İşsizlik rekor kırdı, ’maaş ve kredi sigortası’na talep patladı
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
KRİZ etkisini gösterirken en ağır faturayı istihdama çıkardı. İşsizlik döneminde ödemelere destek, gelir güvencesi gibi formüller içeren Cardif Türkiye’nin CEO’su Yılmaz Yıldız, öngörülerin ötesinde bir talep artışı yaşandığını söyledi. Yıldız, son 7 ayda 165 bin kişilik artış yaşandığına dikkat çekti.
GLOBAL kriz nedeniyle Türkiye’de giderek artan işsizlik ortamı, ’maaş, kredi kartı ve bireysel kredi’ gibi özel sigortalara ilgiyi artırdı. Bu ürünleri geçen yıl haziran ayından beri Türkiye’de ürünlerini pazarlayan BNP Paribas’ya bağlı Cardif, son dönemde bir talep patlaması ile karşı karşıya. İşsiz kalınması durumunda, kredi kartı, bireysel kredi koruma ve gelir güvencesi ürünlerini pazarlayan Cardif Türkiye’nin CEO ve Genel Müdürü Yılmaz Yıldız, "Talep, tüm öngörülerimizin ötesinde inanılmaz büyüdü. Bunların insanların borçlu olmaları ve gelecek hakkında tedirgin olmalarının etkisi var" diyor. Yılmaz Yıldız, krizin etkilerinin yeni hissedilmeye başlandığı Eylül 2008’de ayda 10 bin kişinin ürünlerini aldığını, ancak bu sayının Aralık 2008’de 50 bin, Mart 2009’da ise 175 bin kişiye tırmandığını belirtiyor. Yılmaz Yıldız, talepteki bu tırmanma nedeniyle 2009 yılı satış hedefini de 1 milyondan 3 milyon adede çıkardıklarını vurguluyor. Cardif Türkiye’nin CEO’su Yılmaz Yıldız ile kredi kartı, bireysel kredi koruma ve gelir güvencesi ürünlerini ve işsizliği konuştuk.
Altyapıya 50 milyon lira
ÆCardif, Türkiye’ye ne kadarlık yatırımla girdi?
- Cardif, 41 ülkede 55 milyon müşterisi ve 18 milyar Euro prim üretimine sahip, işsizlik, kredi kartı ve bireysel kredi koruma ürünleri sağlayıcısı. Ana hissedarı BNP Paribas. Türkiye’de sadece altyapıya 50 milyon lira yatırım yaptı, geçen haziran ayında satışlara başladık. Cardif Sigorta ve Cardif Hayat Sigorta olarak kriz öncesi olduğu gibi, şimdi de Türkiye’nin tüm bireysel kredi riskini üstlenmeye hazırız.
ÆTürkiye’de hangi ürünleriniz var?
- Bireysel kredi koruma ürünlerimiz bireysel krediler ile beraber satılıyor. Kredi kartı ürünümüz var. Bu da işsiz kaldığınızda kredi kartı bakiyenizi belli taksitlerle faizi ile beraber ödüyor. Gelir güvencesi ürünlerimiz işsiz kaldığınızda çalışıyormuş gibi maaşınızın bir bölümünü bankaya yatırıyor. Bir de işsiz kaldığınızda bir süre fatura, kira gibi bütün sabit ödemelerini sizin adınıza yaptığımız bir ürünümüz daha var. Standart bir üründe kredi vadesi boyunca 3 kez ve her biri 6 ay olmak üzere 18 aya kadar kişinin borcunu bankaya Cardif ödüyor. Müşteri sonrasında Cardif’e borçlu olmuyor, çünkü ürünü baştan almış oluyor.
Başvurular yoğunlaştı
ÆKriz, ürünlerinize talebi etkiledi mi?
