Şimdiye kadar hem kendi markası, hem de uluslararası firmalar için yaptığı mobilya tasarımlarını yürekten alkışladığımız Aziz Sarıyer, bu kez banyoda çıkıyor karşımıza.
Avrupa’nın en iyi 100 tasarımcısı arasında gösterilen Sarıyer’in VitrA için hazırlamakta olduğu "banyo yaşam odası"nı biraz daha bekleyeceğiz; ama Hamam markası için oluşturduğu geniş banyo koleksiyonuyla, yaratıcı elini bornozlarımızın, sabunlarımızın, terliklerimizin üzerinde hissetmeye çok yakınız. Kendisinin "vücut örtünmeleri" olarak adlandırdığı bu koleksiyonu görünce belki siz de benim gibi düşüneceksiniz: Acaba Sarıyer modaya göz mü kırpıyor?
urquality kapsamında yer alan 33 marka arasındaki en genç marka olma özelliğini taşıyan Hamam, ürün kalitesi, yönetim prensipleri ve Ar-Ge'ye verdiği önemle kendisi için koyduğu hedefe hızla ilerliyor: "Sektörünün lideri bir dünya markası olmak". Bugün The Conran Shop, Selfridiges, Printemps, Le Bon Marche, Mitsukoshi, Harrods ve La Rinascente gibi ünlü department store’larda ürünlerini görebileceğiniz marka, son çıkışını tanınmış Türk tasarımcı Aziz Sarıyer’in hazırladığı geniş banyo serisiyle yaptı.
Çocukluğundan beri mobilya ve giysi tasarımına çok ilgi duyduğunu, giysi ve ayakkabılarının modellerini tasarlayarak özel yaptırdığını söyleyen Sarıyer (hatta bu koleksiyonun numunelerini, çocukluğunun en önemli oyuncaklarından biri olan ve bugün atölyesini süsleyen annesinin Singer dikiş makinesinde kendi elleriyle dikmiş), koleksiyonun oluşum sürecini şöyle anlatıyor: "Hamam firmasına yaptığım koleksiyon ’Banyo Giysileri ve Aksesuarları’ olarak adlandırılmış olsa da, bu proje üzerinde çalışırken çıkış noktam, su ile ilişkin her ortam içindeki insanın vücut örtünmeleri yani banyo, spa, havuz, deniz, spor gibi faaliyetlerde insan örtünmeleriydi. Bir Adem Baba ve Havva Anne’nin naif duygu ve düşünceleriyle, havlu ve pike kumaşını en az kesmek ve dikmek disiplini içinde, ayrıca imkan verdiğince her parçasına başka faydalı fonksiyonlar yükleyerek akıllı ürünler ortaya çıkarmak istedim."
Şimdiye kadar innovasyon yeteneğiyle dünya pazarının dikkatini çeken Hamam, bu koleksiyonun Eylül ayında Paris Maison&Objet Fuarı’nın ’Trend’ bölümünde yapılacak dünya lansmanından sonra, sektöründe yeni bir yöne odaklandığını da göstermiş olacak: Tasarım. Birbirlerinden neredeyse sadece renkleri ve desenleriyle ayrılan banyo tekstil ürünlerine tasarım anlayışını ekleyerek farklılaşmayı amaçlayan Hamam’ın yeni ürünlerini merakla bekliyoruz.
Tasarımcısı diyor ki...
"Yıkanmak benim için temizlenmenin ötesinde ruhsal bir arınmaydı. Doğan bebeğin göbek bağının kesilmesinden sonra su ile teması sağlanırken, ölen bir insanın yıkanarak defnedilmesine ilişkin yıkanma ritüelleri beni çok etkilemiştir. Tekstil veya moda ile ilgili yaptığım bu çalışma şimdiye kadar yapmış olduklarımın dışında gözükse de, benim tasarım reflekslerimin kontrolü içinde gelişti. Sadece malzeme ve formun esnek hali, teknik çizimden önce model (maket) üzerinde çalışmamı gerektirdi. Tasarım; her alanda günün şartlarına göre ihtiyaç duyulan veya duyulabilecek sistemlerin yaratılması ve geliştirilmesi şeklinde tanımlanırsa, yetkin tasarımcı; tecrübesi, donanımı ve hayal gücüyle, farklı standartları da kendi yöntemiyle çözendir. Bu projeyi gerçekleştirmem sayesinde, farklı bir konuda çalışma mutluluğunu duyarken ayrıca endüstriyel tasarımcının sınırsızlığının tarifine katkıda bulunmuş olmak isterim."
İlk dokunan tüketicisi
Hamam, 4 farklı seansla hamam keyfini bir ritüele çevirmeyi amaçlıyor: Koza, Kozadan kelebeğe, Yenilenme ve Kurulanma. Bugüne kadar hiçbir markanın kullanmadığı keten, bambu ve ipek gibi materyallerle, geniş ürün bir yelpazesi oluşturan markanın tüm ürünleri E vitaminli, anti-bakteriyel, %100 pamuk ve doğal. Hamam koleksiyonunun bir diğer özelliği Swarovski taşları ile süslenmiş alternatiflerinin de bulunması. Ayrıca istendiği takdirde ürünlere özel işleme de yapılabiliyor. Her Hamam ürününü ilk olarak tüketicisi açıyor. Özel kilitli ambalajı sayesinde fabrika çıkışından tüketiciye ulaşana kadar geçen zamanda, Hamam ürünlerine kimse dokunamıyor.
Arabistan’dan Etiler’e
Özgün tasarımlı mobilyalarıyla tanınan Fransız markası Ligne Roset, Arap Yarımadası’nda yaygın olan alçak oturma ve yemek yeme kültürünün esintilerini taşıyan Tazia ile tasarımda farklılığı tercih edenlerden büyük ilgi görüyor. Puf, koltuk ve alçak masadan oluşan Tazia serisi, markanın Etiler’deki konsept mağazasında. Tel: (0212) 270 82 30/31.