Turistlere sağlık desteği

Sağlık Bakanlığı Türkiye’ye gelen turistlerin sağlık sorunu yaşamaları halinde tercümanlar aracılığıyla destek veriyor.

Haberin Devamı

Turistlerin 112 veya bilgi edinme ve şikâyetlerde 184 No’lu hattı araması halinde, hemen turist-doktor ve tercüman arasında telekonferans görüşmesi yaptırılıyor. Turistin hastaneye başvurması durumunda da yine telekonferans yöntemiyle 444 47 28 No’lu hat aracılığıyla hastanın derdini 4 dilde 7 gün 24 saat anlatmasına olanak sağlanıyor. Sağlık sorunu yaşayan bir turiste rastlarsanız aklınızda olsun...

Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık Turizmi Daire Başkanı Dr. Dursun Aydın’ın verdiği bilgiye göre, geçen yıl başlatılan deneme uygulaması bu yıl daimi hale getirildi. “Almanca, İngilizce, Arapça ve Rusça dillerinde, 7 gün 24 saat tüm turistlerin hizmet alabileceği bir destek birimi mevcut artık” diyor. Uygulamayla tüm turistler, ihtiyaç anında sağlıkla ilgili tercümanlık hizmeti alabilecek. Şu anda bu hizmet için toplam 4 dilde vardiya usulu ile 20 tercüman görev yapıyor.

AMBULANS İÇİN ÜCRET ÖDÜYORLAR

2010 yılı ortalarında yayımlanan genelgeyle belli kamu hastaneleri, belli alanlarda turistlere sağlık hizmeti veriyor. Turistlerin çok geldiği sahil bölgeleri başta olmak üzere “turistin sağlığı” kapsamında acil sağlık hizmetleri sunuluyor. Türklere ücretsiz hizmet veren kara ve hava ambulansları yabancı uyruklu hastalara ücretli olarak hizmet sunmaya başladı.
Dr. Aydın, tedavi amacıyla Türkiye’ye gelenlerin “sağlık turizmi” kapsamında değerlendirildiğini, gezmek için gelen ancak acil sağlık problemiyle karşılaşan turistlerin ise “turistin sağlığı” kapsamında hizmet alacağını söylüyor. “Bunların seyahat sigortaları bulunur. Tedavi masraflarının yüzde 90’ını bu sigortalar öder. Ama sağlık turizminde hasta kendi tercih ettiği için genellikle kişinin kendi cebinden ödeme yapması söz konusu. Bazen de sigorta ya da devletler de bunu ödeyebilir. Bu özel hastane ya da kamu için fark etmez. Sonuç olarak,
Türkiye sağlık alanında gelişmiş ülkelerdeki tüm imkânlara ve yüksek teknolojiye sahip” diyor.

Haberin Devamı

HAT NASIL İŞLİYOR?

Acil durumlarda 112 veya şikayet ve bilgi edinme amaçlı olarak 184 arandığında, teknik personel hatta yabancı dilde birisinin konuştuğunu anladığında, 444 47 28 nolu Yabancı Hasta Destek Birimi’ni arıyor. Üçlü telekonferans yaptırıyor. Turist hastanede sağlık hizmeti alırken de bu hat kanalıyla tercümanlık hizmetinden faydalanabiliyor.

Yazarın Tüm Yazıları