- Bireysel kredi koruma ürünlerinde son dönemde bir talep patlaması yaşanıyor. Bu talep hem nihai müşterilerden, hem de bireysel kredi veren banka ve tüketici finansmanı şirketleri ile onların sigorta şirketlerinden geliyor. Talep, tüm öngörülerimizin ötesinde inanılmaz büyüdü. Bunların insanların borçlu olmaları ve gelecek hakkında tedirgin olmalarının etkisi var. İşsiz kalınması durumunda, kredi kartı, bireysel kredi koruma ve gelir güvencesi ürünlerinin satışı, krizin etkilerinin hissedilmeye başlandığı Eylül 2008’de aylık 10 bindi. Aralık 2008’de 50 bine ve Mart 2009’da ayda 175 bin kişiye ulaştı. İşsiz kalanlara bireysel kredi ödeme, maaş ödeme ve kredi kartı bakiye kapatma konusunda yoğun başvurular geliyor.
ÆBu ürünlerde satış hedefiniz nedir?
- 2008 sonu hedefi başta 25 bindi. Daha sonra bu rakam, önce 100 bine, sonra 300 bine çıkartıldı. 2009 yılında 1 milyon olan satış hedefimizi, iş ortaklarının ilk 2 aydaki satış performansı ışığında, 3 milyona çıkarttık. Çünkü ilk 2 ayda yaklaşık 300 bin poliçe satıldı. 2009 yılında, Türkiye’de tarım-dışı istihdam edilen nüfusun yaklaşık yüzde 20’sine, iş ortaklarımız kanalıyla işsizlik ürünlerini ulaştırmış olacağız.
ÆTüketici ürünlerinize nasıl ulaşabiliyor?
- Cardif bireysel kredi koruma ürünlerini bankalar, tüketici finansmanı ve sigorta şirketleri kanalı ile nihai müşteriye ulaştırıyor. Cardif, gelen talepleri iş ortaklarına yönlendiriyor, ürünlerini doğrudan Cardif’ten alamıyorsunuz. Türkiye’deki en büyük 10 banka ve sigorta şirketinin 7’si, en büyük 3 tüketici finansmanı şirketi de Cardif’in müşterisi.
1000 liralık maaşın aylık primi 25-30 lira
Ürünleriniz tüketiciye ne kadarlık bir maliyet getiriyor?
- Kredi kartı sigortasında, aylık kredi bakiyesinin yüzde 1-1.5’u kadar bir ek maliyet getiriyor. Bin liralık aylık kredi kartı bakiyeniz için ödemeniz gereken rakam vadesine göre 10-15 liradır. Maaş sigortasında ise bin liralık aylık ücret sigortası için ayda 25-30 lira ödeniyor. Konut kredisinde de oranlar aynı.
Borç ödeme başvurusu en fazla tekstilde
Hasar durumu en fazla sektörler hangileri?
- İşsiz kalınması halinde en çok borç ödeme başvurusu alınan sektörlerin başında, tekstil, imalat sanayi, inşaat, gıda ve otomotiv geliyor. Bu beş sektör toplamın yaklaşık yüzde 50’sini oluşturuyor. En çok hasar alınan iller ise İstanbul, Antalya, Ankara.
YILMAZ YILDIZ
CARDIF Türkiye’nin CEO ve Genel Müdürü Yılmaz Yıldız, 1969 Ankara doğumlu. TED Koleji’nin ardından Harvard Üniversitesi, Harvard Business School (MBA) ve Boston Üniversitesi ekonomi ve işletme bölümlerini bitirdi. Çalışmaya Hazine Müsteşarlığı’nda başladı. Dış Ekonomik İlişkiler Genel Müdürlüğü’nde Dünya Bankası Projeleri Dairesi’nde çalıştı. Morgan Stanley, Amerikan Bain&Company’de yöneticilik yaptı. Garanti Bankası ve Garanti Sigorta’da Genel Müdür Yardımcılığı yaptı. 2007’den yana da Cardif Türkiye’nin CEO’su.