Türkiye ’kaliteli ve uygun fiyat’ imajını kaybedebilir
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
MAGIC Life CEO’su Andreas Karsten, "Kaliteli ve uygun fiyat imajına sahip Türkiye için en büyük tehlike, ucuz ülke konumuna geçmesi" dedi.
Turizmdeki zorluklar nedeniyle fiyatların düşürülmesi yüzünden artık Türkiye’nin ucuz bir ülke olarak görülmeye başladığına dikkat çeken Karsten, "Bence bu en büyük tehlike. Türkiye kendisini Mısır ve Tunus ile değil, İspanya gibi ülkelerle kıyaslamalı" dedi.
2 yıl önce tamamı Alman turizm devi TUI’ye geçen Magic Life’ın CEO’su Andreas Karsten, "Kaliteli ve uygun fiyat imajına sahip Türkiye için en büyük tehlike, ucuz ülke konumuna geçmesi" uyarısında bulundu. Turizmdeki zorluklar nedeniyle fiyatların düşürülmesi yüzünden artık Türkiye’nin ucuz bir ülke olarak görülmeye başladığına dikkat çeken Andreas Karsten, "Bence bu en büyük tehlike. Türkiye kendisini Mısır ve Tunus ile değil, İspanya gibi ülkelerle kıyaslamalı. Kaliteli ve uygun fiyat imajını korumalı. Tunus’un yaptığı hataya düşmeyin" dedi. Karsten, Türkiye’yi pazarlarken ’ucuz ülke’ imajından çok ülkenin güzelliklerinin ve tarihinin öne çıkarılması gerektiğini söyledi. Türkiye’de önümüzdeki 2-3 yıl içinde 90-180 milyon Euro yatırımla 2-3 yeni tesis daha kuracaklarını söyleyen Karsten ile turizm sektörünü ve Magic Life’ın yatırım planlarını konuştuk.
Türkiye’de turizm sektörü nasıl bir sezon geçiriyor?
- Bu yıl Türkiye’de en kuvvetli otellerin bile zor durumda kalabilme ihtimali olduğunu görüyorum. Bizim başka ülkelerde de kulüplerimiz var, dengeyi sağlayabiliyoruz. Ama sadece Türkiye’de tesisi olanların işi gerçekten zor. Maalesef sıkıntı bu yılla da kalmayacak. Üzülerek ifade ediyorum ki, kontrolsüz ve çok hızlı gelişen yatak kapasitelerinizi pazarlayacak potansiyel pazarlarınız yok. Batıdan Türkiye’ye gelen turist sayısında yüzde 20 eksilme var. Türkiye’de bu nedenle birçok otelci çok düşük fiyatlarla satışı artırmaya çalışıyor.
Size göre Türk turizminde bugün en önemli sorun nedir?
- Türkiye’nin ’kaliteli ürün ve uygun kalite’ imajı var. En korktuğumuz şey bu imajın kaybedilmesi. Turizmdeki zorluklar nedeniyle fiyatların düşürülmesi yüzünden artık Türkiye ne yazık ki ucuz bir ülke olarak görülüyor. Bence bu en büyük tehlike. Türkiye kendisini Mısır ve Tunus ile değil, İspanya gibi ülkelerle kıyaslamalı. Kaliteli ve uygun fiyat imajını korumalı. Tunus bu hatayı yaptı. Artık Tunus herkesin kafasında ucuz bir ürün olarak kaldı. Türkiye henüz o kadar kötü bir konumda değil ama bu tehlike var.
Tesislerin pazarlamasında nasıl bir yol izlenmeli?
- Biz hizmet-fiyat dengesini koruyarak ’ucuz ülke’ imajından çok, Türkiye’nin güzelliğini ve tarihini öne çıkarıp bunları en iyi şekilde sunuyoruz. Herkes bunun farkına varmalı. Türkiye bir Mısır gibi değil bir Avrupa ülkesi olarak algılanıyor. Bunun iyi belirginleştirilmesi lazım, biz bunları yapıyoruz. Kuş gribi birçok Avrupa ülkesinde de vardı. Ama sadece Türkiye’de varmış gibi sunuldu. Türkiye gibi güzel bir ülke için bu çok kötü oldu. Bana Türkiye’nin avukatı diyenler de çıkabilir ama bu imajı hep beraber yukarı çekmeliyiz bir an önce. Golf gibi kaliteli ürünler ortaya çıkarmalı ve bunları dünya turistlerine sunmalıyız.
Bu yıl en gözde ülke hangisi?
- Bu yıl patlayan turizmde patlayan ülke kesinlikle Yunanistan. Yunanistan’a çok kuvvetli bir talep artışı var.
ÜÇ YENİ TESİS PLANLIYORUZ
Magic Life’ın yeni yatırımları olacak mı?
- Türkiye’de 2-3 yıl içinde toplam 90-180 milyon Euro arası bir yatırımla 2-3 yeni tesis daha açabileceğimizi söyleyebilirim. Türkiye’ye bağlı yeni tesislerimizden biri de Mısır’da 2008 yılında devreye girecek. Magic Life’ın ikinci büyük kulübü olacak. Önümüzdeki yıl Yunanistan’da yeni bir tesis kuracağız. Yunan adalarından birini düşünüyoruz. Halen çok açık şekilde Doğu Akdeniz’de kuvvetliyiz. Batı Avrupa’da da kuvvetlenmek için çaba harcayacağız. Türkiye’de bu yılın sonunda yeni bazı atılımlarımızın olacağı kesin.
TUI’nın bünyesindeki başka markalar da Türkiye’ye gelmeyi düşünüyor mu?
