
- 2007’de bir önceki yıla göre yüzde 40 büyüdük. Kuş gribinden önce ambalajlı satışımız bu kadar iyi değildi ama bu olaydan sonra insanlar ne tükettiklerini bilmek istedi. Tüketici bir anda çok bilinçlendi. Ciromuz 210 milyon YTL’den, 293 milyon YTL’ye yükseldi. 2008 sonunda ise, 400 milyon YTL ciro hedefliyoruz. İhracat beklentimiz ise 20 milyon YTL.
Dedemin doğduğu Yunan köyü Ravika’yı Akhisar’da kurduk
Zeytinyağı markasına neden Ravika ismini seçdiniz?
- Dedemizi 2001’de 101 yaşındayken kaybettik. Ravika, Yunanistan’da dedemin doğduğu köyün adı. Akhisar’da 40 bin metrekare arazi üzerine dedemin köyünün birebir aynısını kurduk. Köyün berberi, okulu, camisi, bakkalı, kahvesi var. Zeytinyağı tesislerimiz de burada. 1856 model taş baskı soğuk sıkım yöntemi denilen sistemle üretim yapıyoruz. Köyde dedemin adını taşıyan bir müzemiz de var. Bu köyün 2004’den beri yapımı sürüyor, şu ana kadar 2 milyon dolar harcadık. 1 milyon dolar daha harcamayı planlıyoruz. Yurtdışı ve yurtiçinden gelen konuklarımızı burada ağırlıyoruz.
Dedemin zeytin ağaçlarıyla işe başladık
Zeytinyağı işine de girdiniz.
- Dedem boş arazilere sürekli zeytin ağaçları dikerdi. 15 bin ağacımız vardı. Verimli ve meyve veren bu ağaçlara biz de her yıl 5 bin ağaç ekliyoruz. Bu kadar çok ağacımız olunca biz de 3 yıl önce yavaş yavaş zeytinyağı işine girdik. Kendimize marka olarak Ravika’yı seçtik. İlk etapta 4 milyon YTL yatırımla yola çıktık. Şu anda 12 bin ton üretim kapasitemiz var. Değişik lezzetlerde zeytinyağı üreterek raflarda yerimizi kısa sürede aldık. Pazar payımız yüzde 5’lerde. Geçen yılki satışımız 400 bin litreydi. Bu yıl payımızı yüzde 7’ye, önümüzdeki yıl yüzde 10’a çıkarmak istiyoruz. Türkiye’de kişi başı zeytinyağı tüketimi 1 litre. Bu rakam Yunanistan’da 25 litre, Avrupa ülkelerinde ortalama 18-20 litre.
KESKİN KESKİNOĞLU
KESKİNOĞLU Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, 1976 İzmir doğumlu. İzmir Özel Fatih Koleji’nin ardından Ankara Bilkent Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu’nun iki yıllık yöneticilik bölümünü bitirdi. Daha sonra İstanbul Beykent Üniversitesi İşletme Bölümü’ne dikey geçiş yaparak mezun oldu ve İngiltere’de Liverpool John Moores Üniversitesi’nde pazarlama alanında yüksek lisans yaptı. Eğitiminin ardından Akhisar’da bulunan Keskinoğlu Tavukçuluk ve Damızlık İşletmeleri Sanayi Ticaret A.Ş. yönetiminde yer aldı. 2002 yılından bu yana Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyeliği görevini yürütüyor.