Melda Narmanlı Çimen
Melda Narmanlı Çimen
Melda Narmanlı ÇimenYazarın Tüm Yazıları

Kristal küre kış evlerini anlatıyor

Hayatımız için senaryo yazanlar arasında, ev koleksiyonları için danışmanlık yapan uluslararası trend avcılarının etkisi büyük.

Onlar sadece yeni renkleri, dokuları, koleksiyonları belirlemiyor, yaşam tarzlarımız ve ihtiyaçlarımız üzerine de hikayeler üretiyorlar. ‘Renk’ ana başlığını kullanarak hizmet veren tek trend tahmin ajansı The Mix’in Türkiye temsilcisi Ebru Kılıç, önümüzdeki sezonun ev temalarını evcimen’e anlattı.

Merkezi İngiltere’de bulunan bir trend danışmanlığı ajansı olan OriginİSTa, aynı zamanda İngiliz trend tahmin ajansı The Mix’in Türkiye temsilcisi olarak hizmet veriyor. Firma yetkilisi Ebru Kılıç, dekorasyon sektöründeki firmalar için vitrin ve iç mekán tasarımları, fuar stand tasarımları, styling ve sanat yönetmenliği yapmanın yanı sıra, Maison Française dergisinin yayın danışmanlığını sürdürüyor. 2006 kışında evlerimizde neler olacak, onun kristal küresine sorduk!

- The Mix’i tanıtır mısınız?

The Mix, 1999 yılında İngiltere’deki Global Color Research Ltd. tarafından kurulmuş ‘renk’ ana başlığını kullanarak hizmet veren tek trend tahmin ajansı. Moda ve dekorasyon sektörleri için iki senelik projeksiyonlarda renk ve tema öngörülerinde bulunan kitaplar yayınlıyor ve özel danışmanlık hizmeti veriyor. İki senede bir yayınlanan tüm kitaplarda 24 ayı kapsayan tahminler yer alıyor. Renk profesyonelleri tarafından hazırlanan bu kitaplar sadece birer renk paleti değil; tematik anlatımlarıyla bir hikayeler birleşimi sunuyor.

ORTAK BİR DİL ŞART

- İhtiyaçlarımızı belirlerken nasıl çalışmalar yapılıyor?

The Mix’in kadrosu tasarım danışmanlarından, renk tasarımcılarından, tekstil tasarımcılarından, trend editörlerinden, mimarlardan ve sosyologlardan oluşuyor. Politik, sosyal, kültürel ve bilimsel tüm gelişmeler ve anlık cereyanlar bile dünya insanlarının duygusal, fizyolojik ve psikolojik isteklerini ve beklentilerini belirlemekte rol oynuyor.

- Bir örnek verebilir misiniz?

Örneğin, kaosun olduğu bir zamanda neşe, statiğin olduğu yerde dinamizm beklersiniz. Bu konsorsiyumlarda rol alan tüm otoriteler, bu gibi verileri kullanarak toplum eğilimlerini belirliyorlar. Şekerli renkler bu yüzden moda olmuştur, çünkü karamsar bir ortamdan sıkılan ve ana haber bültenlerinde sadece duman rengini seyreden insanlar artık özledikleri dünyayı evlerinde ya da kıyafetlerinde görmek istemişlerdir. Irak-Amerika savaşından sonra danteller ve incilerle süslü romantik görüntülerin hayatımıza girmesinin altında, savaş sonrası ihtiyaç duyduğumuz duygusallığı yaşatmak var.

- Peki trendler tüm dünyada aynı mı oluyor, ülkeden ülkeye farklılaşıyor mu?

Ortak dili oluşturmak çok önemli; her teori her ülkeye kolay adapte edilemiyor. Ortak bir dil oluşturup, ‘yeni’yi beraber şekillendirmek gerekiyor. Bizim yaptığımız da bu zaten: Şifre çözücülük değil, yorumlayabilme yetisi.

2006 kış tahminleri

Enerji ve spritüel duruş yüz yüze.

Ruh iyileştirmeleri ve gizemlilik ön planda.

Gökyüzü ve toprağın ikincil renklerini kaçırmayın.

Güvenlik duygusu ayaklanıyor.

Fantazma ve erotizm teması moda ve dekorasyonda öne çıkıyor.

Cesur renkler ve daha yumuşak tonlar birbiriyle karışıyor. Kırmızı ve taş rengi gibi.

Un renkleri ve ateş tonları ya da duman renkleriyle şeker renkleri bir arada kullanılacak.

Bu kış farklı ülkelerden kültür sentezi var

2006 kışında yaratıcılık, teknolojik gelişmeyle bütünleşiyor. Geleneksel el sanatı teknikleri daha modernleşiyor ve geniş bir alana yayılıyor.

Ayna efekti, yıldızlar, kristaller, cam ve gümüş ile gelen bir ‘parlaklık’ var.

Erotizm, feminenlik ve ev içerisindeki dekorasyonda yuvarlak objeler, daha feminen hatlı viniller, ışığı yakalayan objeler dikkat çekiyor.

Barok tarzının etkileri, altın rengi, porselen üzerindeki motifler, sofistike evler, dantel görüntüleriyle sürüyor.

Çizgililer, çiçeklerle karıştırıp daha modern bir hava yaratılıyor. Minik çiçekler büyük çiçeklerin içine saklanıyor.

Farklı ülkelerin kültürlerinin sentezi ön planda. Batı ülkelerinin mavi-beyaz porselenleri, Türk çinilerinin mavi-beyazı ve Afrika seramikleri birbirine karışıyor.

Renkler, beyaz, altın rengi ve derinin en açık halinden en koyu haline kadar olan renkleri, şampanya rengi, mavi tonları ve griler olarak tanımlanabilir.

Yeni, yepyeni...

Doğan- Gülyüz Karakaş tarafından Step için üstün üretim teknolojisiyle tasarlanan ve uygulanan Colortech Caracas; 5 ayrı renkte puf, tabure ve sehpadan oluşuyor. Colortech Tonic halılarsa yine 5 ayrı renkte, ileri teknoloji ipliklerle şimdiye kadar halıda hiç kullanılmayan özel dokuma teknikleriyle üretiliyor. www.stepcarpet.com
Yazarın Tüm Yazıları