- TUI’nin kulüp ve otel yatırımları devam edecek. Biz Magic Life olarak TUI Yönetim Kurulu’na bağlıyız. TUI’nin büyümesinde bizden başka aktif markalar da var, onlar da Türkiye’de yatırımı düşünebilirler. TUI Holding bünyesinde kulüp dalında 20 bin yatakla en geniş kapasiteye sahip marka biziz.
TUI, Magic Life’ın tamamını yönetmek istediği için aldı
TUI, Magic Life’ı neden aldı?
- Magic Life, Türkiye’de bir Avusturya markası olarak tatil ve kulüp konseptiyle ilk akla gelen marka olmuştu. Pazarın çok büyük bölümüne sahip olduğumuz için TUI olarak bizim için çok efektif olacaktı. 2000’de önce yüzde 50 ortak olduk. Sonra markanın tamamını yönetme düşüncesi ortaya çıktı. Yüzde 100’ünü devraldık. Eski sahipleri de o dönemde Magic Life’tan çıkma kararı almıştı. 2004 Kasım ayında Magic Life’ın tamamını devraldı. TUI’nin 2000’de Magic Life’ın yüzde 50’sini alması nasıl bir stratejik karar ise tamamına sahip olması da öyle bir karar.
Maliyet düşürmek için personelden tasarruf olmaz
Maliyetlerden nasıl tasarruf ediyorsunuz?
- Maliyetlere ve satın almaya çok hakimiz. Maliyetlerden tasarruf derken personelden tasarruf etmiyoruz. Bu servisimizi ve kalitemizi düşürür. İleriye dönük personelimize yatırımı sürdürüyoruz. Magic Life Academi’de her kademeden personel eğitim görüyor. Türkiye’de kuvvetli bir marka ve bir konseptimiz olduğu için iyiyiz. Ama biz ürünümüzü hediye ederek, fiyat kaygısında olmak istemiyoruz. Yaşanan herşeye rağmen Türkiye’de geçen yılki rakamları bu yıl da gerçekleştirebileceğimize inanıyorum.
İki yılda 20 milyon Euro’ya bütün tesisleri yeniledik
İki yıldır neler yaptınız?
- Magic Life’ın TUI’ye geçmesinin ardından öncelikle yönetim tarzını yeniledik. Kulüplere daha fazla yetki verdik, kaliteyi daha efektif hale getirdik. Maliyet çalışmaları da yaptık. Bütçemizde Türkiye’deki kuru sabitledik. Dolayısıyla bu gibi çalışmalar yıl sonu bütçelerimizi olumlu etkiler getirdi. İki yıldır sadece Türkiye’deki tesislere 20 milyon Euro yatırım yaptık. Eğlence ve yemek en kuvvetli olduğumuz noktalardı. Burada kaliteyi artırdık. Turizmi olumsuz etkileyen aktüel olan kötü durumlar bizim için çok yıpratıcı olmadı, bizi çok etkilemedi. Burayı ilk geldiğimizde kuvvetli bir ekiple karşılaştık. O ekibi bugün daha da güçlü hale getirdik. Yeni kulüplerle gücümüzü yaymak istiyoruz.
Herkes parasını bırakıp bize tatile gelebilir
Herşey dahil konseptinde kendinizi nerede görüyorsunuz?
- Daha az profesyonel yapılan işler şimdi daha profesyonel olarak ortaya çıkıyor. Mütevazi şekilde kalitede geldiğimiz noktanın ne kadar iyi olduğunu söylememiz gerekiyor. Bu segmentte kulüp hizmeti veren bir zincir olarak kendimizi tek görüyoruz. Gerçek anlamda herşey dahil bizde var. Kulüplerimizde golften masa tenisine, dalıştan yeme-içmeye, her türlü eğlenceye herşey fiyata dahil. Bu demektir ki herkes parasını bırakıp bize gelebilir. Rakiplerimizin tek tek güçlü olduğu konuların hepsi bizde var. Fiyat-kalite kıyaslaması yaptığınızda biz tekiz.
Alman yönetici ağırlığı olmayacak
Satın aldıktan sonra yönetimde değişiklikler yaptınız mı?
- Türkiye’nin marka yönetimindeki yöneticilerimiz değişti. Ama kulüp yöneticilerimiz aynı kaldı. Almanya’da kurulu bir holdingiz, ama kendimizi Türk-Avusturya şirketi olarak görüyoruz. Türkiy genel müdürümüz ve kulüp müdürlerimiz Türk. Kuvvetli bir ekibimiz var. Bu politikayı devam ettireceğiz, Alman yönetici ağırlığı olmayacak. Merkezimiz Viyana ve 5 ülkede faaliyet gösteriyoruz.
Magic Life International Turizm Hizmetleri’nin CEO’su Dr. Andreas Karsten 19 Ağustos 1963’te Lüneborg’da doğdu. Üniversite eğitimini Göttingen’de tamamlayan Dr. Karsten kariyerine Hannover’deki Preussag AG’nin hukuk bölümünde başladı. Mergers&Acquisitions ile birlikte çalışan Dr. Karsten çalışma hayatıyla eş zamanlı olarak ticaret, iş ve çevre üzerine ihtisas yaptı. Karsten 1998’de Hannover Üniversitesi’nde doktorasını tamamladı ve Bergbau Goslar GmbH’da finanstan sorumlu CEO olarak çalışmaya başladı. 1999’da TUI Grup GmbH’nın hukuk bölümü yöneticisi oldu. İki yıldır Magic Life International Turizm Hizmetleri GmbH’da CEO olarak görev yapıyor.