Paylaş
Ağustos sonunda Taylor Swift’in yeni albümü ‘Reputation’ için başlattığı tanıtım çalışmaları o dönem oldukça ses getirmişti. Sosyal medya profilini karartıp, tüm geçmiş postlarını silen sanatçı, her gün paylaştığı görsel parçalarıyla tüm takipçilerini bir puzzle oyununa dahil etmişti. Günler sonra bu puzzle oyunu sonunda bir yılan videosa dönüşmüş ve beraberinde yeni albümün yayınlanacağı tarihi duyurmuştu. Taylor Swift’in seçtiği bu farklı ve oldukça kışkırtıcı tanıtım kampanyası uzunca süre kendisinden söz ettirmişti.
ESKİ TAYLOR NERDE?
‘Reputation’dan yayınlanan ilk single çalışması ‘Look What You Made Me Do’ ile yeni albümün kapılarını aralayan sanatçı, önceki Taylor’ları bir bir yok ettiğin, yeni gelen Taylor Swift’in kimseye benzemediğini bizlere duyurdu. 3 sene önce yayınladığı 1989 albümünden farklı olarak Taylor Swift bu albümün single’larını dijital müzik platformlarında da yayınlayarak yeni albüm çalışmalarında kendi sınılarını genişletti. Sırasıyla ‘Ready For It?’ , ‘Gorgeous’ ve son olarak ‘Call It What You Want’ single’larını yayınlayan şarkıcı yaklaşık 3 ay boyunca yeni Taylor ‘bambaşka’ olacak diyerek albümün yayınlanma tarihi olan 10 Kasım’a kadar geldi.
Her ne kadar yeni Taylor Swift ‘bambaşka’ olacak dense de aslında albüm stratejisi bakımından Taylor, bildiğimiz eski model pazarlama taktiklerinden ilerlemeyi tercih ediyor. Swift, 3 sene önceki yayınladığı 1989 albümünde de uzun süre gündem olan albümünün dijital platformlarda dinlemeye açılmaması politikasını yeni albüm ‘Reputation’ için de sürdürmeye devam ediyor.
REKORLARA DOYMAYAN ‘REPUTATION’
Financial Times’ın Taylor Swift’in yeni albümüne dair önceki gün açıkladığı rakamlara bakılırsa ‘Reputation’ın dijital yayın politikasından uzak olması kendisine zararla değil aksine bu senenin en çok fiziksel albüm satan sanatçısı ünvanıyla geri dönmüş gibi duruyor. Reputation’ın yayınlandığı ilk hafta sadece Amerika’da 1.22 milyon adet satış başarısı yakalarken, bu rakam dünya genelinde 2 milyon adedi buluyor. Yeni albümün ne zaman dijitale açılacağı henüz bilinmezliğini korurken bir önceki albümün aylar boyunca dijital platformlara açılmadığını düşünürsek, bu durum Taylor Swift’in çok da umrumdaymış gibi durmuyor.
Müziğin günümüzdeki yayılması ve tüketilmesiyle ilgili olarak Taylor Swift çoğunluğun düşüncesine göre hala daha tutucu bir bakış açısıyla müzik yapmaya devam edenlerden. Bu anlamda meslektaşları Adele ve Beyonce gibi o da albümlerinin dijital platformlarda ilk etapta yayınlanmasına sıcak bakmıyor. ‘Reputation’ın yayınlanmasıyla birlikte UPS ve Target ile yaptığı anlaşmalarla albümün fizilsel dağıtımı ve marketlerde satılan özel magazin ekli versiyonlarıyla Taylor Swift’in şu ana kadar yakaladığı satış rekorlarını daha da yukarıya taşıyacağına kesin gözüyle bakılıyor.
POP TAYLOR’A DEVAM
Gelelim ‘Reputation’ın içeriğine. Bir önceki yayınladığı 1989 albümüyle kabuğunu kıran sanatçı yaptığı müziği tamamiyle yenileyerek pop müziğe net ve emin bir adım atmıştı. 3 sene önce attığı bu adım ‘Reputation’ ile artık yerini iyice sabitleyecek gibi duruyor. 15 şarkıdan oluşan albüm yine sözleri bakımından çok kişişel olsa da, bir o kadar da içinde mistik bilmeceler barındıran cinsten. Yaptığı şarkılarda kendi hayatından kesitler veren Taylor Swift, yine önceki çalışmalarında yaptığı gibi şarkılarında kendi hayatını gözler önüne seriyor. Bunu yaparken öyle merak uyandıran bir dil kullanıyor ki, şarkılarda anlattığı hikaye hep sonu merak içinde kalıyor. Diğer bir deyişle filmin sonu yine dinleyicinin takdirine kalıyor.
Pop gurusu Max Martin ile bu albümde de çalışmalarına devam eden Taylor Swift, Shellback ve Jack Antonoff’ın da desteğiyle albümün şarkılarına birlikte yön vermişler. Satış grafiğiyle bu senenin kazananı olacağına kesin gözüyle bakılan Ed Sheeran’ın albümünü hem de sadece ilk haftalık satışlarla açık ara geçen ve şimdiden 2017’nin kazananı olduğunu ilan eden Swift, yakın arkadaşı Sheeran ve Future ile ‘End Game’ adlı düet bir şarkıya imza atmış.
Önceki albümlerindeki naif, aşk dolu Taylor bu albümde yerini daha hırslı, tuttuğunu koparan hatta deyim yerindeyse daha yırtıcı birine bırakmış. ‘Dancing With Our Hands Tied’, ‘I Did Something Bad’ ve ‘King Of My Heart’ şarkılarıyla bu duygu farklılığını ortaya koyan sanatçı, R&B türünde yaptığı şarkılarla daha önce hiç olmadığı cesur bir adım atarak albümün farklı notlarda gezinmesine de olana sağlamış. Bütün albüm boyunca duygudan duyguya koşan Taylor’ı dinleyip kimi zaman adrenalin ile dolup, kimi zaman motivasyonla canlanırken, ‘Reputation’ın kapanışı hiç beklenmedik sadelikte özel bir şarkıyla kapanıyor. ‘New Year’s Day’ adeta bir demo kadar doğal ve sade bir alt yapıyla ‘Reputation’ın delidolu halini noktalıyor. Özetle ‘Reputation, kendi değişimini cesurca gözler önüne seren Taylor Swift’in müziği ile aldığı yolda, onu takip etmeye değer nefis bir albüm olmuş.
Yıldızlar: Look What You Made Me Do, Delicate, Dancing With Our Hands Tied, I Did Something Bad, Call It What You Want, This Is Why We Can’t Have Nice Things
Oscar’ımı Verdim Gitti: Ready For It?, End Game, Don’t Blame Me, New Year’s Day,
Fotoğraflar: Sanatçının resmi Facebook sayfasından alınmıştır.
Paylaş