Zeytinyağında küçükler geleceğini arıyor

Haberin Devamı

Zeytinyağı sektörü kıpır kıpır. Hep bir telaş, yakınma ve bekleyiş içinde. Şimdi de son yıllarda hızla çoğalan küçük üretici ve işletmeleri bir araya getirme çabası var. Yani işbirliği ve güçbirliği arayışı. Peki kim bunlar, ne yapmak istiyorlar? Sorduk, dinliyoruz...

Zeytinyağında küçükler geleceğini arıyor

BUTİK ZEYTİNCİLİK

Edremit Meslek Yüksek Okulu Öğretim Üyesi Mücahit Kıvrak, “Butik zeytinciliğin tanımını becerebilirsek yönetmeliğe sokmak istiyoruz. Yönetmelik olmadan butik zeytincilik olmaz mı? Olur, ancak yazılı bir sistematiğe oturtmak işin devamlılığını sağlayacak. Başka bir hedefimiz ise nisan ayında İtalya’da yapılacak olan fuara hep birlikte katılmak. Böylece hep birlikte bir stand alıp ortak ürünlerimizi sergileyeceğiz. Bir tek firmanın tek başına stant almasının masrafının fazla olması dolayısıyla imece usulü herkes üzerine düşen paya göre standın masraflarını karşılayacak. Bu da ürünlerimizi dış pazarlarda daha iyi satış imkanı tanıyacak. Diğer bir hedefimiz ise üretim döneminde üretim kalitemizi üst seviyeye çıkarmak olacak. Üretim modelimizi kaliteye adapte ederek üst düzey zeytinyağları elde etmeyi planlıyoruz. Üretim esnasında oluşabilecek hataları önceden görüp birbirlerimize haber vererek önlem almak üreticilerimiz için bir fırsat oluşturacak. Son hedefimize gelince, ürettiğimiz ürünleri sattık. Peki yeni ürünü nereden alacağız? Bölgemizde bize en yakın butik üretim yapan arkadaşımızdan alacağız. Çünkü birlik olmaz isek yok olmaya mahkum kalacağız. Diğer üreticileri dışlamamız kesinlikle söz konusu değil. Tüm üreticilerimiz kaliteye önem versin bu üretim modelini benimsesin, onların da yağlarını butik üretim olarak birlik bünyesine alalım. Zaten bu üretim modelini benimseyen kişilerin satış sorunu en aza inmiş olacak” diyor.

Haberin Devamı

BİRLİK OLMALIYIZ

Bodrumlu üretici Feridun Kaykı ise, “Butik üretimi tek bahçe ve tek ürüne yakın zeytinyağı elde etmek diye tanımlayabiliriz. Butik üretim yoğun emek sonucunda sınırlı
miktarlarda gerçekleştirile-biliyor. Butik üretimlerin müşteri hedef kitlesi çok özel tatları arayan ve onu tüketmekten zevk alan insanlar gibi gözükse de bu kaliteli zeytinyağlarını toplumun her kesiminin ulaşabileceği fiyat düzeyine de çekmek çok önemli. Tüketici doğru ürün, doğru fiyat politikasıyla kaliteli ve ilaç niyetine kullanabileceği zeytinyağına ulaşabilmeli. Türk zeytinyağını şişelenmiş ve markalanmış olarak dünya pazarlarına
sunabilmek, ulusal ve uluslararası fuarlarda tek çatı altında olabilmek hedefimiz olmalı. Ayrıca kaliteyi artırabilmek, tüketici ve üreticileri eğiterek bilgi
kirliliğini önlemek, kendi zeytinyağının içeriğini, dokusunu, tadını, hasat zamanını doğru zamanda yapabilmeyi kontrol altına almak için ‘Butik üreticiler’ bir arada olmalıyız” diye konuşuyor.

Haberin Devamı

KALİTE YÜKSELECEK

Yatağanlı zeytinyağı işletmecisi ve eczacı Atilla Totoş şu değerlendirmeyi yapıyor: “Butik zeytinyağı kavramı ülkemizde henüz gelişmekte olan bir anlayış olarak görülmekte. Duyusal analize dayanan ve kimyasal analizle desteklenen bu çalışma şekli zeytinyağında olağanüstü lezzetlere ulaşmayı sağlıyor. İtalya başta olmak üzere zeytinyağında marka olan ülkeler bu konuda çok uzun mesafeler aldılar. İşte bu yüzden ortak üretim ve pazarlama çalışma grupları kurmalıyız. Butik zeytinyağı üreticileri keskinleşen uluslararası rekabet ortamında da birlikte hareket etmek zorundalar. Muhtemel üretim artışına karşı hazırlıklı olunmazsa en büyük zararı yine biz butik zeytinyağı üreticileri görecek. Benim butik üretici olarak Yatağan’da çektiğim tüm sıkıntıları diğer butik üretim yapan fabrikacı arkadaşlarım da çekiyor. Dert hepimizin ortak derdi ama
artık ortak bir platformda toplanarak sorunlarımızı daha kolay çözebilmeliyiz. İnanıyoruz ki oluşturacağımız bu platform sayesinde tüm butik üreticiler ve onları izleyen konvansiyonel üreticiler kalite
standartlarını yükseltmek
zorunda kalacaklar.”


Yazarın Tüm Yazıları