Paylaş
Boyner'in kart sistemi dünyaya örnek olacak
Boyner Grubu'na bağlıs Benkar Tüketici Finansmanı ve Kart Hizmetleri Genel Müdürü Jürg Weber, ‘‘Yeni başlattığımız ve 19 firmayı çatısı altında birleştirdiğimiz advantage card, dünyadaki ilk uygulama. Benkar, bu uygulamalarıyla dünyada örnek olacak'' dedi.
Boyner Grubu, tüketici finansmanı konusunda dünyada ‘‘öncü'' bir firma yaratmak için kolları sıvadı. On yıl önce ilk kurulduğunda grup şirketlerinden Beymen müşterilerine özel kredi kartı hazırlayan Benkar, artık ‘advantage card'' sistemiyle dünya çapında yabancı firmaların gelip inceleyeceği bir ‘‘örnek'' olmayı hedefliyor.
Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, iki ay önce başlayan ‘‘advantage card‘‘ uygulamasının 2000'li yılların alışveriş yaşamında önemli bir kilometre taşı oluşturacağına inanıyor. Benkar Tüketici Finansmanı ve Kart Hizmetleri Genel Müdürü Jürg Weber de, Boyner Grubu'nun tüketici ve firmalara sunduğu advantage card'ın dünyadaki ilk uygulama olduğunu belirtiyor. Boyner'in tüketici finansmanını teslim ettiği İsviçreli Jürg Weber'le, tüketici finansmanının Türkiye'deki geleceğini ve Benkar'ın hedeflerini konuştuk.
‘‘advantage card'' nasıl doğdu?
- Dünyadaki bu tür uygulamaların ilki advantage card. Sistem, Asya'da, Amerika'da Japonya'da ve İngiltere'de uygulanmış ve başarılı olan bazı parçaları içeriyor. Ama şu anda bizim uyguladığımız advantage card'ın benzeri bir sistem dünyada henüz yok. Biz, değişik ülkelerdeki sistemlerin en iyi yanlarını alıp, Türkiye'de advantage sisteminde biraraya getirdik. Daha sonra pazarın yapısına baktık. Türkiye çok farklı ve benzeri olmayan bir ülke olduğu için bu pazara göre bir uygulama gerekiyordu. Bütün bu çalışmalar, advantage card sistem ve Benkar'ın yeniden yapılanmasıyla sonuçlandı.
Uygulama şu anda hangi aşamada? Sistemde aksaklıklar var mı?
- Türkiye'nin önde gelen 19 firmasını ‘‘advantage card'' adını verdiği tek bir kredi kartı uygulamasında buluşturduk. Bu firmalar, Benetton, Beymen, Burger King, Çarşı, Divarese, Fahri Kuz Optik, Gen-Pa, Gilan, Hertz, Home Store, İremtur, İstanbul Cerrahi Hastanesi, Levi's, Reebok, Sentez Halı-Mücevher, Sisley, Toys'R'US ve Yataş. Zaman geçtikçe tüketiciler ve sistem içindeki firmalar, uygulamanın kendilerine olan yararlarını daha iyi anlamaya başladı. Bu sistem için Benkar'ın yeniden yapılanması gerekti. Başlangıçta birtakım aksaklıklar oldu, ama bunlar düzeltiliyor.19 firmada aynı sistemin yürümesini sağlamak ki, bir çoğunun kredi kartı bile yoktu, oldukça zordu.
Sistem tüketicilere ve üye firmalara ne gibi avantajlar sağlıyor?
- Genellikle insanlara kredi kartı veren bir banka var. Kart bir ödeme aracı olarak kullanılıyor. Banka da bu ödemeyi yapmaları için insanlara yardımcı oluyor. Benkar aynı sistemi farklı biçimde kuruyor. Benkar tüketici ve firma arasında köprü görevi görüyor. Müşteriyle firmaları daha fazla yakınlaştırıyor. Amacımız, bir yandan firmanın tüketicilere daha yakınlaşmasını sağlamak. Diğer yandan da tüketiciler için daha fazla yarar sağlayacak özel avantajlar sağlamak. Bir tüketici advantage üyesi bir firmaya alışverişe gittiğinde çeşitli avantajlardan birini seçebilir. ‘‘advantage card'', özel ödeme seçenekleri yaratırken, harcanan paranın tüketicilere ödül çeki olarak geri dönmesini ve bu çeklerin sisteme bağlı tüm mağazalarda kullanılabilmesini sağlıyor.
‘‘advantage card‘‘da daha kaç firmaya yer vermeyi planlıyorsunuz?
- Daha yeni başladık. Öncelikle bu sistemin dünya standartlarında ilerlediğini garanti altına almamız gerekiyor, sonra genişleyeceğiz. Sistem 300 kişiyle 50 firmayı rahatça taşıyabiliriz.
Benkar'ın yeni ürünleri olacak mı?
- Katalogla alışveriş, İnternet ve telefonla satış gibi alanlara da gireceğiz. Sistemin oturması ve dengeli bir şekilde pazar tarafından kabul edilmesinden sonra yapmak istediğimiz yeni projeler olacak.
Bundan sonraki hedefleriniz neler?
- Dünyada örnek olabilecek, parmakla gösterilecek bir firma haline gelmek istiyoruz. Benkar'ı dünyada örnek bir şirket yapmak uzun vadeli hedeflerimizden biri.
JüRG WEBER
Benkar Tüketici Finansmanı ve Kart Hizmetleri Genel Müdürü Jürg Weber, İsviçre'de mühendislik eğitimi aldı. Kaliforniya Üniversitesi'nde Mikro Ekonomi ve İngilizce master yaptı. Daha sonra Pennsylvannia Üniversitesi'nde İş İdaresi Master programına katıldı. 1988-1990 yılları arasında Union Bank of Switzerland'da (UBS) Kuzey Amerika Bölge Başkan Asistanı, Proje Müdürü olarak görev aldı. 1990'da İngiltere'de UBS Philihs & Drew'un birleşmesinden dolayı ortaya çıkan yapısal sorunların çözülmesinde ikinci başkana asistanlık yaptı. 1994'de İsviçre'de McKinsey & Company Inc.'de danışman olarak başladı. Bu görevi sırasında İsviçre'de ilk telefon bankacılığı sistemini Swiss Bank için oluşturdu. 1997 yılbaşından itibaren McKinsey & Company Inc. Türkiye'de Başdanışman ve Anlaşmalar Direktörlüğü görevine getirildi. Weber bu görevi sırasında bazı Türk bankalarının kredi kartı projelerini planladı. Bazı bankaların bireysel bankacılık bölümünü hizmete soktu.
Paylaş