Türk erkeğine kısa şort giydirdiler

GÜVENLİ limanlardaki gemilerini yakarak yeni bir rota oluştururlar.

Haberin Devamı

 

Kurumsal hayatın konforlu alanından çıkarak, ‘marka yönetim ve iletişim danışmanlığı’ hizmeti veren bir şirket kurup, girişimcilikte ilk adımı atarlar. Gülay Akçakoca ve Zeynep Fatma Yılmaz, moda sektöründeki şirketlere marka yaratmaktan yönetimine kadar birçok konuda yol gösterir. Bir süre sonra ‘peki biz neden kendi markamızı yaratmıyoruz’ sorusuyla birlikte de iki girişimci, yeni bir yolculuğa çıkar. “Bu iş Türkiye’de tutmaz, Türk erkeği asla kısa şort giymez, burası İtalya mı” gibi olumsuz söylemlere kulak asmayan Akçakoca ve Yılmaz, ‘IGGY MORRIS’ markasıyla sektöre giriş yapar. Markalarının hem Türkiye’de hem yurtdışında satış noktaları ve online satış kanalıyla tüketiciyle buluşturan Gülay Akçakoca ve Zeynep Fatma Yılmaz, ‘beach fashion’ konseptiyle Bodrum’da OIO Boutique mağazasını açar. Kısa erkek deniz şortunun yanına yeni ürünler ekleyerek markalarını büyüten iki girişimcinin hedefi ise global bir oyuncu olmak. Ayrıca butik mağazalarını da dünya genelinde bir zincire döndürmek planları arasında.

Haberin Devamı

GÜLAY Akçakoca, Zeynep Fatma Yılmaz... Yılların dostluğunu girişimcilikle taçlandıran iki iş insanı. Birçok şirketin büyümesinde, markalaşmasında önemli pay sahibi olduktan sonra kendi hikayeleri için emek veren iki girişimci. ‘IGGY MORRIS’in kurucuları Gülay Akçakoca ile Zeynep Fatma Yılmaz ile kariyer yolculuğundan markalarının doğuş sürecine ve yarınlara dair hedeflerine kadar birçok konuyu konuştuk. 1981 İstanbul doğumlu Zeynep Fatma Yılmaz, Anadolu Üniversitesi İşletme’den 2002’de mezun olduktan sonra kariyerine finans sektöründe yön verir. 9 aylık iş deneyiminin ardından da bu sektörde çok da mutlu olmadığını fark eden Zeynep Fatma Yılmaz, Boğaziçi Üniversitesi’ne bağlı bir kurumda grafik ve reklam dersleri almaya başlar. Bu süreçte de Yılmaz’ın yolu orada eğitmen olan Gülay Akçakoca ile kesişir. 1978 İzmir doğumlu olan Gülay Akçakoca da Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden mezun olmadan profesyonel iş hayatına adım attığını paylaşarak, şöyle devam etti:

Haberin Devamı

GÜVENLİ LİMANDAN ÇIKTILAR
“1999’da mezun olduktan sonra İngiltere’de hem dil hem de pazarlama eğitimi aldım. 1,5 yılın ardından da İstanbul’a döndüm ve kurumsal hayat maceram başladı. İçinde eğitmenliğin de olduğu birçok görevde bulundum. En son bir holdingde icra kurulu başkan yardımcısı olarak görev yapıyordum. Bir sabah işe giderken direksiyon başında nefes almakta güçlük çektiğimi, aslında hiç gitmek istemediğimi fark ettim. Arabayı kenara çekip biraz soluklandım ve sonrasında da gidip istifa ettim. Mesleğimde en üst düzey konumdaydım ama kendimi özgür ve mutlu hissetmiyordum. O sabah benim hayatımda yeni bir dönem başladı. Güvenli limanlardaki gemileri yakıp kendi rotamı çizdim. O dönem kurumsal hayatta kariyerine yön veren can dostum Zeynep Fatma Yılmaz’la birlikte tekstil ve moda sektöründe marka yönetimi ve iletişim hizmetleri sunan GF Design Studio’yu 2010’da kurduk.”

Haberin Devamı

NEDEN KENDİ MARKAMIZ OLMASIN
Moda ve tekstil sektöründe bulunan işletmelere marka yaratma ve yönetme konusunda yıllarca destek olan Zeynep Fatma Yılmaz ile Gülay Akçakoca, bir süre sonra “peki biz neden kendi markamızı yaratmıyoruz” demeye başlar. Bu soruyla birlikte de yepyeni bir yolculuğa çıkan iki ortak, ‘en iyi iş bildiğin iş’ felsefesiyle de tekstil sektöründe kendi hikayelerini yazmaya karar verir. Ve odaklarını ise erkek giyimine çevirir. Gülay Akçakoca, o süreci şöyle anlattı:
“Bir erkek deniz şortu markası yaratmak istedik. Bir yaz boyunca plajları dolaşarak erkekleri yakın markajda gözlemledik. Bu gözlemler sonucunda da 2 sonuç elde ettik; erkekler güneşlenirken uzun şortlarını yukarı doğru kıvırıyor, sudan çıktıklarında yapışan şortlarını vücutlarından ayırmaya çalışıyorlar. Bizim için de diğer önemli nokta, biz de erkekleri plajda bol ve uzun şortlar yerine daha fit ve kısa şortlar ile görmek istiyorduk. Bu noktalardan hareketle; kısa ve su tutmayan; çabuk kuruyan özelliklere sahip deniz şortu yapmaya karar verdik. Florida’ya gittiğimiz bir dönem, oradaki tasarımcı bir arkadaşımız ile ilk koleksiyonumuzu oluşturduk ve 2017’da IGGY MORRIS markası doğdu.”

