Paylaş
Tabii hammadde açısından sahip olunan avantajı da görmezden gelemeyiz. Belki de sektörel gelişme ve çeşitlenmenin en güçlü tetikleyicisi bu özellik denilebilir. İzmir’in Ödemiş ilçesinde uzun yıllardır faaliyet gösteren Karaoğlu Kuruyemiş ve
Şekerleme Gıda Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi Genel Müdürü Niyazi Karaoğlu ile firmanın çalışma ve hedeflerini konuştuk.
Hedefimiz ihracat
1935 yılında büyük dedeleri Musa Karaoğlu’nun leblebi kavurarak temellerini attığı firmanın bugün dördüncü kuşağa ulaşmış güvenilir bir marka olarak yoluna devam ettiğini söyleyen Niyazi Karaoğlu, “Şu anda Musa ve oğlu Niyazi Karaoğlu tarafından yönetilen firmamız kuruyemişin yanı sıra son yıllarda kurukahvede de
aranılan ve tercih edilen bir marka haline gelmiş bulunuyor. Genel olarak tarım ve hayvancılığa dayalı bir ekonomik yapıya sahip olan Küçük Menderes Havzası’nın Ödemiş bölgesinde 4 bin metrekare alanda kurulu modern tesislerimizde, teknolojik ve hijyenik şartlarda el değmeden IS0 22000 standartlarında üretim yapmaktayız” dedi. Ürünlerin, tesise ilk giriş anından itibaren ‘aflatoksin’ kontrolünden geçirilerek başlayan işleme prosesi ile son ürün kontrol noktasına kadar titizlikle işlenip paketlendiğini aktaran Karaoğlu, “Badem, ayçiçeği, fındık, fıstık, leblebi, nohut, antep, kaju, leblebi şekeri ve benzeri ürünleri piyasaya 50, 70, 100, 200, 500 gramlık paketlerin yanı sıra 3000 ve 5000 gram olarak modern ambalaj sistemiyle tüketiciye sunuyoruz. Küçük Menderes Havzası içinde güvenilen ve tercih edilen
bir marka haline gelen firmamızın hedefleri arasında Ege Bölgesi’nde daha yaygın bir şekilde dağıtım ağına ulaşmak var. 2014 yılı ile birlikte altyapı çalışmalarını titizlikle sürdürdüğümüz ihracat konusunda başarıya ulaşmak ve dış pazara açılmak düşüncesini taşıyoruz. Türkiye dışındaki pazarların büyük ve gelişime açık olduğunun farkında olan firmamız hem ilçemize hem de ülkemize önemli katkılar sağlamak amacındadır” diyor.
'Kahvemi’ markası
Karaoğlu, “Kuruyemişteki bilgi ve birikimini, kuru kahve sektörüne de aktaran firmamız, son birkaç yıldır tüketicileri tarafından aranan bir marka haline geldi. İnsanların kurukahve alışkanlıklarını değiştirmenin zor ve kahve zevkinin de bambaşka bir keyif olduğunun farkındayız. Ancak firmamız uzun süren Ar-Ge çalışmaları ve denemelerin sonucunda tüketicilerin damak zevkini yakalayarak kahve keyiflerinde onların yanında yer almaya başladı. ‘Kahvemi’ markasıyla daha geniş kitlelere hitap etmeyi amaçlıyoruz. Karaoğlu Kuruyemiş’in bu alanda da iddialı olduğunu söylemek isterim” diye konuşuyor.
YENİ KAPILAR AÇACAK
Bu yılın gıda sektörü açısından oldukça zorlu bir yıl olacağını aktaran Karaoğlu, “Çünkü sektörümüzde tarımsal ürünlerin fiyatının artmasıyla birlikte rekabet gücü ciddi anlamda azalacak diye düşünüyoruz. Yani rekabetin daha zor olacağı, fakat kalite ve hizmetin ön plana çıkacağı bir zaman dilimi içerisine gireceğiz” diyerek, şöyle devam etti;
“Özellikle bizim bulunduğumuz İzmir bölgesinde üretim ve dağıtım yapan birçok firma olması yüzünden rekabet üst düzeyde. Bu zorlu ortamda farklılaşabilmek ve kendimizi aradan sıyırabilmek için en önemli olan şey olan insanlarımızın beklentileri doğrultusunda en iyi hizmeti verebilmek ve kaliteli ürünleri sunabilmek arzusundayız. Firmamızın uzun yılların içinden gelen tecrübesiyle bunu en iyi şekilde değerlendirerek tüketicilerimizin damak zevkine hitap etmeye devam edeceğiz. Sektörümüzde aslında birçok fırsat var, ancak bunları iyi irdelemek, doğru analizler yapmak ve doğru bir yapılanma ile emin adımlarla sonuca gitmek bizlere yeni kapıları açacaktır.”
Paylaş