Tire - Belevi yoluna bir el atılsın artık

GEÇEN yılın son günlerindeki bir yazımı anımsadım. Neden mi? Tire - Belevi yolunda yine kaza oldu ve bir kişi daha yaşamını yitirdi de ondan. Ne mi demiştim o yazıda? Özetleyeyim:

Haberin Devamı

"O yol var ya... Kapkara bir yaradır bende. Ciğerimizin bir parçasını yitirmiştik 13 Mart 2014’te. Yeğenim Tuncay Güryıldız’ı, 39 yaşında almıştı o yol. Anımsadıkça ve bu satırları yazarken yutkunmaktan boğazımı acıtan, gözlerimi dolduran, kimi yaşların sakalıma karışmasını engelleyemediğim fidanımızı... Nereden mi aklıma geldi?

BAKAN YANIT VERMİŞTİ
CHP İzmir Milletvekili Atila Sertel, dar ve virajlı olması nedeniyle sık sık ölümlü kazaların meydana geldiği Tire - Belevi yolunu sormuş Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’a. ‘Yolun ihalesi yapıldı. İlgili katılımcılara bildirildi. Yasal itiraz süreçleri bekleniyor. İdareye iki itiraz var’ yanıtı almış.
EN KISA SÜREDE BİTİRİLMELİ
Sertel, ‘Onlarca kişinin ölümüne neden olan Tire - Belevi yolunun duble olacağı ve Nisan ayında ihaleye çıkılacağı söylenmişti. Ancak 7 ay geçmesine rağmen ihale süreci sonlandırılamadı, çalışma başlamadı. Şu an gelinen aşama da sevindirici elbette. Daha fazla ölümlü kazalar olmaması için yasal süreçlerin ardından yolun yapımı bir an önce başlamalı ve en kısa sürede bitirilmelidir’ demiş.”
HESABINI KİM VERECEK
Sertel, can alan yolu yine gündeme taşıdı, “O yolda yitirdiğimiz bir can her şeyden daha değerli ve önemlidir. Yitirilen canların hesabını kim verecek? Sayın bakana bir kez daha sesleniyorum. Bu yolu bir an önce yapın” dedi, bu kez de...
YÜREKLER DAĞLANMASIN
Anımsattığım o yazıdaki gibi sonlandırıyorum bugün de:
“Bence de o yol kabus olmaktan çıkmalı, artık cana doymalı. Unutamayacağım, adı geçtikçe anılarım depreşen Tuncay’ımız gibi, yürekler dağlayan kurbanlar almamalı. Ve de son söz... Özlüyorum seni Tuncay.”

-----

Haberin Devamı


Proje ne olur bilemem
ama o ormana dikkat

İNCİRALTI 2’nci Nesil Toprak Sahipleri Platformu ile Karşıyaka Birliği Dernekler Federasyonu, ortak basın toplantısı düzenlemiş, İzmir Körfez Geçiş Projesi’ne destek vermiş.
Platform Başkanı Tayfun Karabulut, projenin hayata geçirilmesini sabırsızlıkla beklediklerini söylemiş. Federasyon Başkanı Mehmet Yıldırım da, “Bu projenin sadece yol anlamında iki yakayı değil, gönülleri de buluşturacağına inanıyoruz” demiş.

Haberin Devamı

Tire - Belevi yoluna bir el atılsın artık

AMAN ZARAR GÖRMESİN
Çok doğaldır. Projeye karşı çıkıp eleştirenler de olacaktır. Projeyi olumlu bulup savunanlar da. Projenin geleceği ne olur bilemem. Ama bu konuda İnciraltı Kent Ormanı’na dikkat çekmek istiyorum. İzmir’in bu yakasındaki en önemli yeşil alanın zarar görmemesi tek dileğim. Çünkü böyle güzellikler zor kazanılıyor... Aman dikkat!

-----

SÖZ
SİZİN

O dikmeler yine
kaldırılmadı

Vaktiyle Aşık Serdari bir dörtlükte şöyle seslenmiş:
nesini söyleyim canım efendim
gayrı düzen tutmaz telimiz bizim
arzuhal eylesem deftere sığmaz
omuzdan kesilmiş kolumuz bizim
KONU BASİT AMA
Böylesine basit bir konuda Konak Belediyesi’ne ben defalarca yazdım, telefonda konuştum, hatta bir ara başkana da yerinde bizzat göstererek o dikmelerin gereksizliğini anlattım. Sonra iki kere bu konu sizin köşenizde yer aldı. Ama sonuç olarak geldiğimiz nokta, aşağıda görüldüğü gibidir...
Ahmet GÜNGÖR

Haberin Devamı


Yazıdan anımsatma

8 Kasım 2016’da köşenizde yayımlanan yazı bu idi: (özetle)
“Üçkuyular Mehmet Ali Akman Mahallesi’nde 4/1 ile 4/2 sokakların kesiştiği noktada, yaklaşık 10-12 metre uzunluğu 1.5- 2 metre genişliği olan boş bir alan var. 1,5 yıl kadar önce Konak Belediyesi, orası bir SİT alanıymış gibi, etrafına dikmeler dikerek bu boşluğu adeta koruma altına aldı. 4-5 araçlık yer kapandı. O dikmelerin oradan kaldırılması gerekiyor. Zira orası bir boşluk, insanların üzerinde yürüdüğü bir kaldırım değil. Bir türlü ilgililere anlatamadık.”
Ahmet GÜNGÖR


Belediyenin yanıtı

Aşağıdaki yazı da Konak Belediyesi’ne başvurudan 10 ay sonra gelen cevap:
“Söz konusu yerde yapılan incelemede bariyerlerin kasıtlı olarak araç park etmek için söküldüğü tespit edilmiş olup, araç park edilen beton kaldırımlar imar planına uygun olarak yapılmıştır. Kaldırımlara araç park edilmesi yaya güvenliği tehlikeye sokulacağından demir bariyer temini yapıldıktan sonra bariyer montajı yapılacaktır.”
Şantiye Birimi

Haberin Devamı


Sanki inada bindirdiler

A) Oradaki boşluk hiç bir zaman yayaların kullandığı ve yürüdüğü bir alan olmadı.
B) Orası öteden beri, had safhada park yeri sorunu yaşanan semt insanımız için 3-5 araç park etme imkanı veren bir boşluk idi.
C) O boşluğa araç park edilmesinin, orayı hiç bir zaman kaldırım olarak kullanmayan ve konumu itibariyle zaten orada yürümesi dahi söz konusu olmayan yayaların güvenliği nasıl oluyor da “tehlikeye sokulmuş oluyor” anlamak mümkün değil...
D) Amaç vatandaşa hizmet ise ve semt halkına saygı duyuluyor ise o dikmelerin şimdiye kadar defalarca kaldırılması gerekiyor idi. Ama galiba sayın yetkililer işi inada bindirdiler. YAZIK!”

Haberin Devamı


BİR ALINTI
Ahmet Müjdat Tüzün’den:
Bazen öyle özlenir ki insan, özlenen bilse yokluğundan utanır.
Aziz NESİN

Yazarın Tüm Yazıları