Haberin Devamı

O SÖZLERE KULAK ASMADILAR
Markayı oluşturan ikili, koleksiyonu üretmek için İstanbul’daki atölyelerin kapısını çalmaya başlar. Ama hem üretim adetlerinin az olması, hem de “Bu iş Türkiye’de tutmaz, Türk erkeği asla kısa şort giymez, burası İtalya mı, giydiremezsiniz” cümleleriyle karşı karşıya kalan Gülay Akçakoca ve Zeynep Fatma Yılmaz, pes etmez. Gülay Akçakoca, “Tüm kapıların tek tek kapandığı bir sırada Sezgin Andak ve Öznur İşletge’nin bize inancı ve destekleriyle koleksiyonumuzun ilk üretimini gerçekleştirdik. Kulaklarımızı da tüm olumsuzluklara tıkadık. Markamıza, yarattığımız ürünün kalitesine sonsuz güvenerek Türkiye’de kısa deniz şortu trendini başlattık. Önemli bir marka da bize inandı ve mağazasında ürünlerimize yer verdi. Şu anda gerek Türkiye’de, gerekse de yurtdışında marka imajımızla örtüşen noktalarda satışımız gayet güzel devam ediyor. Online mağazamızda da dünyanın dört bir yanından müşterilerimiz var. Hatta ilk satışımızı da Brezilya’ya yaptık. Türkiye’nin yanı sıra Dubai, Katar, Hollanda ve İngiltere’de satış noktalarımız var” diyerek, girişimlerinde geldikleri noktayı paylaştı.

Haberin Devamı


HEDEFTA GLOBAL
MARKA OLMAK
ZEYNEP Fatma Yılmaz, bu yıl deniz şortunun yanına yeni ürünler de eklemeye başladıklarını aktardı, şu bilgileri paylaştı: “Pantolon, gömlek ve şortları ürün grubumuza ekledik. Kış sezonu için eşofmanlarımız geliyor. Sürdürülebilir olması adına da doğru adımlarla ve doğru ürünlerle büyümek istiyoruz. Bu mantıkla gelecekte erkek giyiminde yeni ürünlerimiz olacak. Orta Doğu ve Avrupa’da yaygınlığımızı artırmak amacıyla distribütörlük için iyi bir grupla da anlaşma aşamasındayız. Bu atılımla birlikte de daha fazla noktada olacağız. Hedefimiz bu kapsamda da global bir marka olmak.”

 

PERAKENDE SATIŞTA DA VARIZ
IGGY MORRIS markasının yanı sıra perakende konusunda da 4 sezon önce Bodrum’da bir butik açtıklarını dile getiren Gülay Akçakoca, “Beach fashion konseptine sahip, resort ve beachlerde konuşlandırdığımız butiğimiz de markamız OIO Boutique. Bir Egeli olarak en büyük arzum yaz aylarını Ege’de geçirmemi sağlayacak bir işimin olmasıydı, butiğimiz sayesinde Bodrum’dayız. İlk dönemlerde butiğimizde uluslararası markalara ağırlıklı olarak yer veriyorduk. Ancak Türk tekstilinin kalitesini çok iyi bilen yabancı misafirlerimizin Türk tasarımcılarımızın markalarını daha çok tercih etmeleriyle yönümüzü buraya çevirdik. Türk tasarımcılarımızın resort fashion koleksiyonlarını butiğimizi ziyaret eden yabancı misafirler ile buluşturmaya başladık. Burada da erkek giyimde kendi markamız ile kadında ise bizim felsefemize uygun Türk tasarımcıların ürünlerine yer veriyoruz” diyor.


2023’TE YURTDIŞINA
ÜÇ MAĞAZA HEDEFİ
BODRUM’da bulunan OIO Boutique için önümüzdeki sezona Dubai ve Montenegro’da bulunan iki lüks beach club’tan teklif aldıklarını aktaran Gülay Akçakoca, “Bu doğrultuda 2023’te üç mağaza hedefliyoruz. Tabii organik büyümek istiyoruz. Her yerde olalım gibi bir mantığımız yok. Danışmanlık verdiğimiz firmalara da bunu söylüyorduk. İşten kazandığını işe yatıran girişimciler olarak 5 yıl içinde de 5 ile 7 arasında butik hedefliyoruz. Bu mağazalar tamamen bize bağlı olacak” diyerek, bu işin hamurunda butik yapı olduğunu ve agresif büyümenin olmadığını paylaştı.

KISA KISA

* İki ortak arasında da bir görev dağılımı var. Zeynep Fatma Yılmaz üretim ve tasarımdan, Gülay Akçakoca ise finans ve pazarlamadan sorumlu. Yılmaz, “Bizim dışımızda üretim sürecini takip eden iki arkadaşımız daha var. Bir de butikte çalışan yol arkadaşlarımız bulunuyor” diyor.

* Şirket merkezinin resmi olarak İstanbul’da görünse de hayatlarının önemli bir bölümünü Bodrum’da geçirdiklerini ifade eden Zeynep Fatma Yılmaz, “Üretim dönemi için kışları İstanbul’da oluyoruz. Onun dışında kalan süreçte hep Bodrum’dayız” diyerek, kendilerini bir Ege markası olarak gördüklerini paylaştı.

Yazarın Tüm Yazıları