Boş zamanlara göz dikti 200 milyon dolara gidiyor

LEISURE (boş zamanları hoş zamana döndürme) sektörüne yönelen Alarko, Hillside'la bu alanda büyümeyi hedefliyor. Alarko Holding Turizm Grubu Başkanı Edip İlkbahar, ‘‘Sektörde 80 milyon dolarlık yatırım portföyünü işletiyoruz. Bu rakamı 5 yılda 200 milyon dolara çıkarmak istiyoruz’’ dedi.

TÜRKİYE'de turizm, spor ve eğlence sektörüne olan talebin giderek yoğunlaşması, boş zamanların değerlendirilmesine harcanan paranın artmasına yol açıyor. Talebin her geçen gün biraz daha artması, bu sektörlere olan yatırımların önünü açıyor.

1990'lı yıllardan beri otelcilik, sinema ve spor üçgeninde yoğunlaşan Alarko Holding, Türkiye'de ‘‘boş zaman’’ı sektör olarak gören ve kurumsal bir kimlik altında işletmeciliğine soyunmanın meyvelerini topluyor. Alarko Holding Turizm Grubu Başkanı Edip İlkbahar, beş yıl içinde bu sektörde 200 milyon dolarlık yatırım portföyünü yönetmeyi hedeflediklerini söylüyor.

‘‘Türkiye'nin geleceği hizmet sektöründe, leisure (boş zamanları hoş zamana döndürme) önemli’’ diyen İlkbahar, bu sektörde büyümeye devam edeceklerini ve İstanbul dışında da yeni yatırıma yöneleceklerini vurguluyor. İlkbahar'la ‘‘leisure’’ sektörünü, Alarko'nun yeni yatırımlarını ve planlarını konuştuk.

Boş zamanları değerlendirmek için harcanan para neden artıyor?

- Alarko Turizm Grubu olarak kendimizi artık ‘‘leisure grubuyuz’’ diye tanımlıyoruz. Leisure, dünyada eğlence, dinlence, boş vakitlerin değerlendirilmesi için yapılan hoşluklarla ilgili bir kavram. İnsanlar artık kendilerine hem zaman, hem de para ayırabiliyor. Bireysellik son on yılda daha da ön plana geçti. Bu nedenle boş zaman sektöründe önemli bir gelişim var. Bu gelişimi 90'lı yıllarda gördük. Bir sezon moda olan değil, uzun yıllar kaliteyi koruyan ve yükselten tesisler kurmaya özen gösterdik.

Bu sektörde ne kadarlık yatırımınız var? Beklentileriniz neler?

- Bugün itibariyle Alarko Turizm Grubu olarak 80 milyon dolarlık yatırımı yönetiyoruz. Hedefimiz 2008 yılında 200 milyon dolarlık yatırım portföyünü işletmek. Hillside City Club-Etiler, Hillside Beach Club, Hillside Su Hotel, 27 salonuyla Cinecity sinemalarımıza, kasım başında İstanbul ve Avrupa'nın en büyük tesisi Hillside Trio eklendi. Böylece bu sektördeki varlığımızı güçlendirdik. Hillside markası, kişinin kendisini iyi hissetmesi için yaşamın her köşesinde farklı konseptler üretmeye ve bu zincirin halkalarını çoğaltmaya devam edecek. Biz konsept mühendisiyiz. Konsept oluşturmak ve duruma göre geliştirmek bizim işimiz.

Trio'da hedeflediğiniz müşteri potansiyeli nedir?

- Tekser-Baytur'un Trio konut projesinde açılan ‘‘Hillside Trio’’ açılmaz üç ay için hedeflenen üye sayısını aştık. İlk ay 350 üye hedeflerken 1500 üye kayıt oldu. Burada 5 bin üyeyi bulucağımızı tahmin ediyoruz. Trio, spor, sinema ve rekreasyon alanında sunduğumuz konseptler ve öncü uygulamalarla dünyadaki benzerleri ile yarışan çağdaş bir yaşam merkezi. Anadolu Yakası'ndaki en büyük spor ve sinema tesisi olan Trio, 16 bin metrekare kapalı ve açık alana sahip.

