Yazlıkları kirlamaya talip

EGE; Çeşme, Bodrum, Marmaris, Kuşadası, Didim, Dikili, Foça gibi birçok marka kentle turizm alanında hem Türkiye’nin, hem de dünyanın önemli duraklarından biri.

Haberin Devamı

Binlerce turiste ev sahipliği yapan bölge bir yandan da ikincil konut piyasasında hareketlilik yaşıyor. Her yıl zaman zaman fiyatları milyon dolarlı bulan konutlar alınıp satılıyor. Tabii tüm bu harcama en fazla 3 ay kullanılan bir yapı için. Hal böyle olunca da yıllardır ikincil konutların bu durumu tartışılıyor. Turizme kazandırılması için projeler geliştiriliyor, ama şu ana kadar birkaçı dışında somut bir sonuç ortaya çıkmadı. Özellikle Avrupa’da çok yaygın olan günlük konut kirlama işi yapan girişimci Mustafa Armutçu da yılın büyük bölümünde boş kalan ikincil konutları bu sistemle pazarlamaya talip.

Yazlıkları kirlamaya talip

Haberin Devamı

Şimdilik 150 milyon dolar

Şu anda 150 milyon dolarlık bir ekonomik boyuta ulaşan internet üzerinden günlük ev kiralama işi yapan Housechill’in CEO’su Armutçu ile Ege’deki ikincil konutların durumunu konuştuk. Uzun yıllar Paris’te emlakçılık yapan, daha sonra kentteki 150 otele temizlik hizmeti vermeye başlayan Mustafa Armutçu, son olarak da internet üzerinden günlük ev kiralama işine el atmış. Armutçu, “Emlakçılık bir süre sonra sıkıcı gelmeye başlayınca yeni arayışlara gittim ve otellere temizlik hizmeti veren bir yapı kurdum. Bunu yaparken de emlakçılık deneyimimle birlikte son yıllarda Avrupa’da turizm amaçlı gelişen günlük ev kiralamaya başladım. 30 evi bu amaçla pazarladım. Bir süre sonra bunu internet ortamına taşıma fikri ortaya çıktı. 3 yıl önce de Housechill’i kurduk. Şirketin bir ayağı Paris’te, bir ayağı da İstanbul’da. www.housechill.com üzerinden özellikle Avrupa’da günlük konut kuralaması yapıyoruz” bilgisini verdi.

HEDEF İKİNCİL KONUTLAR

Yıllardır hayatımızda olan, ama lokal kalan kısa dönem konut kiralama işinin son yıllarda online turizmdeki trendle yeni bir boyut kazandığını anlatan Mustafa Armutçu, bir anda alternatif konaklama olarak ortaya çıkan sektörün kendisini hızla geliştirerek bugün çok büyük bir pazara dönüştüğünü vurguladı. Armutçu, “Başlangıç olarak düşük gelirli turistler ve genellikle öğrencilerin oda bazında ilgi gösterdikleri bu konaklama bugün dünyanın her noktasında en basit ve uygun odalardan süper lüks dairelere, villalara, hatta yatlara kadar seçenekler sunabiliyor. Her sosyal tabakaya hitap edebilen bir alternatife dönüşmüş bulunuyor. Şu anda Türkiye’de bunu uygulamaya soktuk. Ama farklı amaçlı kullanımların önüne geçmek adına sınırılı bir yapıyla yola alıyoruz. Hedefimiz Ege’deki ikincil konutlar. Neredeyse 3 ay kullanılan ikincil konutları bu sistemle özellikle Avrupalı tatilcilere pazarlamak istiyoruz. Avrupa’da her ev için devlete küçük bir vergi ödüyoruz. Bu model Türkiye’ye de uygulanabilir” dedi.

Haberin Devamı

Yazlıkları kirlamaya talip

KAZAN KAZAN EKONOMİSİ
Sistemi ‘paylaşımcı ekonomi’ olarak tanımlayan Mustafa Armutçu, şöyle devam etti: “Win win, yani kazan kazan... Ev sahipleri ekstra bir ücret ödemeden internet platformumuz üzerinden evlerini pazarlayabilecek ve ekstra gelir sahibi olacak. Biz küçük bir komisyon alıyoruz. Turistler daha uygun ve özgür oldukları bu evlerde konaklayabiliyor. Daha az ödeme yaptıkları konaklamaya karşılık da daha fazla alışveriş yaparak şehir ekonomisine katkıda bulunabiliyor.”

YATIRIMCI BEKLİYOR

Sistemi geliştirmek için sıkı bir çalışma yürüten ve daha da güçlenmek adına kapısının fon yatırımcılarına açık olduğunu söyleyen Mustafa Armutçu, önümüzdeki günlerde bir çağrı merkezi kurmayı planlıyor. Bunu da yetişmiş iş gücü nedeniyle İzmir’de planlıyor.

 

Yazarın Tüm Yazıları