Paylaş
Kendi aralarında hesaplaştıkları, örgüt tabanlarını güçlendirmek amacıyla kendi yakındaşlarına terör-dehşet-infaz saldıkları için, son zamanlarda çıkan toplu mezarlarla, yerinde infazlarla pek ilgilenmedim...
Herkes kendi kuyusunu kendi kazar.
Beni ısırmayan da bin yaşasın...
* * *
Aslında, mesele pek öyle değil...
‘‘Tesbih çeken elle tetik çeken el bir değil, birbirlerine benzemez...’’ diyenler gündemde, ön planda...
O mesele de pek ilgilendirmiyor beni...
Çankaya'ya çıkmak zordur, yolu yokuştur.
Çıkan inmiyor, acep nedendir?
Nasıl ‘‘uyak’’ (TDK: kafiye) ama?
Uysa da, uymasa da...
* * *
Apo'yu asmak veya asmamak problem olmuştu.
Öbürlerini ne yapalım şimdi? ‘‘Derince kazın kuyusun/İnim inim inilesin!’’ diyenleri asmayalım da besleyelim mi?
İnsan canına, hayatına kıymet verenler, 52 (şimdilik) toplu mezarın kazıcılarının idam kararları gündeme geldiğinde, ne diyecekler acaba?
* * *
1 Adamın biri, karısını ve karısının áşığını kesti, biçti, vücut ve kafatası kemiklerini odun sobasında yaktı. ‘‘Yılbaşı Eğlencesi’’ olarak, bir genç kadın da, avukat nişanlısını 18 parçaya ayırdı, kömür sobasında yaktı. Nerede olmuş olabilir?
a. Ankara b. Abu Dabi
c. Uganda d. Transilvanya
2Adalet terazisinin ağır tarttığı (veya hiç tartmadığı) yerlerde ‘‘yerinde infaz’’ çalışır. Bizde, ‘‘Linç’’ kitabı bile yazıldı. Kim yazdı?
a. Kenan Evren
b. Tahsin Şahinkaya
c. Kerim Korcan
d. Yaşar Kemal Göğceli
3Türkiye İnsan Hakları Vakfı'nın yıllar önceki ‘‘500 Gün Raporu’’ yenilendi, güncelleştirildi. Ama, durum değişmedi. Yine aynı şeyler oluyor. ‘‘Boğaz köprüsünde kadın döven, kapalı karakol kapıları ardında neler yapmaz?’’ diyerek ‘‘şeffaf karakol’’ modelini kadük hále kim getirdi?
a. Abdülbaki Tuğ
b. Ayvaz Gökdemir
c. Kenan Evren
d. Azimet Köylüoğlu
4‘‘Şiddet ruhun gıdasıdır!’’ diyen toplumlar var. Hangisi?
a. Aztekler b. Lotusyanlar
c. Mirahışiler d. Toklamonyalılar
5Şiddeti, cinayeti tanımayan topluluklar da var. Hangisi?
a. Devlet Halk Dansları Topluluğu
b. İpek böcekleri
c. Zuni eskimoları
d. Mau Mau'lar
6Şiddetin türleri zaman zaman moda olur. Meselá, Auschwitz toplama kampında, ‘‘fırında kızartma kapasitesi’’, günde 22.000 kişiye çıkartılmıştı. Derken, öldürülen düşmanları kazanda haşlayıp yemek de moda oldu. Nerede?
a. Tasmanya b. Haiti
c. Bogota d. Japonya
CEVAPLAR: 1) a, 2) c, 3) d, 4) a, 5) c, 6) b.
Paylaş