Türkiye'deki spor kulüpleri yeterli mi?

- Spor henüz işin başında, ama kendimizi bu konuda da lider konumda görüyoruz. Londra'da 6 bin spor kulübü varken, İstanbul'da bu rakam yüz civarında. Biz spor tesislerimizde de farklılık yaratmaya önem veriyoruz. Bir ürünü farklı şekilde sunmak da sizi rekabette öne geçiriyor. Örneğin biz spor merkezlerimizde DJ kullanıyoruz.

Londra'da otelimiz olsun istiyoruz


Otelcilikte Hillside Su benzeri tasarım otellerinin devamı gelecek mi?

- Antalya'daki Hillside Su Otel, farklı bir konseptle hazırlandı ve dünyaca ünlü Design Hotels Grubu'nun Türkiye'de çalışmayı seçtiği tasarım otelleri arasında yerini aldı. Su Otel, çok farklı bir yatırım oldu. Cesur bir yatırımcı ve cesur bir mimar vardı. Sonuçlardan son derece memnunuz. Otel yurt dışında da büyük ilgi gördü. Çalışanların giyiminden, otelin dizaynına, müzik seçimine kadar hepsinde farklı bir bütünlük yakaladık. İstanbul'da Avrupa yakasında butik hizmet verebilecek bir şehir oteli düşünüyoruz. İnsanlar artık birbirinin aynı otellerde konaklamak istemiyor, farklı bir ortam, butik hizmet almak istiyor.

* Yurtdışında otel düşünüyor musunuz?

- Hillside, İngiltere'de çok bilinen bir marka haline geldi. Fethiye Hillside Beach İngiltere'de yok satıyor. Üst gelir düzeyindeki İngilizler'in çok tercih ettiği tesis. 16 kez üstüste gelen İngiliz misafirlerimiz var. Bu yüzden de özellikle Londra'da bir tasarım otelimiz olmasını hedefliyoruz.

Krizde finansçılar spor kulüplerini bıraktı


Yaşanan krizlerden nasıl etkilendiniz?

- Turizm sektörü krizden etkilenmesine rağmen bizim tesislerimizin doluluğu hiç etkilenmedi, hatta en iyi yılımızı geçirdik. Çünkü hep uzun vadeli düşündük markaya ve kaliteye sürekli yatırım yaptık. Hillside olarak kriz tanımadık. Sinema kolumuz biraz etkilendi, sinema seyircisinde düşüş oldu ama sporda ve turizmde etkilenmedik. Krizde borsacı ve bankacılar çekildi, buna karşılık bunalımda olanlar, kendini iyi hissetmek için spora başlayanlar arttı. Üye sayımız dengelendi.

EDİP İLKBAHAR


Alarko Holding Turizm Grubu Başkanı Edip İlkbahar, 1960 İstanbul doğumlu. 1983'te Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği'nden mezun olduktan sonra, Alarko'da çalışmaya başladı. 1987'de Dış Ticaret Grup Müdürü oldu. 1990'da Hillside markasının oluşumuna imza atarak, spor ve rekreasyon tesisi Hillside City Club'ın yönetimini üstlendi. 1991'de Kuruçeşme-Pasha'yı kurdu. 1994'de Fethiye'deki tatil köyü, Hillside Beach Club ve CineCity, İlkbahar'ın katkılarıyla gruba katıldı. Alarko, Anadolu yakasının en büyük yaşam merkezi Hillside City Club-Trio ve Türkiye'nin ilk konsept oteli Hillside Su Otel'i de bu yıl işletmeye açtı. İlkbahar, Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD), Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği (BÜMED) ve World Future Society (WFS) üyesi.
Yazarın Tüm Yazıları