Paylaş
Diyorlar ki, sosyal medyada Twitter’ı rastgele kullanıp savrulanlar değil, adeta usta bir politikacı gibi attığı her adımı bilen, adamına göre oynayanlar kazanıyor.
Bu işleri kıvıran kıvırıyor, kıvıramayan da “Twitter acemisi” olarak göze batıyor.
Peki Twitter’ı stratejik kullananlar en çok ne yapıyorlar? Nasıl tweet’lerle timeline’larımızı dolduruyorlar?
Buyrunuz, inceleyelim.
Güç tweet’i: Nüfuzlu kişilerle birlikte dost ortamlarındayken atılan tweet’tir. Yanında fotoğraf da olursa tadından yenmez. “Önemli insanlar arasında hayli sevilen bir kişiliğim, sırtımın nasıl da yere gelmeyecek, görünüz” mesajı vermek için atılır.
“Acemi işi” ve “profesyonel işi” olmak üzere iki türü vardır. Acemi işi olanlarda “kimlerle birlikte olduğumu göstermek istiyorum” mesajı fena halde ön plandadır.
Mesela kalabalık ortamda çekilmiş fotoğrafta insanların yarısı bulanık çıkmışsa bilin ki o fotoğraf çaktırmadan çekilmiştir veya acemimizin “önemli insanların içindeyim” konulu fotoğrafı yakalayabilmesi için tek şansı olmuştur.
Profesyonel işinde, yani sosyal zekası yüksek olan Twitter kullanıcıların güç tweet’inde ise durum farklıdır. Fotoğrafsa bulanıklığa mahal verilmez. Cümlelerde detay vardır, ince mesaj vardır. Hafif korkutma vardır. “Elim her yere uzanır” hissi vardır.
Bastırılmış his tweet’i: İsim gizleyerek sağa sola laf sokuşturmanın yeni versiyonu budur. Okuyanı eğlendiren yönleri çoktur.
Çalışılan sektördeki sorunlarla, birlikte iş yapılan insanlarla ilgili söyleyecekleriniz varsa fakat bunu isminizi açık ederek yapamıyorsanız, bir hesap açıp, içinizdekileri akıtırsınız.
Yöntem budur. Mesela bakkal dükkanınız var diyelim. Süpermarketlerin piyasaya hakim olması sizi nasıl etkiliyor, toplu mal geldiğinde teslimatta kim nasıl zorluklar çıkarıyor, gelen müşterileriniz nasıl da sizi anlamıyor, nasıl da olmadık ürünler soruyor, anlamsız sorunlar yaratıyorlar, tüm bunları kimliğinizi gizlemek suretiyle gönül rahatlığıyla yazabilir, böylece Twitter’ı bir duygusal boşalma mecrası olarak kullanabilirsiniz.
Biraz da mizah duygunuz varsa bol takipçi toplamak, “sektörel Twitter fenomeni” olarak hafızalarda yer etmek bile mümkündür.
Gaz tweet’leri: Toplulukları gaza getirme tweet’i: Eğer soldaki TT listesinde linç edilen birini görürseniz, linç edilen kişinin bir kabahat işlediğini göstermez.
Anlık tepkilerin mecrası Twitter, teyit edilmemiş haberlere tepki verme, hızlıca asma ve kesme meydanıdır aynı zamanda.
Yaşayan ünlüleri öldürmek, asparagasla kötülük saçmak kolaydır. Çok takipçili bir/birkaç kullanıcının düğmeye basması yeterlidir linç mekanizmasının çalışması için.
Sonrası çorap söküğü gibi gelir. Bu tip tweet’lerin sakıncalı yanı şu: Sosyal ağları akıllıca kullanan kişiler ve topluluklar provokasyon yapabiliyor, asılsız haberlerden, kendileri tarafından manipüle edilen konularla rahatça rüzgar yaratabiliyorlar.
Reklam tweet’i: Sosyal medya bu kadar hızlı değişirken kimi markaların sosyal medyada rüzgar yaratmakla ilgili olarak hala “çok takipçilere hashtag yazdıralım” noktasında kaldıklarını görüyoruz. Kısa aralıklarla çok takipçili Twitter kullanıcılarından içinde aynı hashtag’i bulunduran tweet’ler okuyorsanız, bir marka reklam çalışması yapıyor demektir.
Bu iş bugünkü haliyle ilk yapıldığında, viral rüzgarlar estirmeye imkan veriyordu ancak şimdi sadece “marka, reklam çalışması yapmış” dedirtiyor.
Tabii meseleye “marka adı ön planda olsun” ile yaklaşınca, Twitter’da ses getiren nitelikte “çaktırmadan reklam” yapmak mümkün değil.
Oysa en büyük etkiyi viral reklamlar yaratıyor... Sosyal medyada asla çalışmayan bir yöntem olan “Markayı herkesin gözüne gözüne sokalım” anlayışı başlama noktası olunca kimi markalar bu mecrada reklam meselesini bir türlü çözemiyor...
Paylaş