Paylaş
Üniversite yıllarından itibaren aile şirketinde iş hayatına adım atar. Anne olunca iş temposunu biraz düşürmek adına yeni arayışlara girer. Kendi adını taşıyan sabun ve havlularla ev tekstili sektörüne adım atar. Gül Güler, bugün kendi atölyesinde ürettiği ürünlerini mağazalarında tüketiciyle buluşturuyor. Gül Güler markası ile 4 mağaza, 14 cornerla yoluna devam eden Gül Güler’in gündeminde hem ihracatı artırmak hem de yurtdışında kendi markasıyla mağaza açmak var... GÜL Güler, aslında birçok kadına rol model olacak cesur bir girişimci. ‘Çocuk da yaparım kariyer de’ sözünü fazlasıyla uygulayanlardan... Kendi adını taşıyan markasıyla hem Türkiye’de hem de yurtdışında önemli başarılara imza atan GoncaGül Ev Tekstil’in kurucusu Gül Güler, hem girişimcilik serüvenini hem de yarınlara ilişkin beklentilerini paylaştı. Girişimci ruh aileden gelse de Gül Güler, İzmir Amerikan Lisesi’nin de bu süreçte önemli payı olduğunu söyleyerek, şöyle devam etti:
Babasının izinden gitti
“Lisemizin girişimciliği sürekli destekleyen bir yapısı vardı. Lisenin ardından da Dokuz Eylül Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nü kazandım. Üniversiteyle birlikte de aile şirketimiz olan Bilginoğlu’nda yarı zamanlı çalışmaya başladım. Mezun olduktan sonra da profesyonel iş hayatına Bilginoğlu’nun ihracat departmanında adım attım. Hem üretimi hem de ihracatı öğrendim. 5 yıl babam ve ağabeyimle yoğun tempoda çalıştım. Daha sonra çocuklarımın olması nedeniyle rahat çalışacağım ve merak duyduğum bir alanda kariyerime yön vermek istedim. Ve o dönem ev tekstili sektöründe ciddi bir boşluk gördüm. 90’lı yıllarda her şey siparişle yapılıyordu. Hazır ev tekstili ürünü bulmak çok zordu. Benimde ev dekorasyonuna, bu tarz ürünlere ilgim vardı. Ve 1994’te kızımın adını taşıyan GoncaGül Ev Tekstil’i kurdum.”
Firma durdu o üretti
Gül Güler, ilk etapta ev tekstili alanında İstanbullu bir firmanın İzmir bayiliğini alarak mağaza açar. Daha sonra mağaza sayısı ikiye çıkar. O markanın Ege Bölge dağıtıcısı olur. Ama 2000’deki ekonomik kriz nedeniyle marka üretimini durdurur. Öykünün devamını Gül Güler, şöyle anlattı: “Önce Karşıyaka mağazamızı kapattık. İstediğimiz tarz ürünleri bulamayınca da kendimiz üretmeye karar verdik. Önce fason üretim yaptırdık. Havlu ve desenli sabunla başladık. Daha sonra atölyemizi kurduk ve tüm ürünleri kendimiz üretme yoluna gittik. Aslında bize uygun olan da bu. Babam 76 yaşında ve çalışıyor. Ben de ona çekmişim. Üretmeyi, istihdam etmeyi seviyorum. Babamın izinden gittim. Bugün, ev tekstilinde hem Türkiye’de hem de yurt dışında tanınır bir marka olmayı başardık.”
YILDA İKİ KOLEKSİYON
Üretimi MTK Sitesi’nde bin 500 metrekarelik atölyelerinde yaptıklarını aktaran Gül Güler, yılda iki koleksiyon hazırladıklarını paylaştı. Gül Güler, “Dünyayı, trendleri takip ediyoruz. Ona göre bir koleksiyon ortaya çıkıyor. Evlilik hazırlığı yapandan evini yenileyene ya da bebekleri için hazırlık yapan herkes için ürünümüz var. Perde ve döşeme dışında banyodan yatak odasına her yerde varız. Binlerce çeşit ürünümüz bulunuyor. Sadece aksesuar kısmı ithal. Onun dışında her şey kendi üretimimiz” diyor.
