Paylaş
O dönemde bugünkü Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Beytullah Güneş ile yaptığım söyleşi de bunu görmüş, bununla ilgili de önemli bir haber ele almıştım.
Taşıyıcılar Kooperatifi, o dönemde bir çok insan için imkansız gibi görünen Kooperatif yanındaki eski bir fabrika alanını satın almaya hazırlanıyordu.
Fabrika sahasının satın alınması, oraya bir depo-antrepo tesisi kurmak başlı başına bir meseleydi çünkü o zamanlar.
Fabrikanın satın alınması büyük maliyet, depo-anrepo gibi bir tesisin inşası ayrı bir maliyetti.
O dönemlerde telaffuz edilen rakamlar bazılarının havsalasının sığmayacağıölçekteydi.
Ancak;
274 üyesi bulunan Taşıyıcılar Kooperatifi öylesine güçlü bir yapıya kavuşmuştu ki, bunun da üstesinden gelecek seviyedeydi.
Bu sadece bir yönetim başarısı değil, tüm üyeleri ile taşın altına elini koymak, geleceğe daha sağlam adımlar atmak için topyekün tüm üyelerin birlikte gerçekleştirdiği bir başarı hikayesi oldu.
25 Ocak 2016 tarihli o haberimin üzerinden tam 5 yıl geçmiş.
Ve bugün gelinen noktada Taşıyıcılar Kooperatifi adım adım projesini hayata geçirmiş oldu.
Önce fabrika sahası satın alındı.
Ardından ise depo-antrepo inşasına geçildi.
Ve artık çarkın da dönme vakti geldi.
*
Peki kooperatifin hayata geçirdiği bu depo-antrepo projesi neden bu kadar önemli?
Yine 5 yıl öncesinden söz edecek olursak, o tarihlerde Orhangazi için atılacak en önemli adımlardan birisinin lojistik konusunda olacağını söylemiştim, bunu da yazılarımda dile getirmiştim.
Çünkü;
Orhangazi, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu ile birlikte İstanbul’un hemen arka bahçesi, zmir’e, Kocaeli’ye, Balıkesir ve Manisa’ya da artık bir adım ötesi oldu.
Orhangazi, sanayisinin de gücü ortadayken, üstelik, otomotiv yan sanayinin de neredeyse merkezi haline gelmişken, bölgenin bir lojistik üssü olmasının önünde de aslında hiçbir engel yoktu.
*
Tabii ki bu sadece Orhangazi’yi kapsayan bir durum değil.
Orhangazi ile birlikte Gemlik ve İznik’in yanı sıra, Yalova ve Bursa bölgesi için de bir lojistik üs olabilecek özelliklere sahip bir bölge Orhangazi.
Yerli otomobil fabrikasının Gemlik’te inşa edilecek olması, otomotiv yan sanayinin Orhangazi’de çok güçlü olması, bu konuda en büyük avantajı olacaktı.
*
Ve Taşıyıcılar Kooperatifi...
Zaten bildim bileli Orhangazi Taşıyıcılar Kooperatifi bölgenin en güçlü nakliye kuruluşlarından birisi, hatta en önde geleniydi.
Son hayata geçirdikleri depo ve antrepo yatırımı ile birlikte hem bu güçlerini perçinlemiş oldular.
Hem de bölgenin de tek hakimi konumuna geldiler.
Kooperatifin bu gücü aynı zamanda bölgenin de gücü anlamına gelmektedir.
*
Devasa bir fabrika sahasını satın alıp, yerine profesyonel bir bakış açısı ile depo ve antrepo inşa edip öncelikle kendi üyelerine, sonrasında ise bölgenin tamamına katkı sağlayan Kooperatif yönetimi, bundan sonraki süreçte her konuda profesyonel adımlar atmalı, her süreci daha profesyonel yönetmelidir.
Çünkü mevzu sadece bir kooperatif mevzusu değil, bölgenin tamamını ilgilendiren bir konu.
*
Bölgenin lojistikte hakettiği noktaya gelmesi için diğer kurum ve kuruluşlara da görev düşüyor.
Sadece özel sektör eli ile değil, yerel yönetim, kamu ve diğer dinamiklerin de bu konuda olası projeleri desteklemesi, atılacak adımlar varsa bunları gerçekleştirmesi gerekiyor.
Bu konu lojistiğin daha da güçlenmesi için önemlidir.
Paylaş