Paylaş
Her sene sektörün öncü isimlerinin katıldığı etkinlikte, bu sene de yine oldukça önemli konular ve konuşmacılar yer aldı.
Etkinliğin hedefi, Çalık Denim’in kendisini geliştirirken, içinde bulunduğu sektörü de geliştirmek ve geleceğe hazırlamak.
Global trendlerin yeni hedefi Z kuşağı olduğundan, etkinliğin en önemli konu başlıklarından birisi de haliyle dijital dünyanın yeni geleceği Metaverse ve NFT oldu.
“Pandemi sonrası yeni nesil tüketici davranışları”, “Markaların Z kuşağı ile yeni iletişim yaklaşımları” gibi dikkat çekici konuları farklı sektörlerdeki fikir önderleri ve global moda devleri ele aldı.
Benim en çok üzerinde durduğum konulardan biri, Simon-Kucher & Partners Danışmanlık Şirketi Yönetici Ortağı Onno Oldeman’ın yeni nesil tüketici davranışları üzerine paylaştıkları oldu.
Oldeman’a göre, tüketicilerin ve özellikle Z kuşağının büyük bir bölümü, organik veya geri dönüştürülebilir ürünleri daha fazla satın alma eğiliminde.
Bu oran gittikçe de artıyor.
Fakat yapılan araştırmalara göre, alışverişteki hassasiyeti kendi yaşam biçimlerine entegre edebilmiş değiller.
Bu benim de gözlemlediğim, hatta son zamanlarda çok fazla dikkatimi çeken bir durum. Sürdürülebilirlik, birçok kişi için “trend”den öteye gidebilmiş değil.
Tekstil sektöründe bunu yakalamaya çalışıyorlar ama iklim krizine müdahale etmek için bireysel anlamda hiçbir adım atılmıyor.
Kısacası birçok insan konuyu tamamen yanlış anlamış durumda.
Moda dünyasındaki stoku en aza indirmek için en ufak çaba sarf etmeden sürdürülebilir adımları uygulamaya çalışmak, misyona tamamen aykırı.
Metaverse modayı değiştirecek mi
Etkinlikteki bir başka önemli başlık da, PwC İngiltere Metaverse Teknolojileri Başkanı Jeremy Dalton tarafından ele alınan “Yeni dijital çağ modayı kökten değiştirecek mi?” sorusuydu.
Artırılmış gerçeklik diye adlandırılan AR teknolojisi ve sanal gerçeklik olan VR teknolojisi ile modada şimdiden çığır açılmış durumda.
Birçok marka, özellikle ayakkabı, kozmetik ürünleri ve güneş gözlüğü satanlar, ürünlerin sizin üzerinizde nasıl duracağını gösteren AR teknolojisi kullanmaya başladı.
Bu sayede satışlarda ciddi artış gözlenmiş.
Yani e-ticaret sitelerinin ilk fırsatta bu teknolojiye yatırım yapmasında fayda var.
VR teknolojisi kısmına gelirsek...
Bir gözlük ve el kumandası aracılığıyla tamamen sanal bir dünyada, avatarına alışveriş yapma fikri sizi bilemiyorum ama beni bir türlü ikna edemedi.
O yüzden Metaverse’ü de kaç kez dinlemiş olursam olayım sonunda hep “Yok ben bu fikirde değilim” diyerek masadan kalkıyorum.
Metaverse Teknolojileri Başkanı bile bende bu aydınlanmayı sağlayamadıysa, başka kim sağlar bilemedim.
Ama şu an yeni bir düzen kuruluyor ve düzen kurucular bile ne kadar etkileyici olacağından emin değil. Hep birlikte daha önce hiç yaşanmamış bir çağa doğru ilerliyoruz.
Bunun üzerine daha çok paneller, yazılar, tartışmalar çıkar. Konu derin ve uzun...
Bu kadar etkili konuşmacıların olduğu ve her sene çıtayı yükselterek götürdükleri Çalık Denim Ever Evolving Talks’ın dördüncüsünde hangi isimler yer alacak, şimdiden merak içindeyim.
Bakalım bir sene içinde neler değişecek, trendler nereye evrilecek...
Hep birlikte takipte kalmamızda fayda var.
Paylaş