Paylaş
ÖĞRETMENLERİN doktor önlüğüyle dolaştığı Erzincan Lisesi’ndeki ‘Matematik Polikliniği’ne baş vurmak isteyen öğrencinin önce randevu alması gerekiyor. Randevusuna olumlu yanıt alan öğrenci ders öncesi, sonrası ya da teneffüste doktora yani öğretmene gidip sorununu anlatıyor. Onu dinleyen öğretmen de teşhisi koyup reçeteyi yazıyor. Ama sonrasında matematikle ilgili bir konudan muzdarip olan öğrencinin tedavi sürecini de takip ediyor. Bu uygulama sayesinde Erzincan Lisesi’nde artık matematik korkusuna yer yok. Duruma göre farklı reçeteler ve tedavilerle öğrencilere matematik sevdirilmeye çalışılıyor.
TEDAVİSİ VAR
Okul Müdürü İbrahim Salar, “Geçici bir hastalık olarak düşündüğümüz matematik sorununun mutlaka bir tedavisi olmalı, doğru teşhis ve doğru bir reçeteyle bunun önüne geçebiliriz diye düşünüp ‘Matematik Polikliniği’ projesini başlattık. Lisemizin matematik öğretmenleri bu projede hekim hüviyetiyle görev alıyorlar. Sayıların sempatikliği yardımıyla matematik sevdiriliyor, eksik konular tespit edilip, sorunlar gideriliyor. Her konuya özel reçete yazılıyor. Böylelikle öğrencinin bakış açısı değiştiriliyor ve matematik korkulan bir ders olmaktan çıkıyor” diyor.
BAŞARI ARTTI
2019 yılında başladıkları bu uygulama ile matematik dersinde başarının arttığını, öğrencilerde yüzde 90 iyileşme olduğunu söyleyen Müdür Salar, şöyle konuşuyor: “Matematik, çocuklarda asrın tedavi edilebilir hastalığı. Bu konuda bazı önyargılar var biz bunların tedavi edilebileceği kanaatine vardık. Öğretmenlere hekim önlüğü giydirdik, onlar hekim olsun çocukların matematik hastalığını iyileştirsin istedik. Dramatizasyon yapıyoruz. Sayıların sempatikliğini kullanarak bu sorunu aşmaya çalışıyoruz. Matematikle ilgili ciddi bir ön yargı var. Her çocuk türev, integral sorunu yaşıyor. Hastalığı teşhis ettikten sonra reçetenin tanı kısmına matematik ön yargısı var diyoruz, ilaç kısmına da ‘100 soru çözmeli.. ‘ gibi şeyler yazılıyor.
FORMÜLÜ BULDUK
20 yıllık bir eğitim emekçisi olarak şunu gördüm, sözel, sayısal hatta dil alanında eğitim alsanız bile olmazsa olmazımız matematik. Bu konuda çocukların, gençlerin önyargıyı mutlaka kırmaları gerekiyor. Mezun olanların yüzde 20’si iyi üniversitelere gidiyor, diğerleri hedeflerinden uzaklaşıyor. Bazıları da hayatın içinde eriyip gidiyor. Bunun temelinde aslında matematik eksikliği var. Biz bu formülü bulduk. Poliklinik projesi ile oyunla dramatize edip, matematiği sevdirmeye çalışıyoruz.”
ÖNYARGILAR YIKILIYOR
"Öğretmenlerimiz büyük fedakarlık yapıyor. Tek sıkıntımız poliklinik, hastane, reçete gibi kavramların yarattığı olumsuz çağrışım. Ancak bu önyargı da kırıldı. Hastalıktan ziyade eksiklik gözüyle bakılıyor. Hedef, derslerde işlenen konular ve çözülemeyen sorularla ilgili öğretmenlerin öğrencilerine daha fazla zaman ayırması. Matematiğe olan güveni artırmak derse bakış açısını değiştirmek. Matematiğin korkulacak bir ders olmadığını göstermek."
POLİKLİNİK NASIL ÇALIŞIYOR?
Poliklinik randevu usulüyle ve ücretsiz çalışıyor. İhtiyacı olan öğrenci istediği öğretmenden randevusunu alıyor. Öğretmen randevuya gelen öğrenciye, “Problemin ne?” diyor. Öğrenci, hangi konuda sıkıntısı varsa, anlatıyor anlamadığı alanlarla ilgili sorunlarını aktarıyor. Öğretmen konuyla ilgili birkaç soru gösterdiğinde çocuk anlamıyor ya da çözemiyorsa o zaman hızlıca konunun üstünden geçiyor. Daha sonra reçeteye o konuyla ilgili kaç soru çözmesi gerektiğini ya da konuyla ilgili YouTube videolarını, canlı ders anlatımlarını izlemesi gerektiğini yazıyor. Sonra takibini yapmak için tekrar randevu veriyor. O konuyu çocuk anlayıncaya kadar peşini bırakmıyor. Eksik konular belirlenip, ödev çalışma takibi yapıldıktan sonra çözülmedik soru kalmaması hedefleniyor. Okul yöneticileri bu yöntemle bugüne kadar yüzde 90 başarı sağladıkları iddiasında. Poliklinikte tek sıkıntı randevusuz gelenlerin neden olduğu yoğunluk.
Paylaş