Basit girişimi nakışla işlediler

Her ikisi de farklı sektörlerde kariyerlerine satış alanında yön verir. Her buluşmalarında da yaşamı renklendirmek için neler yapabileceklerini konuşurlar. İşten kumsaldaki yaşama kadar birçok alanda insanların kendilerini iyi hissettirecek kıyafetlere ihtiyaç duyduğunu düşünürler. Ve Selvin Yeşukan Çevikel ile Tuba Özen Yazar, farklı sektörlerdeki birikimlerini hazır giyime aktarmaya karar verir. Giyimde basit bir yaşam hedefiyle Çevikel ve Yazar, 2016’da kendi markalarını kurar. Bugün İzmir’de Live Basic markasıyla tişörtten kimonoya kadar çeşitli ürünlere nakış ekleyerek katma değer yaratan Selvin Yeşukan Çevikel ve Tuba Özen Yazar’ın hedefinde ise daha fazla ülkeye ulaşmak var.

Haberin Devamı

 

Basit girişimi nakışla işlediler

LIVE Basic... Hayatın tadını çıkartıp, bütün güzelliklerini kucaklayarak, koşuşturmacadan uzakta basit yaşamanın zorluğundan ilham almış bir marka. Yaşamı renklendirmek, yaşamın her anında birlikte olmak amacıyla yola çıkan iki iş insanın hikayesinin yansıması. Live Basic’in hem doğuş öyküsünü hem de yarınlara dair hedeflerini markanın kurucuları Tuba Özen Yazar ve Selvin Yeşukan Çevikel’den dinledik. 1982 İzmir doğumlu olan Tuba Özen Yazar, tüm eğitim hayatını İzmir’de tamamlar. Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisat mezun olan Yazar’ın, aslında üniversiteden itibaren satış odaklı deneyimleri olur.

Haberin Devamı

Basit girişimi nakışla işlediler

KURUMSAL HAYATIN ARDINDAN
Üniversitenin ardından da bu deneyimlerle birlikte kurumsal hayata ilk adımını global bir giyim markasında 5 yıl mağaza müdürlüğü, ardından da 7,5 yıl farklı bir şirkette bölge müdürlüğü yaparak atar. 1979 İzmir doğumlu Selvin Yeşukan Çevikel de üniversite tercihi için kent değiştirir ve Uludağ Üniversitesi Turizm ve Otelcilik okur, ikinci sınıfta da otomotiv sektörüyle tanışır. Asıl hayali turizmde işin mutfağında çalışmak olsa da bu hayata geçmeyince Selvin Yeşukan Çevikel, kariyerine otomotiv sektörünün satış alanında yön verir. Çevikel, 20 yılın sonunda da kendi hayallerinin peşinden gitmek için kurumsal hayata nokta koyar. Eşleri aracılığıyla tanışan ve arkadaş olan Selvin Yeşukan Çevikel ve Tuba Özen Yazar, kurumsal hayatın yoğun temposu içinde buluştukları her fırsatta modaya olan meraklarıyla neler yapabileceklerini konuşurlar. Çevikel, o süreci şöyle anlattı:

Basit girişimi nakışla işlediler

Haberin Devamı

ÖNCELİKLERİ RAHATLIK OLDU
“Tuba, zaten yıllardır tekstilin içinde olan biriydi. Bu moda sohbetleri sırasında da bazı şeyleri fark ettik. Aradığımızı bulamıyorduk. Giydiğimiz şeylerde de eksikliklerin olduğunu konuşuyorduk. Ve kurumsalda çalıştığımız için de sürekli takım elbise giyiyorduk. Aslında her ikimizin de aklında kurumsal hayattan ayrılıp, kendi markamızı yaratma fikri vardı. Bu konuşmaların da etkisiyle kurumsal yaşama nokta koyup kendi hikayemizi yazmak için 2016’da Live Basic doğdu. Ve hem otomotiv hem de hazır giyimde edindiğimiz tüm deneyim ile tecrübemizi kendi markamıza aktarmaya karar verdik. Önceliğimizi ‘rahatlık’ olarak belirlediğimizde; işe, okula, sevgili ile buluşmaya, arkadaşlarla kahve içmeye, kumsalda güneşlenmeye, çılgınca dans etmeye ya da sadece sakince yürüyüşe çıkarken, kendimizi iyi hissettirecek kıyafetler lazım dedik ve bu düşüncemizi Live Basic koleksiyonumuzla hayata geçirdik.”

