’Kristal Elma’ 2010’da uluslararası olacak reklamcılarımız dünyaya açılacak

KRİSTAL Elma Türkiye Reklam Ödülleri, 2010’dan itibaren dünya reklamcılarına da açılarak ’uluslararası’ bir yarışmaya dönüştürülecek.

Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu, "2010 yılında Kültür Başkenti olan İstanbul’a bir festival hediye etmek istiyoruz. Kristal Elma’yı önümüzdeki 4 yıllık süreçte uluslararası bir kültür festivali ve uluslararası bir yarışmaya dönüştüreceğiz" dedi.

TÜRK reklam dünyasının Oscar’ı olarak nitelendirilen Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri Yarışması, 2010 yılından itibaren dünya reklamcılarına da açılarak ’uluslararası’ bir yarışmaya dönüştürülecek. Bu yıl 19’uncusu yapılan Kristal Elma’da ödüller 27 Haziran 2007 akşamı sahiplerini bulacak. Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu, "2010 yılında Kültür Başkenti olan İstanbul’a bir festival hediye etmek istiyoruz. Kristal Elma’yı önümüzdeki 4 yıllık süreçte uluslararası bir kültür festivali ve uluslararası bir yarışmaya dönüştüreceğiz" dedi. Cem Topçuloğlu, böylece Türk reklamcılarının da uluslararası rakipleriyle Türkiye’de yarışma fırsatı bulacağını söyledi. Aynı zamanda TBWA\ İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı olan Cem Topçuoğlu ile Kristal Elma’daki değişimin yanısıra Türk reklam sektörünü konuştuk.

Türkiye’de reklam sektörünün bugünkü boyutu nedir ve 2007 sonuna ilişkin beklentileriniz neler?

- Türk reklam sektörünün büyüklüğü bugün 2 milyar dolar civarında. 2007 sonunda da 2006’dan çok farklı beklentim yok. 2007 seçim dönemi. Temmuz ortasına kadar belki genel anlamda siyasi parti reklamlarıyla beraber bir hareketlilik olacağı kesin. Ancak gelir açısından ben geçen yılın büyüme rakamlarına yaklaşacağımızı düşünüyorum. Geçen yıl yüzde 22 büyüyen sektörün bu yıl da yüzde 15-20 arası büyüyeceğini düşünüyorum.

BATILILAŞIRKEN ÖZÜMÜZÜ YANSITAMIYORUZ

Büyüme hangi sektörlerden kaynaklandı?

- Büyümenin temel etmenlerine baktığımızda, mevcut markaların reklam yatırımlarının artmasından çok, konut kredilerinde yaşanan gerilemenin emlak piyasasını canlandırmasını ve inşaat ve bağlantılı sektörlerde yaptığı olumlu etkiyi görüyoruz. Dolayısıyla inşaat ve eviçi dekorasyon olarak adlandırabileceğimiz kategorinin yükselmesi sözkonusu.

Türk reklam sektörünün bulunduğu noktayı nasıl konumlandırıyorsunuz?

- Kişisel yeteneklerimize ve ülkemizin içinde bulunduğu Doğu-Batı sentezini gözönüne aldığımızda, Türk insanının girişimci ruhunu biraraya getirdiğimizde dünyada belki de olmak istediğimiz yerde değiliz. Potansiyelimiz çok fazla ama harekete tam geçirmiş değiliz. İşin fikir ve prodüksiyon kısmında sorun yok. Ancak dünya platformunda yarıştığımız zaman yaptığımız işlerde biz çok fazla batılı durmaya çalışıyoruz. Halbuki yurtdışı bizi daha doğulu görüyoruz. Örf, adet, gelenek ve ananelerimizi Türkiye’nin içinde bulunduğu mozaiği işlerimize çok net yansıtmıyoruz, hatta belki de kaçınıyoruz biraz. Hem batılılaşıp hem de kendimizden değerlerle süslersek basit ve yalın net anlatımdan uzaklaşıyoruz.

Reklamcılık sektörünün Oscar’ı olarak tanımlanan Kristal Elma’nın geleceğine dönük hedefleriniz neler?

- 2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti olacak olan İstanbul’a uluslararası bir kültür festivali ve uluslararası bir reklam yarışması hediye etmek istiyoruz. Hem İstanbul’un, hem Türkiye’nin tanıtımına katkıda bulunacağız. Türk reklamcılık sektörü uluslararası boyutta işler çıkarıyor. Sektör çalışanlarının teşvik edilmesi, özgünlüğün ve yaratıcılığın desteklenmesi açısından Kristal Elma’nın önemi tartışılamaz. Hem ajanslarda hem de reklamverenlerde yaratma cesaretinin gelişmesine büyük katkı sağlayan Kristal Elma’yı 2010 yılında uluslararası bir festivale dönüştürmeyi planlıyoruz. Amacımız Türk reklam sektörünün gücünü dünyaya tanıtmak.

