Paylaş
Hep yenilik peşinde koştu. İbrahim Şentürk, ‘Papirüs Kırtasiye’ ile başladığı girişimcilik macerasına bugün yeni halkalar ekliyor. ‘Atölye Maro’yla da yeni bir kulvara adım atan Şentürk, yarı yapılandırılmış ahşap kitler kullanarak eğitmenler eşliğinde çocukların kendi elleriyle oyuncak üretmesine aracılık ediyor. İbrahim Şentürk şimdi hem Papirüs, hem de Atölye Maro’da şubeleşerek büyümeyi hedefliyor.
İBRAHİM Şentürk... Hiçbir zaman olanla yetinmemiş biri. Her zaman, yaptığı işe katma değer katacak atılımlar yapmış. Bunun en son ve somut örneği ise Atölye Maro... Şentürk’le hem girişimcilik serüvenini, hem ‘Bak! Bunu Ben Yaptım’ sloganıyla yola çıktığı Atölye Maro’yu, hem de gelecek planlarını konuştuk. Mobilya sektöründe iş yapan, marangozluktan gelme bir babanın oğlu olan İbrahim Şentürk, hem aile bütçesine minik bir katkı, hem de hayatı öğrenmesi için küçük yaşta iş hayatına dahil olanlardan. Okuldan artan zamanlarda ve yaz tatillerinde toptan kırtasiye işi yapan bir aile dostunun yanında çırak olarak çalışmaya başladığını paylaşan Şentürk, öyküsüne şöyle devam etti:
HATIR SORDU BÖLGE MÜDÜRÜ OLDU
“Çırak olarak başladığım kırtasiye sektöründe zamanla pazarlama, dağıtım gibi alanlarda uzmanlaştım. Lisenin ardından da üniversite sınavlarına girdim, kazanamadım. Profesyonel olarak futbolla ilgilediğim için beden eğitimi üzerine okumak istiyordum. Ama olmadı. Ben de çırak olarak adım attığım yerde çalışmayı sürdürdüm. Bu süreç askere kadar devam etti. Asker dönüşü ise hal hatır sormak için gittiğim şirket, o dönem Antalya’da bölge bayiliği açma aşamasındaydı. ‘Nasılsınız’ diye sordum. Antalya bölge müdürümüz olur musun cevabını aldım. Ve hiç bilmediğim bir kente gittim. 7 yıl orada önemli işlere imza attım.”
ELİNE ÇANTAYI ALDI VE...
7 yıllık Antalya macerasının ardından İzmir’e dönen İbrahim Şentürk, satış ve pazarlamanın başına geçer... Tabii, o dönemlerde farklı arayışlar içinde olduğunu söyleyen İbrahim Şentürk, şöyle devam etti:
“Kırtasiye sektörünün mutfağında yetişmiş biri olarak, Türkiye genelinde herkesi tanıyordum. O dönemde de İzmir’in köklü firmalarından Papirüs Kırtasiye’nin sahibi, firmayı devretmeyi planlıyordu. Benim gibi kırtasiye sektöründe çalışan kuzenim Murat Küçükbaş ile burayı almaya karar verdik. 2007’de kendi işimizi kurmuş olduk. Tabii, ben 2 yıl mevcut işimi devam ettirdim. Zaten hayatımda iki şirkette çalıştım. Biri çırak olarak girdiğim yer, diğeri ise kendi işim oldu. 2009’da profesyonel olarak çalıştığım şirketten istifa ederek enerjimi kendi işime vermeye başladım. Burada da kırtasiyenin yanı sıra okul öncesine ağırlık verdim. Elime çanta alıp anaokulu, kolejleri dolaşmaya başladım. Oralara malzeme vermeye başladık. Yeni bir müşteri portföyü oluşturduk. Okul öncesine yönelik kırtasiye ve teknolojileri alanında ürünler sunduk. Burada da klasik bir yol izlemedik. Eğitim ve seminerle verdik. İşimizde farkındalık yarattık.”