Haberin Devamı

Basit girişimi nakışla işlediler

BASİC ÜRÜNE KATMA DEĞER
İlk başta küçük ve butik bir adım atan ikili, kadınlar için basic tişört ve plaj gömlekleriyle yola çıkar. Kıyafetler basic, ama bir farkı da olsun felsefesiyle hareket ettiklerini dile getiren Tuba Özen Yazar, “İzmir’in havasıyla yola çıktık. Bir talep de oluştu. Yeni ürünler eklendi, kimono geldi. Tabii, en büyük farkımız ise nakış oldu. Basic bir ürüne biz nakış ekleyerek onu farklı kıldık. Hem spor hem de şık, hem rahat hem de kaliteli olabileceğimizi kanıtlarken, marka çizgimizden sapmadan ilerlemeye devam ettik. Basic tişört ve klasik plaj gömlekleriyle başlayan süreç; bugün saronglar, pareolar-kaftan ve kimonolar ile kış döneminde ise sweatshirt, kaban, ceket ve gömleklerle geniş bir ürün grubuna ulaştık. En son espadril ve çantayı da ürün portföyümüze ekledik. Ama en büyük farkındalığımız ise bu ürünlerin nakışla buluşması oldu” diyerek, markanın geldiği noktayı paylaştı.

Haberin Devamı

Basit girişimi nakışla işlediler

HEDEF DÜNYAYI GİYDİRMEK

İLK kurulduğu günden itibaren tüketiciyle online satış kanalıyla buluştuklarını dile getiren Tuba Özen Yazar, “İnternet sitemizin yanında çeşitli alışveriş sitelerinde ürünlerimiz yer alıyor. Ürün çeşidimizin artmasıyla da tasarımcıların mağazalarına girmeye başladık. Ege ve Güney kesimde toplamda 8 corner mağazada yer alıyoruz. Bu ay içinde bu sayı 11’e çıkacak. Tüm bunların yanı sıra Sırbistan, Hırvatistan, Bosna Hersek, Kuzey Makedonya, Karadağ, Slovenya ve Kosova’yı içine alan eski Yugoslavya ülkelerini kapsayan bir operasyon için pilot marka olduk. Bir e-ticaret sitesinde yer aldık. Bunun bir sonraki adımı Orta Doğu için de atılacak. Bu pazarlara nakış farkımızla giriyoruz. 2020’de 4 ülkeye ihracatımız oldu. Gelecekte ihracat yaptığımız ülke sayısını artırmak en büyük hedefimiz” diyor.

Haberin Devamı


YÜZYILLIK GELENEĞİ
KULLANIYORLAR

İKİ girişimci kadın arasında da bir iş bölümü var. Tuba Özen Yazar, satış ve pazarlamadan, Selvin Yeşukan Çevikel ise üretimden sorumlu. Çevikel, üretimle ilgili süreci şöyle anlattı:
“Üretimde çözüm ortaklarımız var. Bizim için çalışan atölyelerle yol alıyoruz. Kurulduğumuz günden bu yana markanın kendine has, vazgeçilmez ve en temel değeri nakış oldu. Yüzyıllardan beri gelen gerek etnik, gerek geleneksel birçok deseni ve bunun yanında birçok renk bobininin bir araya gelerek oluşturduğu harika bir doku var. Gerek Avrupa, gerek Asya, gerekse de Uzak Doğu, bu dokunun içinde yüzyıllardır kendi nakışını işledi. Şimdi biz de bu değeri ürünlerimize uyguluyoruz.”

KISA KISA

* Limitli sayıda üretim yaptıklarını dile getiren Tuba Özen Yazar, “Özel tasarımlarımız da var. Her koşula uyum sağlamamız gereken günümüzde, basic’lerimizle güne rahat başlayıp, aynı rahatlıkla günü yaşamanızı, zamana karşı yarışırken Live Basic ile rahat olmanızı istiyoruz” diyor.
* Selvin Yeşukan Çevikel, markanın ana temasının özgürlük olduğunu belirterek, “Ürünlerimiz kullanıcısına kendisini eğlenceli, keyifli, özgür hissetmesini sağlıyor. Onu da hem fiziken hem de ruhen yapıyor” diyor.

Yazarın Tüm Yazıları