Uluslararası arenaya bütünsel çıkmalıyız

Uluslararası alanda başarılı olmak için neler yapmak gerekiyor?

- Reklam dünyası olarak uluslararası alanda başarılı olmak için yaratıcılık yarışmalarında markalarımızın başarılı olması gerekiyor. Özümüzü kabul edip ona göre hareket etmemiz, özümüzden sapmamamız gerekiyor. Toplu hareket etmeyi beceremeyen bir ülke olduğumuz için fotoğrafçısıyla filmcisiyle medyasıyla hep birlikte dünyada nerelerdeki etkinlikleri nasıl takip ederiz diye bireysel bakıyoruz. Bütün ülkeler uluslararası arenaya bütünsel çıkıyor, biz ne yazık ki bireysel hareket ediyoruz.

Daha şeffaf olmak için ön elemeye herkesi kattık

Yarışmanın seçim sürecinde ne tür değişiklikler yaptınız?

- Bu yıl dahil 3 yılı nasıl daha iyi değerlendiririz, neler ekleyebiliriz diye düşündük. Özellikle sektörü kucaklamak için, herkesin Kristal Elma’ya katılabilmesini, seçim aşamasında da daha şeffaf olabilmeyi hedefledik. Bu yıl yarışmaya katılan işler Reklamcılar Derneği’ne üye olsun olmasın herkese gönderildi ve ön eleme için oy verilmesi istendi. Her ajans kendi içinde değerlendirerek kendi işi hariç oyladı. Daha sonra ise Seçici Kurul tarafından gerçekleştirilecek ön ve ana değerlendirmeyle Kristal Elma’lar sahiplerini bulacak. Değerlendirme sürecine sektörün dahil edilmesi yaratıcı değerlendirmeyi yaygınlaştırıyor, katılımı artırıyor.

Kristal Elma’da 50 kategoride

988 eser yarışıyor

Bu yıl Kristal Elma’da kaç eser yarışıyor?

- 19’uncu Kristal Elma’da bu yıl 50 farklı kategoride 988 eser yarışıyor,

Yarışmada bu yıl başka yenilikler var mı?

- Bir yenilik de ’Yılın Kristal Ajansı’ Özel Ödülü. Ajanslar aldıkları Başarı Belgesi, Kristal Elma ve Büyük Ödülün katsayıları üzerinden değerlendirilecek, toplamda en yüksek puanı alan ajans, ’Yılın Kristal Ajansı’ seçilecek.

Ödül gecesinde Goran Bregoviç konser verecek

Kristal Elma’nın amacı nedir?
/images/100/0x0/55ea6ff3f018fbb8f87fe0be
- Türk reklamcılığının yaratıcılık düzeyini yükseltmek, reklam ajanslarının ve çalışanlarının özgün başarılarını belgelemek amacıyla gerçekleştirilen Kristal Elma’da eserler, yaratıcılık ve özgünlük kriterleri üzerinden değerlendiriliyor. Bu yıl da 1 Mayıs 2006-5 Mayıs 2007 tarihleri arasında yayınlanmış özgün reklamların yarıştığı 19’uncu Kristal Elma’da ödüller 27 Haziran 2007 gecesi özel bir geceyle sahiplerini bulacak. Gecemizde müzisyen Goran Bregoviç de bir konser verecek.

Cesur işleri de ödüllendireceğiz

Değerlendirmede nelere öncelik veriyorsunuz?

- Yaratıcılık yarışması olduğu için ’yaratıcı fikir ve özgün fikir’ çok önemli. Uygulamada nasıl ve nerede kullanıldığı da önemli elbette. Onun dışında özellikle bu yıl daha küçük reklamverenlerin ve daha küçük ajansları da cesaretlendirme açısından, cesaret yaratıcı işleri de ödüllendirmeyi umuyoruz.

CEM TOPÇUOĞLU

TBWA\ İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Cem Topçuoğlu, 1963 İstanbul doğumlu. Marmara Üniversitesi Radyo Televizyon Bölümü mezunu. Okulun son yılında Grey’de Müşteri Temsilcisi olarak reklamcılık kariyerine adım attı. 1988’de Grey’in New York ofisinde çalışmaya başladı. 1989’da İstanbul’a döndükten sonra 5 yıl daha görev aldığı Grey’den 1993 yılında Ajans Başkan Yardımcısı konumunda ayrıldı. Aynı yıl, iki ortağıyla Select Reklamcılık’ı kurdu. Ekim 1999’da TBWA Worldwide ile ortaklık oluşturdu ve ajans 1999’da TBWA\ İstanbul adını aldı. Reklamcılar Derneği Başkanlığı’nı da yürüten Cem Topçuoğlu aynı zamanda TBWA’in Dünya Yürütme Kurulu’unda da görev yapıyor.

Yazarın Tüm Yazıları