Paylaş
LÜTFİ AYGÜLER
Balnak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Aygüler, 1961 doğumlu. Avusturya Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunu. Aygüler, halen UTİKAD Başkanı olarak görev yapıyor. 1986'da Alman Ballauf şirketiyle ortak Bal-Nak Uluslararası Nakliyat ve Ticaret'i kurdu. 1994'de şirketin hisselerini Ballauf'tan satın aldı. Lütfü Aygüler, iki yıldır Boğaziçi Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi'nde Uluslararası Taşımacılık dersi veriyor.
BABASININ sık sık iflasına şahit olarak büyüyen Lütfi Aygüler, tesadüfen girdiği nakliye işinden bugün şirketlere lojistik hizmeti veren 35 milyon dolar cirolu Balnak Holding'e ulaştı.
BALNAK Holding'in kurucusu Lütfi Aygüler, sık sık iflas eden bir işadamının oğlu. Babasının son iflasına 14 yaşında tanık olan Lütfi Aygüler Boğaziçi Üniversitesi'ni bitirdikten sonra ticarete hiç bulaşmak istememiş. Koç Holding'te işe başlamaya hazırlanırken, Almanlar'la ortak olan bir firmadan aldığı teklifle kendini taşımacılık sektöründe bulmuş. Önüne çıkan fırsatları iyi değerlendiren Lütfi Aygüler, bugün 35 milyon dolar ciro yapan Balnak Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı. Lütfi Aygüler ile Balnak'ı ve geleceğe dönük projelerini konuştuk.
Uluslararası taşımacılık sektörüne nasıl girdiniz?
- Babam ticaretle uğraşıyordu. 6 yaşından itibaren onun yanındaydım. Çok değişik işler yaptı, her seferinde iflas etti. Son iflasında 14 yaşındaydım. Bu sefer kendi hayatımı da kazanmak zorunda kaldım. Avusturya Lisesi'nde okuyordum, okul paralıydı. Serbest fotoğrafçılık yaptım okul yıllarımda. Ama Boğaziçi'nden mezun olduktan sonra ticareti düşünmüyordum bile. Çünkü sermaye yoktu. Büyük bir holdingde iş arayışındaydım. Bir tekstilci ile tanıştım. Almanlar'la ortak nakliye işine girmişti, ama sektörü bilmiyordu. Almanca bildiğimi öğrenince bana iş teklif etti. Bu işe tesadüfen girdim 1984'de.
Balnak'ı ne zaman kurdunuz?
- Biz Alman uluslarası nakliye şirketini acentesiydik. İşler çok hızlı büyüdü. 1986'da patronum nakliye işinden ayrılmak istedi. Almanlar da devam etmek istiyordu. O sırada Balnak'ı kurdum. 1987'de Almanlar şirketime yüzde 90 ortak oldu.
Daha sonra Almanlar'ın hissesini neden aldınız?
- Aradan geçen 8 yılda şirket çok büyüdü. Şirketin merkezi Almanya'daydı. Ancak, globalleşmeyi gördük ve o dönemde kara taşımacılığının yanısıra hava ve deniz kargosuna da girdik. Çok büyüdük ve ortaklık dengesiz bir hale geldi. Yüzde 10'a sahip Balnak tüm dünya ile, yüzde 90'a sahip ortağımız sadece Almanya ile çalışıyordu. Ortaklık yapısını yüzde 50-50 yapmak istedik, anlaşamadık. Ben de şirketin tamamını Almanlar'dan satın almak istedim ve şirketin tamamına sahip olduk.
Ne tür hizmetler veriyorsunuz?
- Şu anda uluslararası kara, hava, deniz ve demiryolu nakliye organizasyonu, depo ve gümrüklü antrepo işletmeciliği, lojistik ve dağıtım hizmetleri, gümrük komisyonculuğu hizmetlerini veriyoruz. Ürünün tedariki, dağıtımı, ara taleplerle birlikte depolama veya ambalajların açılıp yeniden paketlenmesi, etiketlenmesi ve son kullanıcıya dağtılmasını sağlıyoruz.
Paylaş