Paylaş
ASLI Sağgül... Sağlık sorunu nedeniyle karşısına çıkan fırsatı girişime dönüştürmeyi başaran çiçeği burnunda genç bir girişimci. La Marvie Cheesecake & Coffee’nin kurucusu Aslı Sağgül ile hem kariyer yolculuğunu, hem yeni markasını, hem de geleceğe dair planlarını konuştuk. 1992 İzmir doğumlu olan Aslı Sağgül, babasının mimar olması nedeniyle sektörün içinde büyüdüğünü, yaz tatillerinde şantiyelere gittiğini paylaştı. “Aslında hep mimarlık mesleğinin içindeydim” diyen Aslı Sağgül’ün bu durumu, üniversite tercihinde de etkili olur. Bahçeşehir Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü’nü kazanınca İstanbul sürecinin başladığını ifade eden Aslı Sağgül, şöyle devam etti:
BİLİNÇLİ BİR TERCİH
“Hem sektörün içinde büyüdüm hem de küçüklüğümden itibaren ne zaman bir mekana girsem, ‘ben olsam nasıl tasarlarım’ diye düşünürdüm. Babamın mimarlıkla ilgili dergilerini karıştırırdım. Yani meslek seçimimim bilinçli bir tercih oldu. Günün sonunda insanları mutlu eden alanlar yaratmak bana ayrı bir heyecan vereceğini düşünüyordum. Ve 2014’te mezun olur olmaz da İstanbul’da pek çok iç mimarlık ofisi deneyimim oldu. 2016’da ise doğduğum topraklara geri döndüm. Babamın kurduğu Mobilite Mimarlık’ta kariyerime devam etme kararı aldım. Şu an orada kurucu ortak olarak mesleğime ve tasarımlarıma devam ediyorum.”
İLK GİRİŞİM OLUMSUZ
Aile şirketinin büyümesi için mücadele eden Aslı Sağgül, bir yandan da içindeki girişimci ruhla yeni arayışlara girer. İç mimarlıkla da bağı olduğu için ev aksesuvarları üzerine bir çalışma başlattığını söyleyen Aslı Sağgül, “Bu, yaklaşık 2-3 yıl önce hobi amaçlı bir adımdı.
Ama üretim sürecinde maliyetler hesapladığımızdan çok yüksek çıktı. Öyle olunca da doğur bir fiyatlandırma oluşturamayınca tüketiciyle buluşturamadım. Urla’da çalıştığımız ustalar vardı. Marka olarak ise ‘Artha Products’u belirlemiştim. Ama maalesef sonuçsuz kaldı” diyerek, ilk girişiminin sonuçsuz kaldığını aktardı.
O TABLO FİKİR VERDİ
Tüm dünyayı etkisi altına alan ve birçok sektörü olumsuz etkileyen pandeminin ilk döneminde Aslı Sağgül de herkes gibi eve kapanmak zorunda kalır. O dönem İzmir’den Çeşme’ye yerleşen Aslı Sağgül, o süreci şöyle aktardı:
“Midemde yaşadığım rahatsızlık nedeniyle doktorum glutensiz ürünler tüketmemi önermişti. Ama Çeşme’de bu ürünleri bulmakta zorlanıyordum. Bu anlamda da bir boşluk olduğunu gördüm. Zaten uzun süredir, mevcut işimin yanında farklı bir girişimimin de olmasını istiyordum. Bu tablo bende bir ışık yaktı. Pandemi döneminde bu konu üzerine çalıştım. Evde annemin de desteğiyle çeşitli denemeler yaptım. Hem sağlıklı atıştırmalık hem de cheesecake ile kahve çeşitlerinin olduğu bir mekan yaratmaya karar verdim. Hem ustalık hem de kalfalık belgelerimizi aldıktan sonra da Şubat 2021’de Çeşme Ilıca’da La Marvie Cheesecake & Coffee’i açtım.”
YEREL ÜRÜN
KULLANIYORUZ
LA Marvie’nın ‘sağlıklı fırın’ mantığıyla çalıştığını söyleyen Aslı Sağgül, “Kurabiyelerimiz glutensiz ve şekersiz. Cheesecakelerimiz ise siyez unundan yapılıyor. Ürünlerimizde de Çeşme’nin yerel mahsullerini kullanmaya özen gösteriyoruz. Tabii ürünlerimiz günlük olarak değişiyor” diyerek, La Marvie hakkında bilgi verdi.
GÜNDEMDE
ŞUBELEŞMEK VAR
YENİ bir marka olmalarına rağmen karşılık bulduklarını ifade eden Aslı Sağgül, “Ilıca’da mekanımızı ziyaret edenler, bizim şube olduğumuzu düşünüyorlar. ‘İzmir’de merkeziniz nerede’ diyen çok olunca biz de şubeleşme planları yapmayı planladık. Oluşan talebe cevap vermek adına birkaç yıl içinde İzmir’de de bir şube açma planımız var. İlerleyen süreçte bunu franchise mantığıyla yeni şubeler izleyebilir. Bir diğer planımız ise paketli ürün. Özellikle şekersiz ve glutensiz kurabiyelerimizi pakete koyarak daha fazla noktayla tüketicinin karşısına çıkmak istiyoruz. Bir hedefimiz de atölye kurmak” diyerek, gelecek planlarını paylaştı.
KISA KISA
* Aslı Sağgül, markanın isim babasının Sağgül ailesinin cavalier king charles cinsi sevimli dostları Marvie olduğunu söyledi.
Paylaş