Kuru gıdada hedef ihracat artışı

Haberin Devamı


Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) uzmanları, küresel iklim değişikliği başta olmak üzere çeşitli etkenlerden dolayı, önümüzdeki 20 yıl boyunca kuru gıda ve tüm gıda ürünlerinde fiyatların yükselebileceğine dikkat çekiyor. Bu çerçevede Türkiye, gelecek yıllarda da tarımda kendi kendine yeten bir ülke olabilme özelliğini sürdürebilmek için stratejik ürünlerde (buğday, hububat ve bakliyat) tarım politikalarını iyileştirmeye devam etmeli. Kuru gıda sektörünün öncülerinden Reis Gıda’nın Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis ile sektörel gelişmeleri konuştuk.

Mehmet Reis, “Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de tarım ve gıda sektörünün stratejik önemi tartışılmaz. Bu alanda çok büyük bir potansiyele sahibiz. Tabii sektörün yapısal sorunları var ama ciddi avantajlarımız da var. Verimli topraklara sahip ülkemizde tarımda verimliliği artırma çabaları kesintisiz devam ettirilmeli. Üreticilerimiz desteklenmeli ve tarım politikalarımız buna göre yönlendirilmeli. Mutlaka miras yoluyla tarım arazilerinin bölünmesinin önüne geçilmesi gerekiyor. Tarım sektörü ülke ekonomisine ciddi katkı sağlıyor. Tarımın toplam istihdamdaki payının yüzde 25 olması sektörün sosyal boyutunun da ne kadar önemli olduğunu göstermekte” diyor.

Haberin Devamı

Kuru gıdada hedef ihracat artışı

Ramazan ayında zam yok
Ramazan ayı boyunca fiyat artışı yapmayacaklarını söyleyen Reis, “Zam yapılmasının karşısındayız. Kuru gıdada fiyatlar, zaten yeterince yükseldi. Bu yüzden Ramazan boyunca kuru gıda fiyatlarına zam yapılmaması gerektiğini ifade ediyoruz. Olumsuz hava şartlarından dolayı pirinç, kuru fasulye, kırmızı mercimekte rekolte düştü ve fiyat artışı yaşandı. Nohuttaki fiyat artışı ise iri nohutların ‘leblebi’ olarak değerlendirilmesinden kaynaklandı” açıklamasını yapıyor.

Kumanya mı hediye çeki mi?
Mehmet Reis, “Ramazan ayı ile birlikte gündeme gelen hediye çeki, kumanya paketlerinin yerini tutmaz. Hediye çekini alanlar, genelde parfümden saç tokasına kadar kişisel ürünleri satın alabiliyor. Oysa maneviyatı yüksek olan bu ayda kumanya paketi vermenin amacı mutfaktaki ev hanımına katkı yapmak, sağlıklı beslenmeye destek olmak ve Ramazan ayında tencerelerin kaynamasını sağlamaktır. Hayırsever vatandaşlarımız ortalama 20 ile 80 TL arasında değişebilecek Ramazan ayı paketlerini ihtiyaç sahiplerine ulaştırmayı sürdürecektir. Burada hayırsever vatandaşlara tavsiyemiz, paketi satın almadan önce ürünlerin son kullanma tarihleri ile ürün kalitesine bakıyor olmaları. Kendi evlerine ne alıyorlarsa, Ramazan kumanya paketlerinde de aynı kalitede ürünlerin yer almasını istemeleridir” diye konuşuyor.

Haberin Devamı

YENİLİKÇİ ÜRÜNLER
Mehmet Reis şu değerlendirmeyi yapıyor; “1981 yılında İstanbul Unkapanı’nda 25 metrekarelik bir yazıhanede faaliyete geçtik. Şu anda geldiğimiz aşamada pirinç, bakliyat ve bulgur çeşitlerine her zaman favori ürünler ilave etmeyi ve vakumlu ürün sayısını artırmayı amaçlıyoruz. Sarımsakta tüketicinin talebine göre farklı üretim çalışmaları yapmaktayız. Geçtiğimiz Mayıs ayında 3,5 milyon dolar ek makine parkuru ve iyileştirme yatırımı ile Esenyurt Kıraçtaki fabrikamıza taşındık. Artık projelerimiz arasında kuru gıdada standartları en üst düzeyde belirlemeye yönelik AR-GE laboratuarını kurmak yer alıyor. Reis Gıda olarak dürüstlüğümüzden hiçbir ödün vermeden her zaman tüketicilerimizi düşünen bir marka olarak kalmayı hedefliyoruz. ‘Geleneksel Lezzetler, Sağlıklı Nesiller’ sloganı ile sağlıklı bir toplum için çaba harcayacağız. Çiftçimizin kârlı ürün satması için destek olacağız. Tüketicimizin kaliteli ürünü daha ucuza tüketmesi için tüm imkânları değerlendireceğiz. 2013 yılı ilk yarısı itibarıyla ciromuzun yaklaşık yüzde 10’u yakını ihracattır. Hedefimiz ihracatı sürekli artırarak ciro içerisindeki payını yukarıya çıkarmak olacaktır.”

 

Yazarın Tüm Yazıları