Paylaş
1999'ın ilk günü dileklerimizi tutarken kaybetmişiz seni. Başka bir boyut derdin... O boyuta geçmiştin. Belki mutluydun, ama bizler yokluğuna zor alışırdık. O gün cenazeni bir görecektin. O kadar kalabalıktı ki... İçten olanı, içten olmayanı, bir zamanlar seni mutlu eden, üzen herkes oradaydı. Sen zaten görmüşsündür onları ve tek kaşını kaldırarak biraz alaylı, ama o müthiş hoşgörünle tebessüm etmişsindir hepimize.
‘‘Her şeyi bilen kadındın’’ sen... Bir şeyi bilmediğim zaman seni arar sorardım. Her şeye bir yanıtın vardı.
Bir zamanlar gazetecilik mesleğine gösterdiğin saygıyı, daha sonra menajerliğe de taşıdın. Hiç unutmayacağım seninle uzun süren sohbetlerimizi.
Uzun bir süre gidemeyeceğim, ilk iş olarak ofisine daldığım Marşandiz Stüdyoları'na. Mesleki açıdan sıkıldığımda beni toparlamalarını, yeni fikirler vermelerini, ‘‘Şu konu çok ilginç şunu işlesene’’ demeni, ‘‘Gel birlikte dergi yapalım’’ fikrini...
Sık sık ‘‘hadi gel seni zayıflatacağım, şu adamı mutlaka ara’’ demeni. Hiç görmedim sinirlendiğini... Son zamanlarda özlemiştin yazı yazmayı.
Elele dergisinde yayınlanan yazını heyecanla göstermiştin bana. Sezen Aksu'nun stüdyosunda sabahladığımız gece son kez görmüştüm seni. Yakanda gümüşten bir melek vardı... Anuş Bakış, sen melekleri severdin zaten. Sana bir telefon sözüm vardı, yerine getiremedim...
‘‘Büyük aşk şarkıları’’nın kadını:
Sezen Aksu
Aslında fazla söze gerek yok. Son çalışması ‘‘Adı Bende Saklı’’ ile uzun zamandır kendisinden böyle bir albüm bekleyen hayranlarını mutlu etti. Bana göre iki ara albümden sonra son yıllardaki en önemli albümüyle karşımızda Aksu.
1998'in sonunda çıkmış olsa da bence 1999 yılını etkileyecek bir albüm. ‘‘Tutuklu’’ya yapılan kliple doğru bir seçim yapan Aksu, ‘‘Aksu şarkılarına’’ susamışların gönlüne su serpti.
Sanatçının albümünde yer alan diğer şarkılar da onu bütün bir yıla taşıyacak nitelikte.
‘‘Kaderim’’, ‘‘Hazan’’, ‘‘Ruhumu Asla’’, ‘‘Adı Bende Saklı’’, ‘‘Şimal Yıldızı’’, ‘‘Yola Çıkmalı’’ da en az ‘‘Tutuklu’’ kadar iyi ve bu şarkılar arasında bir seçim yapmak inanın çok zor.
Aksu'nun ‘‘Kusura Bakma’’ isimli unutulmaz şarkısını da bu albüme alması herkesi mutlu eden hoş bir sürprizdi.
‘‘Erkek Güzeli’’, ‘‘Ben Sevdalı Sen Belalı’’ ve ‘‘İnce Mevzu’’yu beğendiğimi söyleyemem. Ama albümün geneli gerçekten çok iddialı.
Albümde dikkati çeken özelliklerden biri de altyapı. Beş ayrı aranjörle çalışan Aksu'nun bu albümde tüm aranjörler (Kıvanç K'nın yine Prodigy, Aşkın Arsunan da Massive Attack'ın tercih ettiği altyapıları kullanmış olsa da) kendilerini aşmışlar.
Ben en çok Aykut Gürel'in ve Murat Yeter'in (özellikle Yeter'in Kusura Bakma şarkısı) düzenlemelerini beğendim.
Albümün geneline bir ‘‘pop çatısı’’ hakim olmasına rağmen Aksu, yine de kendi ‘‘arayışlarını’’ özgürce sürdürüyor.
Bütün bunlara Aksu'nun duygulu yorumu da eklenince ortaya tadına uzun zaman doyamayacağınız ve Sezen Aksu'nun da klasikleşen albümlerinden biri olmaya aday bir yapıt çıkmış.
Paylaş