Paylaş
HEP biliriz, özellikle İtalyan restoranları gittikleri her ülkede İtalyan kültürünün en iyi biçimde tanıtımını yaparlar. Çin ve Fransız mutfakları için de aynı şeyi söyleyebiliriz. Söz konusu tanıtım kültürel olduğu kadar ekonomik yönden de önem taşır. Tarım ve gıda sektörleri başta olmak üzere mutfak ekipmanları sanayicileri de o ülkenin mutfak reklamından kazançlı çıkar. Peki aynı sözleri Türk mutfağı için söyleyebilir miyiz acaba? Ne yazık ki, en azından şimdilik hayır! Neden şimdilik diyorum, çünkü bu konuda önemli gelişmeler var. 1-4 Aralık 2011 tarihlerinde Antalya’da gerçekleştirilecek “1. Türk Mutfağı Zirvesi” bu alanda bir dönüm noktası olabilir. Söz konusu etkinliğin ev sahibi Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Genel Başkanı Aykut Yenice, “Bu zirve ile Türk mutfağı hak ettiği yere gelecek” açıklamasını yapıyor.
Nereden dönülse kar
Aykut Yenice, “Bugün dünyanın en önemli mutfak kültür ve çeşitliliğine sahip olan ülkelerinden biri olduğumuz halde, bu çok önemli özelliğimizi nedense bir ‘Dünya Markası’ haline getiremedik” diyor. Ama artık zararın neresinden dönsek kârdır diye düşünmekte fayda var. Başkan Yenice de aynı fikirde; “Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu olarak eleştirmek ve şikayet etmek yerine harekete geçmenin zamanıdır diyoruz. Bundan böyle Türk mutfağını yeni bir ihracat markası haline getirmek için farklı strateji geliştirmek amacındayız. Türk mutfağı aslında dev bir ekonomik sektör. Çok sayıda yan sanayiden destek alan, milyonlarca insanza istihdam sağlayan yüksek katma değerli bir iş alanı. Bugün dünya medyasında Çin, Fransız ve İtalyan mutfakları ile ilgili haberleri sık sık okuyoruz. Ne var ki, en az onlar kadar ekonomik, sosyal, kültürel ve tarihi bir birikime sahip olan mutfağımızın yeni bir yol haritası ile küresel sahneye çıkmasının zamanı geldi” diyor.
ÜLKE TANITIMI
Yapılması planlananlar söylendiği kadar kolay olmayan bir süreç. 80 bin üye işletmenin meslek kuruluşu konumundaki Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu’nun başkanlığını yapan Aykut Yenice’ye göre, Antalya’da gerçekleştirilecek zirve, uzun soluklu mücadelenin ilk büyük adımı. Ayrıca Türk mutfağının uluslararası arenaya taşınması aynı zamanda Türkiye’nin tanıtımı yönünden de önemli katkılar yapacak. Yenice, yeni vizyonu şöyle değerlendiriyor; “ Öyle ki dünyada en müşkülpesent yemek meraklılarının dahi damak zevkine hitap etme özelliği olan Türk lokantalarının son derece lezzetli mutfaklarıyla dünyaya açılmaları ülke tanıtımının yanısıra önemli bir döviz kapısı haline gelebilir. Bu çerçevede yeni bir teşvik ve ekonomik destek mekanizmasının çok isabetli olacağını düşünüyoruz.”
MESLEKİ ŞÖLEN
Aynı zamanda İzmir Lokantacılar Odası Başkanlığını da yürüten Aykut Yenice, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’dan çok önemli destek gördüklerini söylüyor. Yenice’ye göre, bu aslında bir devlet projesi olmalı. “Çünkü” diyor, “Türk mutfağı, tarım ve gıda sektörleri başta olmak üzere çok sayıda yan sanayi ile yakın işbirliği yapıyor. Yani büyük bir katma değer zinciri söz konusu.” Bu arada 1. Türk Mutfağı Zirvesi, bakanlık ve sektör mensupları ile birlikte Türkiye’nin dört bir köşesinden binlerce üye esnafı bir araya getirecek. Yenice; “Büyük bir mesleki şölen bizi bekliyor” diyor
ÇALIŞTAY YAPILIYOR
Başkan Yenice’nin verdiği bilgiye göre, özel sektör şirketlerinin de stant açarak katılacakları tarihi etkinlikte yine ilk defa “1. Türk Mutfağı Çalıştayı” yapılacak. Böylelikle sektör temsilcileri uzmanlarla bir araya gelerek Türk Mutfağı’nın yeni bir ihracat markası olabilmesi için nasıl bir yol haritası izlenmesi gerektiğini ele alacak.
Paylaş