BABA MESLEĞİNE YENİ BOYUT
İbrahim Şentürk, bugüne kadar hiçbir zaman olanla yetinmediklerini, daha iyi ne yapabilirizin peşinden koştuklarını, sürekli araştırarak daha fazla kişiye ulaşmak istediklerini söylüyor. Bu prensibin son yansımasının ise Atölye Maro olduğunu ifade eden İbrahim Şentürk, şöyle devam ediyor:
“İki yıl önce katıldığımız fuarda bir grupla tanıştık. Ahşaba şekil veren makineler üretiyorlardı. Bu makineler tamamen çocuklara yönelik üretilmiş makinelerdi. Ve hiçbir şekilde zarar vermeyen yapıları vardı. Biz de yeni arayışlar içindeydik. Bu makineleri kullanarak bir ahşap atölyesi kurma fikri belirdi. Sonuçta bu sistem Avrupa’da okullarda ders olarak gösteriliyordu. Marka danışmanının desteğiyle bu fikir şekillendi. Ve ortaya Atölye Maro çıktı. Kültürümüzün bir parçası olan marangozluğu genç jenerasyona sevdirerek, baba mesleğimizi yaşatmayı amaçlıyoruz. Yoğun iş hayatlarından dolayı, çocuklarına zaman ayıramayan anne-babalar ile çocukların bir arada keyifli ve kaliteli zaman geçirmelerini, zengin paylaşımlarda bulunmalarını, aralarında ömür boyu sürecek kuvvetli bağların oluşmasını sağlamayı hedefliyoruz. Bununla birlikte, ebeveynlerin çocukların gelişimini anlama ve desteklemesine olanak sunuyoruz.”
İKİ KULVARDA BÜYÜYECEK
İbrahim Şentürk, hem Papirüs Kırtasiye hem Atölye Maro ile ilgili gelecek planlarını şöyle aktardı:
“Gaziemir’de açtığımız konsept Papirüs Kırtasiye ile büyüme planlarımız var. Şu an iki şubeyiz. Hedefimiz bunu İzmir genelinde yaygınlaştırmak. 2017’de İzmir’in 4 noktasında konsept mağaza açmayı planlıyoruz. Bunun yanında Atölye Maro için ise iki farklı büyüme hedeflerimiz bulunuyor. Bunlardan biri özel okullar bünyesinde Atölye Maro açma şeklinde olacak. Diğeri ise AVM’lerde yer alacağız. Bu yıl AVM’lerde olmak istiyoruz.”
KENDİ OYUNCAĞINI KENDİ ÜRET
Atölye Maro mantığıyla çalışan İstanbul ve Ankara’da birer noktanın olduğunu söyleyen İbrahim Şentürk, Ege’de bir ilke imza atmanın mutluluğunu yaşıyor. Aslında Papirüs Kırtasiye’nin konsept mağazasıyla düşünüldüğünde ise Türkiye’de tek olduklarını aktaran İbrahim Şentürk, Atölye Maro’nun felsefesini şöyle aktardı:
“Çocuklar, yarı yapılandırılmış ahşap kitleri kullanarak, eğitmenler eşliğinde, kendi elleriyle ahşap oyuncak üretiyor. Çocuklar, özel olarak tasarlanmış atölyede, tamamiyle güvenli marangozluk aletleriyle, tornalama, kesme, delme, zımparalama ve diğer marangozluk işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Böylece, yaratıcılıklarını kullanarak kendi oyuncaklarını üretebiliyor.”
MOTOR BECERİSİNE KATKI
Atölye Maro’nun makina ve boyama bölümü olmak üzere ikiye ayrıldığını paylaşan İbrahim Şentürk, 4 yaşından 12 yaşa kadar tüm çocukları atölyeye kabul ettiklerini belirterek, “Hafta içi daha çok okullardan gruplar geliyor. Hafta sonu ise anne-baba ve çocukları birlikte ağırlıyoruz. Aynı anda 20 çocuğun birlikte çalışması sonucunda, çocuk sosyal kapasitesinin gelişmesine fırsat bularak, toplum içindeki sosyal rolünün ve kendini diğer bireylerden ayıran özelliklerin farkına varması gibi bir hedefimiz var. Kendisini ve çevresiyle ilgili bilgileri ifade etme olanağı bulan çocuklar, kendilerine olan güvenini geliştirme, duygusal ve sosyal ihtiyaçlarını karşılama, kendi kendine yeterli olabilme gibi nitelikler kazanıyor. Çocuklar, fiziksel olarak da büyük ve ince kas motor becerilerini, hafıza ve dil yetilerini geliştirme fırsatı buluyor” bilgisini paylaştı.
KISA KISA
* Atölye Maro’nun hedef kitlesi çocuklar. İbrahim Şentürk, atölye çalışmalarında büyüklerin de ilgisini fark ettiğini belirterek, “Bu da bir kulvar olabilir. Kullandığımız makinelerin satışını da yapıyoruz” diyor.
* Papirüs Kırtasiye’nin mağazaların yanı sıra internet kanalında da satışı olduğunu söyleyen İbrahim Şentürk, okul öncesi grubun yanı sıra şirketlerinde A’dan Z’ye tüm kırtasiye ihtiyaçlarını karşıladıklarını paylaştı.
Paylaş