AGRESİF BÜYÜMÜYORUZ
Aslında Gül Güler, tüketiciye birçok kanaldan ulaşıyor. İhracat, toptan, internet. Ama bunların arasında en güçlüsü hiç kuşkusuz mağazalar. Şu an 14’ü corner toplam 18 mağazalarının bulunduğunu paylaşan Gül Güler, “İstanbul, İzmir ve Antalya’da mağazalarımız var. Burada agresif büyüme yapmıyoruz. Daha ölçülü büyümeyi seviyoruz. Adımlarımızı sağlam atıyoruz. 90’dan bu yana ev tekstili çok değişti. Bizim ilk mağaza açtığımız dönemde bu alanda İzmir’de kimse yoktu. Şimdi adım başı bu alanda firma var. Tabii bizim tarzımız belli. Sektör, kullan at mantığıyla yol alıyor. Biz böyle büyümek istemiyoruz. Özgün desenlerimiz, kaliteli dikişlerimiz, uzun ömürlü bir kullanımımız var. Onun için ani büyüme planlarımız yok. 3-4 yıl içinde 4 olan mağaza sayımızı 10'a çıkarmayı planlıyoruz” diyerek mağazacılık alanındaki büyüme stratejisini aktardı.
HEDEF YURTDIŞINDA MAĞAZA AÇMAK
Gül Güler, bugün sadece iç piyasada yok. Ağırlıklı Ukrayna ve Rusya’ya ihracat yaptıklarını söyleyen Gül Güler, bu alandaki hedefleriyle ilgili şu bilgileri paylaştı: “İhracatta özellikle Avrupa’da ağırlığımızı artırmak istiyoruz. Bunun için fuarlara katılıyoruz. Katılmaya da devam edeceğiz. Üretimin yüzde 20’si ihraç ediliyor. Yurt dışıyla ilgili bir hedefimiz de mağazacılık alanında. Teklifler geliyor. Amacımız kendi markamızla yurt dışında da mağazalaşmak. Onların zevkine de hitap eden ürünler yapıyoruz.”
İKİNCİ KUŞAK DENEYİM KAZANIYOR
Gül Güler, ikinci kuşakla ilgili planlarını şöyle aktardı: “Kızım üniversiteyi bitirdi. İşletme mezunu. Şu an İstanbul’da bir internet satış firmasında çalışıyor. Gelecekte internet satışlarımızı artırmayı planlıyoruz. Onun için kızımın dışarıda deneyim kazanması önemli. Oğlum Ömer ise üniversitede işletme okuyor. Nasıl bir kariyer izleyeceğini zaman gösterecek. Ama çocuklarımın bu işi devam ettirmesini isterim.”
SEVİYORSAN PEŞİNDEN KOŞ
İzmir İş Kadınları Derneği’nin kurucu üyelerinden olan Gül Güler, “Bir işi seviyorsan, o işin peşinden koşmalısın. Kadınlar organize ve becerikli. Çocuklarının olması, asla kariyere engel değil. Zor, ama hayal ediyorsan ve seviyorsan onun peşinden koşmalısın. Burası benim üçüncü çocuğum. İşim çocuklarımla birlikte büyüdü” diyerek, özellikle kadın girişimcilere yönelik önerilerde bulundu.
KISA KISA
* 2015’in zor bir yıl olduğunu aktaran Gül Güler, “Yüzde 3 gibi bir büyümeyle kapattık. Bu yıl da yüzde 5 büyürsek ne mutlu bize” diyor.
* Ev tekstilinde devir değişti. Gül Güler, “Günümüz kadını yıkadığında problem çıkarmayan, kolay ütülenen ürün istiyor. Şık ve görsel olduğu kadar kullanılışlı ürün bekliyor” diyor.
* Üretim kısmında 15 kişinin çalıştığı atölyede, aylık bin 500 parçanın üzerinde üretim yapılıyor.
Paylaş